astro iris Geplaatst: zaterdag om 17:46 Geplaatst: zaterdag om 17:46 1 minuut geleden, gerrit B zei: nou...... Ik denk dat er nog heel wat vrijwilligerswerk doen, als kinderopvang fungeren enz. en als die zeggen van "we stoppen er voor een paar weken mee" dan kon dat wel eens veel harder aankomen dan een paar uur op de A12 gaan zitten. En degene die alles aankaarten worden met scheef oog bekeken en door sommigen verkettert als onrust zaaiers. dan maar verder leven in deze troep zeker? Voor velen kan het worst wezen of ze nu 2 of 3 uur stikstof per dag uitstoten, anderen doen het toch ook? en dat is dan de vicieuze cirkel... tja .... Tot slot nu met zijn allen nog het vliegtuig op naar luilekkerland en dat zijn nog de grootste vervuilers, bewijs , de luchtkwaliteit tijdens corona zonder vliegverkeer. ik ben verre van een groene groupie hoor, maar wel realistisch .
Alventali Geplaatst: zaterdag om 17:59 Geplaatst: zaterdag om 17:59 bron: luchtvaartnieuws.nl Klimaatactiegroep Extinction Rebellion spant een kort geding aan tegen Schiphol omdat 37 klimaatactivisten een jarenlang toegangsverbod opgelegd hebben gekregen tot de luchthaven. De activisten vinden dit een zware sanctie die het demonstratierecht onder druk zet. Begin maart demonstreerden ze op Schiphol tegen het Flying Blue-programma van KLM. Advocaat Otto Volgenant vindt dat Schiphol met het verbod voor eigen rechter speelt. "De demonstratie op Schiphol was volstrekt vreedzaam", zegt hij. "Als straf mogen XR-demonstranten niet meer via Schiphol vliegen. Dat mag Schiphol niet doen." Hij vindt het helemaal "excessief" dat het verbod voor vijf of tien jaar is opgelegd. Dus je demonstreert tegen vliegen. En gaat dan stap je naar de rechter omdat je niet meer via Schiphol kunt vliegen. Dat kun je toch niet meer recht praten. Zelfs niet met de uitroep dat het demonstratie recht onder druk zet. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
gerrit B Geplaatst: zaterdag om 18:18 Geplaatst: zaterdag om 18:18 30 minuten geleden, astro iris zei: Tot slot nu met zijn allen nog het vliegtuig op naar luilekkerland en dat zijn nog de grootste vervuilers, Net nog in het nieuws, 26% van alle Nederlanders pakken het vliegtuig om op vakantie te gaan. Hoezo dubbele moraal? zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
astro iris Geplaatst: zaterdag om 18:20 Geplaatst: zaterdag om 18:20 18 minuten geleden, Alventali zei: Dus je demonstreert tegen vliegen. En gaat dan stap je naar de rechter omdat je niet meer via Schiphol kunt vliegen. Dat kun je toch niet meer recht praten. Zelfs niet met de uitroep dat het demonstratie recht onder druk zet. Tja daar heb je een punt, velen protesteren tegen iets waarmee ze zelf niet in orde zijn. Is als een dokter die zit te roken, tegen je zegt dat roken ongezond is. We zijn stilaan verzeild in een maatschappij met duizenden regeltjes , die toch bijna niemand naleeft, zelfs de beleidsvoerders niet. 2 minuten geleden, gerrit B zei: Net nog in het nieuws, 26% van alle Nederlanders pakken het vliegtuig om op vakantie te gaan. Hoezo dubbele moraal? Dan nog te zwijgen wat Musk allemaal de ruimte in slingert.
minplus Geplaatst: zaterdag om 18:24 Geplaatst: zaterdag om 18:24 43 minuten geleden, gerrit B zei: nou...... Ik denk dat er nog heel wat vrijwilligerswerk doen, als kinderopvang fungeren enz. en als die zeggen van "we stoppen er voor een paar weken mee" dan kon dat wel eens veel harder aankomen dan een paar uur op de A12 gaan zitten. Dat zal de beleidsmakers helemaal worst zijn zoals ze al hebben laten merken. Hooguit een reden voor extra bezuinigingen in die hoek want oudjes zijn ook nog eens storend en ze hebben teveel vrije tijd. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
astro iris Geplaatst: zaterdag om 18:30 Geplaatst: zaterdag om 18:30 Voor dit gehele probleem, we zitten met teveel op deze aardkloot en de beleidsmakers weten niet meer van welk hout pijlen maken.
