Ga naar inhoud


VU+ Duo met Open Pli blokkeert en wil niet heropstarten


muesli

Aanbevolen berichten


Ik zal vanaf morgen nog wat proberen een vakman of hobbyist te vinden die de problematische elco's kan vervangen tegen een verantwoorde prijs.

Misschien probeer ik er anders zelf wat aan te werken (nog nooit met een soldeerbout gewerkt).

En ik heb ondertussen ook al eens op het internet gekeken naar de nieuwere toestellen. Want na de vele jaren trouwe dienst zal deze oude VU+DUO toch ooit eens moeten vervangen worden. Misschien is het zelfs nu het moment daarvoor?

 

Welk toestel zou het beste in aanmerking komen voor mij? Een VU+ DUO 4K of een Dreambox DM920 4K? Een HDD moet er niet inzitten want ik kan misschien die uit mijn huidige VU+ (eentje met 2 TB) overplaatsen. Ik zie bij sommige toestellen 1xDVB en bij andere 2xDVB staan. Wat betekent dit?

Wat zou het beste en het eenvoudigste toestel voor mij zijn? Wat ik nodig heb is een box met twee (of drie) tuners zodat ik 1 of 2 programma's kan opnemen en tegelijkertijd naar iets anders kijken. Ik heb een schotel met dubbele LNB, dus voor twee satellieten (Astra 1 en 3).

Is er nog iets waar ik moet op letten of wat interessant zou zijn voor de aankoop van een nieuwe ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 uren geleden, muesli zei:

Welk toestel zou het beste in aanmerking komen voor mij? Een VU+ DUO 4K of een Dreambox DM920 4K?

Je aanschaf zal meer bepaald worden met wat nog leverbaar is.

Door de Corona crisis zijn alle lever ketens verstoord en veel satelliet ontvangers zijn niet meer leverbaar.

 

10 uren geleden, muesli zei:

Een HDD moet er niet inzitten want ik kan misschien die uit mijn huidige VU+ (eentje met 2 TB)

In de nieuwe modellen zit de hd op een slede gemonteerd en passen alleen nog de kleinere behuizingen in de ontvanger.

Plug & Play verwijderbaar frame voor 2,5 "SATA harde schijven (max. 15 mm HDD-hoogte)

 

10 uren geleden, muesli zei:

Ik zie bij sommige toestellen 1xDVB en bij andere 2xDVB staan. Wat betekent dit?

Het aantal te plaatsen tuners? Je kan in sommige modellemn zowel een DVB-S als een DVB-C/T tuner plaatsen.

10 uren geleden, muesli zei:

Is er nog iets waar ik moet op letten of wat interessant zou zijn voor de aankoop van een nieuwe ontvanger?

Ja, met het oog op de toekomst is het aanwezig zijn van een of meerdere CI-slots aan te bevelen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ceesv zei:

Je aanschaf zal meer bepaald worden met wat nog leverbaar is.

Door de Corona crisis zijn alle lever ketens verstoord en veel satelliet ontvangers zijn niet meer leverbaar.

 

In de nieuwe modellen zit de hd op een slede gemonteerd en passen alleen nog de kleinere behuizingen in de ontvanger.

Plug & Play verwijderbaar frame voor 2,5 "SATA harde schijven (max. 15 mm HDD-hoogte)

 

Het aantal te plaatsen tuners? Je kan in sommige modellemn zowel een DVB-S als een DVB-C/T tuner plaatsen.

Ja, met het oog op de toekomst is het aanwezig zijn van een of meerdere CI-slots aan te bevelen.

 

Momenteel zijn beide nog leverbaar. VU+ en Dreambox. Van de Dreambox zijn er wel nog maar 5 in stock. Van VU+ zijn er nog genoeg. Er zit wel een HDD in de Dreambox maar niet in de VU+

Heeft deze VU+ Duo 4K SE 1x DVB-S2X FBC Twin Tuner PVR Ready Linux Receiver UHD 2160p dan geen twee tuners (Ik zie twin tuner en 1xDVB-S)???

Voor mij is dat nog niet duidelijk als leek in die zaken. Wat ik zoek is een toestel dat tegelijk kan opnemen (1 of 2 programma's) terwijl ik naar iets anders kijk op TV. En ook wat voor mij het beste en gemakkelijkste toestel zou zijn om te installeren.

