Ga naar inhoud


Vraag over gebruik app


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds kort maak ik thuis op mijn Smart TV gebruik van de CD app.

Nu is het gebruik van deze app mij niet helemaal vreemd maar ik loop nu tegen het volgende probleem aan.

 

Als ik de CD app via de Smart Hub van mijn TV opstart kom ik steeds eerst in de mode ‘Begin gemist’ terecht terwijl ik met de optie ‘Live TV’ wil starten.

De zender NPO1 is dan altijd actief ook al heb ik de vorige dag naar b.v. RTL4 gekeken.

Ik moet dan telkens eerst handmatig ‘Live TV’ kiezen en dat is best omslachtig.

 

Wellicht doe ik iets fout maar de vraag is wat?

Iemand een idee?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gelukkig kan ikzelf al antwoord geven op mijn gestelde vraag.

Voor zover ik het nu kan beoordelen ligt het probleem bij mijn huidige Samsung UE55KS8000 Smart TV.

Vandaag heb ik mijn nieuwe Apple TV 4K (2022) op de TV aangesloten en dus de app via dit apparaat opgestart.

 

Jeetje, je wilt het niet geloven maar niet alleen is het probleem verdwenen maar ook de bedieningssnelheid is enorm verbeterd maar ook het switchen tussen de kanalen is razendsnel te noemen.

 

Deze nieuwe Apple TV is van een nieuwe processor voorzien en meestal wordt dit dan de hemel ingeprezen maar in dit geval maakt de hardware wijziging het helemaal waar.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn!

Veel mensen verdommen Apple. Ik geniet van m'n Apple spullen na jaren gekloot met Microsoft en Samsung (hoewel een Samsung TV van dochter overgenomen het nog goed doet).

Bij de laatste tablet test door de consumentenbond staan trouwens 5 Apples bovenaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ook ik ben na veel ellende met Windows en Android circa 10 jaar geleden naar Apple overgestapt en tot vandaag nog geen seconde spijt van gehad.

Hieruit blijkt dat je een wat oudere TV nog niet af hoeft te schrijven, de Apple TV neemt de functies van de TV over.

Voorwaarde is natuurlijk dat het beeldscherm nog een prima beeld levert maar dat is ook vaak het geval.

Het probleem is meestal dat sommige apps niet meer of niet goed op de TV werken of dat de verwerkingsprocessen te traag verlopen.

Ik heb vandaag weer een hoop geleerd.

Hetzelfde is trouwens ook bij gebruik van de NLziet app het geval, die gaat nu ook als een speer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n 1e iMac werkt na 10 jaar nog steeds probleemloos; heeft nooit moeilijk gedaan, nooit gesodemieter met bescherming, updates, etc.

Wat een verschil met Microsoft.

Bij de bielefoon niet anders. Hopeloos gekloot met een Samsung (zal wel toeval zijn) maar sinds een iPhone nooit meer. M'n vorige, iets jonger dan m'n iMac en van dochter overgenomen, viel na heel veel jaren letterlijk ongeveer uit elkaar na vele valpartijen maar deed het nog prima. Een nieuwe voor vrij weinig voor m'n verjaardag gekregen. Heerlijk probleemloos ding weer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben absoluut geen Apple adept, maar ondervind geen enkel probleem in het dagelijks gebruik. De iPhone en iPad uit 2013 deed het nog prima, maar vele apps misten de laatste updates. Nieuwe gekocht en oude naar vrouwlief..   

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

hoe weet je dat nu je 10 jaar lang geen Windows meer gezien en gebruikt hebt?

Wij niet maar m'n zusje wel. En wij helpen haar bij problemen. Ik moet toegeven dat het minder vaak is dan in onze windows-tijd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-7-2022 om 16:31, Jürgen zei:

Jeetje, je wilt het niet geloven maar niet alleen is het probleem verdwenen maar ook de bedieningssnelheid is enorm verbeterd maar ook het switchen tussen de kanalen is razendsnel te noemen.

 

De Apps voor Samsung, LG, Apple en Android TV zijn allemaal verschillend omdat het besturingssysteem verschillend is.

Waarschijnlijk is de Samsung ondertussen aan een update toe.

 

Ikzelf gebruik de Android TV versie op een NV Shield. Ook razendsnel zappen! (alleen de beeld kwaliteit bij live TV sucks big time).

Ik kan die CD App ook op mijn Sony TV gebruiken (Android TV), dan is die wat trager. Zo werkt dat nou eenmaal met Smart TV's .

Dedicated hardware is altijd sneller!

 

 

Op 12-7-2022 om 16:51, minplus zei:

Bij de laatste tablet test door de consumentenbond staan trouwens 5 Apples bovenaan.

 

Ja dat krijg je als je Apples met peren vergelijkt. (IPads met tablets vergelijken?)

Trouwens, als je die consumentenbond maar genoeg geldt "doneert" sta je geheid bovenaan in de tests.😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...