gerrit B Geplaatst: zaterdag om 18:37 Geplaatst: zaterdag om 18:37 8 minuten geleden, minplus zei: Dat zal de beleidsmakers helemaal worst zijn zoals ze al hebben laten merken. Ik zou zeggen laat het grijze leger eens in actie komen, denk dat half Nederland plots stil staat en dat men dan pas door heeft wat de ouderen allemaal betekenen voor de maatschappij ipv. wat ze allemaal wel niet kosten. Laat ze bijv. allemaal heel simpel eens massaal hun spaargeld op gaan halen bij de bank, kijk eens wat er dan gaat gebeuren, denk dat de BV Nederland menig bank mag gaan steunen om ze overeind te houden. 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: zaterdag om 18:43 Geplaatst: zaterdag om 18:43 Daar krijg je de ouwetjes niet aan. Vele 65+ers hebben weinig benul van wat er gaande is. Ook 90% van de 65minners trouwens. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
astro iris Geplaatst: zaterdag om 18:44 Geplaatst: zaterdag om 18:44 3 minuten geleden, gerrit B zei: Ik zou zeggen laat het grijze leger eens in actie komen, denk dat half Nederland plots stil staat en dat men dan pas door heeft wat de ouderen allemaal betekenen voor de maatschappij ipv. wat ze allemaal wel niet kosten. Laat ze bijv. allemaal heel simpel eens massaal hun spaargeld op gaan halen bij de bank, kijk eens wat er dan gaat gebeuren, denk dat de BV Nederland menig bank mag gaan steunen om ze overeind te houden. Ik behoor tot die groep, jammer genoeg gaan veel van mijn spaarcenten nu naar medische hulp. Voor degenen hier die die grijze massa als een last zien, ik wens hen dat niet toe. 1 minuut geleden, minplus zei: Daar krijg je de ouwetjes niet aan. Vele 65+ers hebben weinig benul van wat er gaande is. Ook 90% van de 65minners trouwens. Dan ben ik een uitzondering? dacht het niet.
minplus Geplaatst: zaterdag om 19:09 Geplaatst: zaterdag om 19:09 Wat de stikstof betreft en de 80% teruggang in vlinders en plantensoorten is het eigenlijk vrij simpel als ik in mijn landelijke omgeving kijk. De boeren hebben hier de afgelopen 45 jaar enorme hoeveelheden nitraten en fosfaten op de akkers gemikt, met gif gestrooid tegen schimmels en aanverwanten en de bermen van de verplichte 3 meter terug gebracht naar 1 a een halve meter op 1 buurman na die fatsoenlijk bezig is. Aan het eind van het seizoen werd het aardappelloof met het kankerverwekkende glyfosaat gemold. Die enorme hoeveelheid nitraten uit het verleden vormen nu het stikstofprobleem naast wat er nu nog aan ammoniak uitgestoot wordt door de agrariërs, het ergste broeikas gas waar mogelijk. Vandaar dat hier nog meer weinig mag. Op mijn wandeling vandaag zag ik zowaar wat grasklokjes, vlasbekjes en sterremuur in de berm. Als ik ze optel iets van 3 vierkante meter tegen 100 vierkante meter in 1980. Toen zag ik ook honderden vlinders. Nu 20. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
minplus Geplaatst: zaterdag om 19:11 Geplaatst: zaterdag om 19:11 26 minuten geleden, astro iris zei: Ik behoor tot die groep, jammer genoeg gaan veel van mijn spaarcenten nu naar medische hulp. Voor degenen hier die die grijze massa als een last zien, ik wens hen dat niet toe. Dan ben ik een uitzondering? dacht het niet. Denk het wel. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
astro iris Geplaatst: zaterdag om 20:29 Geplaatst: zaterdag om 20:29 1 uur terug, minplus zei: Denk het wel. Dan zie ik dat dan als een pluspunt, heb mijn hele leven al een tikkeltje optimistisch geleefd en veel gerelativeerd en nu ik ziek ben geworden is dat nog versterkt. Hoe raar dit voor velen zal klinken. Mijn hobby als amateur astronoom heeft hierbij waarschijnlijk bijgedragen, met de gedachte hoe nietig we zijn in dit onmetelijk universum en dat alles, maar ook alles vergankelijk is, ook wij zullen verdwijnen.