Heeft deze VU+Duo 4K een CI slot voor mijn TVV kaart? En de Dreambox DM920 4K?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, minplus zei:

Een oudere HDD kun je met de juiste adapter mogelijk nog wel aan een USB-ingang hangen. Als extra en voor de oude opnames.

Het is een nieuwere HDD van 2 TB (vorig jaar geïnstalleerd nadat de oude crashte).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 uren geleden, ceesv zei:

In de nieuwe modellen zit de hd op een slede gemonteerd en passen alleen nog de kleinere behuizingen in de ontvanger.

Plug & Play verwijderbaar frame voor 2,5 "SATA harde schijven (max. 15 mm HDD-hoogte)

Even nameten hoe groot de fysieke afmetingen zijn van jouw HD.

Wanneer die op de slede past kan je hem zo achterin het slot van de Vu+ steken.

 

29 minuten geleden, muesli zei:

Heeft deze VU+ Duo 4K SE 1x DVB-S2X FBC Twin Tuner PVR Ready Linux Receiver UHD 2160p dan geen twee tuners

Ja, een tunerblik bevat 2 fysieke tuners, elk met een eigen F-connector te verbinden met je schotel.

Elke tuner bevat 8 software matige tuners, die binnen hetzelfde kwadrant elk op een een programma kunnen afstemmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ceesv zei:

Even nameten hoe groot de fysieke afmetingen zijn van jouw HD.

Wanneer die op de slede past kan je hem zo achterin het slot van de Vu+ steken.

 

Ja, een tunerblik bevat 2 fysieke tuners, elk met een eigen F-connector te verbinden met je schotel.

Elke tuner bevat 8 software matige tuners, die binnen hetzelfde kwadrant elk op een een programma kunnen afstemmen.

HDD WD Red 14.5 x 10.2 x 2.6 2TB

 

En die twin tuner is dus OK, elke tuner met een aparte kabel verbonden met de LNB.

Schermafbeelding 2022-07-11 om 23.13.10.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ziet er uit als een 3.5” HDD.. In de DM920 gaat die niet passen. In de VU+Duo4K geloof ik nog wel….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dit ziet er uit als een 3.5” HDD.. In de DM920 gaat die niet passen. In de VU+Duo4K geloof ik nog wel….

Ja, het is een 3.5" HDD. Dus best misschien bij VU+ blijven?

 

Wat ik nog niet goed begrijp is het verschil tussen VU+ Duo 4K SE BT 1x DVB-S2X FBC Twin Tuner  en VU+ Duo 4K SE BT 2x DVB-S2X FBC Twin Tuner

 

Ik heb foto's van de achterzijde van deze toestellen gedownload en bij die tweede (2x DVB) heb je dus 4 kabels nodig? Ik heb een schotel met dubbele lnb (een voor Astra 1 en de andere voor Astra 3) met twee coax kabels dus naar de ontvanger.

Die andere met 4 kabels dient die dus om 4 satellieten te ontvangen?

Voor mij volstaat dus de goedkoopste (1x DVB)? En daarmee ga ik ook tegelijkertijd twee programma's kunnen opnemen en naar een ander programma kijken? Die op te nemen programma's mogen die van zenders op dezelfde satelliet zijn of enkel het ene programma via Astra1 en het tweede via Astra 3?

 

Schermafbeelding 2022-07-12 om 20.21.51.jpg

Schermafbeelding 2022-07-12 om 20.20.32.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, bij de eerste heb je 2 Hardware tuners, aan te sluiten op 2 kabels.

Bij de 2e versie heb je 4 Hardware tuners, en heb je 4 afzonderlijke kabels nodig.

Per tunerblik heb je steeds 2 afzonderlijke tuners.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg ceesv.

 

Ondertussen ben ik wat gaan zoeken welke HDD zou passen in de  VU+ Duo 4K SE 1x DVB-S2X FBC Twin Tuner en ik denk dat er enkel HDD van 2.5" in de schuif passen. Mijn huidige WD red van 3.5" niet dus (in de Ultimo gaan beide maar die is niet meer te verkrijgen).

 

Waar moet ik op letten als ik een HDD koop voor de nieuwe box? Want naast het formaat 2.5" zie ik nog verschillende andere indicaties SATA of SMR of CMR of SDD enz. Wat betekent dit alles en welke past als interne HDD in de nieuwe VU+ 4K? Ik heb de manual vbij VU+ gedownload maar daar vind ik niets hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...