gerrit B Geplaatst: zaterdag om 21:28 Geplaatst: zaterdag om 21:28 1 uur geleden, minplus zei: Op mijn wandeling vandaag zag ik zowaar wat grasklokjes, vlasbekjes en sterremuur in de berm. Als ik ze optel iets van 3 vierkante meter tegen 100 vierkante meter in 1980. Toen zag ik ook honderden vlinders. Nu 20. In de jaren 80 ving ik op een avond vaak meer dan 100 vissen (mijn record in 1,5 uur 127 stuks) Toen werden de fosfaten in wasmiddelen verboden, moesten de boeren minder mest uitrijden werden rivieren en sloten uitgebaggerd om de "vervuilde" sliblaag te verwijderen en werden sommigen vissen zelfs weggevangen omdat ze troebel water veroorzaakten enz. Gevolg vandaag de dag is dat er idd. een paar vissoorten meer zijn, maar ook dat 80% van de gehele visstand om zeep is geholpen en met het schone heldere/gezonde water in sommigen beken en kanalen geen vis meer te vinden is en bij vismetingen regelmatig over stukken van 1,5 Km er zelfs totaal geen vis meer aanwezig is. Dat sommige boeren/soorten van agrarische industrie er een potje van hebben gemaakt en alleen maar guldens/euro's zagen dat zal ik zeker niet ontkennen, maar de schuld alleen bij de boeren leggen klopt in mijn ogen niet. Kijk je ook hoe de cijfers over neerslag worden berekend dan zet je daar toch wel je vraagtekens bij (ik tenminste wel) Voor de uitstoot van de luchtvaart worden bijv. alleen Nederlandse maatschappijen meegerekend en dan ook nog alleen als ze hier opstijgen en landen, maar zodra ze hoger vliegen dan 3000 voet dan telt de uitstoot al niet meer mee (wel tellen ze de neerslag mee wat deze vliegtuigen in het buitenland uitstoten) Ook de uitstoot van buitenlandse vliegtuigen wordt niet meegeteld evenals vliegtuigen die alleen over Nederland vliegen. En wat vlinders betreft hier van de week nog een bijzondere tegen gekomen ofwel het zwart weeskind (Moro Maura) Nog nooit eerder gezien en nu zat deze toch vrij grote vlinder gewoon bij ons in de tuin. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Die schone heldere waters zie ik hier niet. Je draait de zaak om. Dat je vroeger honderd vissen ving en nu weinig heeft niets te maken met het schoonmaken van het water want het is alleen maar vuiler dan 40 jaar geleden. Het enige heldere water in mijn omgeving is het water waar ik boeren hun giftanks schoon zag spoelen. Het is idd helder want er leeft niets meer. De schuld ligt wel bij veel van de boeren met hun overbemesting en gif toepassing. Hier is 1 van de hoeveel buurmannen met raaigras woestijnen tot inkeer gekomen nadat een paar honden kapot gingen door het gif op aardappelen. Hij heeft de bermen van een halve meter weer terug gebracht naar de verplichte 3 meter en zaait bloemen in het graan. Heb een fijn contact met hem. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
gerrit B Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Ik denk dat je een beetje door een roze bril kijkt en niet wil zien wat er werkelijk gebeurd. Onderzoek wijst nl. toch heel wat anders uit. Het heeft wel degelijk te maken met het schoon maken van het water want daardoor is er nu geen of nog maar weinig voedsel in het water te vinden waar de vissen voorheen massaal van konden leven en wat nu gedecimeerd is. Dat er soorten gif en andere zaken in het water zitten die er niet thuis horen dat zal ik zeker niet ontkennen maar dat is niet uitsluitend te wijten aan de boeren. Om even een voorbeeld te noemen, via het riool en waterzuiveringensystemen komt er per jaar 190.000 kilo medicijnresten in het oppervlakte water, kijk je naar de gewasbescherming die de boeren gebruiken dan is dat 17.000 kilo, dus minder dan 1/10 dan van wat wij uitplassen, poepen of gewoon door de gootsteen spoelen. Dan kun je wel stellen dat gewasbeschermingsmiddelen slechter zijn dan medicijnresten maar dat klopt niet beide zijn even slecht voor de natuur en beide hebben elk een specifieke invloed, ga bijv. maar een kijken wat de resten van anticonceptiemiddelen voor invloed hebben als ze in het oppervlakte water komen. Persoonlijk verwacht ik dat men ook bewust gegevens achterhoud, probeer maar eens een onderzoek te vinden uit de jaren 80, ondanks dat er toen ook metingen zijn uitgevoerd kun je daar geen enkel rapport over vinden. (ik heb ze tenminste niet kunnen vinden) Je vindt alleen maar onderzoeken van na "de grote schoonmaak" zou men de gegevens van de jaren 80 vergelijken met nu dan moet men toegeven dat ze een compleet ecologisch systeem om zeep hebben geholpen en zoiets is voor de hedendaagse milieumaffia (zo kun je ze inmiddels wel noemen want er is flink geld aan te verdienen aan het milieu) natuurlijk bepaald geen uithangbord. 1 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen