Ga naar inhoud


Rol van vergelijkingssites


boudeman

Aanbevolen berichten

Ik heb in DE toner besteld voor mijn printer via internet.

Op de website van firma X staat deze toner voor een zekere prijs.

Als ik op een vergelijkingssite kijk, staat firma X ook vermeld en bij doorklikken kom ik op dezelfde website van firma X uit. Maar wel een lagere prijs. Wonderlijk, deze truc kende ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik je bericht goed lees concludeer ik dat de firma X eenzelfde web pagina weet te presenteren met verschillende prijzen die afhangen van de URL waar je vandaan werd doorgelinkt? Dat is een knap staaltje software programmeerwerk maar dat lijkt me niet toegestaan. Wat uiteraard niet wil zeggen dat het niet gebeurt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ivm vergelijkingssites , de goedkoopste:

Als eenzelfde firma op 2 of meerdere sites verschillende prijzen hanteert ,

de goedkoopste is wat ik zou betalen en geen cent meer !!

Screenshot nemen i.g.v. dat die firma beweert dat het niet klopt !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, boudeman zei:

Het zal wel via een cookie gaan.

Ik denk dat de ratio is:

Een vaste klant komt meestal direct op onze site

Via een vergelijkingssite komt waarschijnlijk een nieuwe klant. Die lokken we met een wat lagere prijs.

Bizar.

Dus de vaste klant wordt belazerd....

Vroeger kreeg je als vaste klant af en toe korting of werd iets meer voor je gedaan en dat is volgens mij bij sommige winkels nog steeds zo maar bij jullie dus omgekeerd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, boudeman zei:

Als ik op een vergelijkingssite kijk, staat firma X ook vermeld en bij doorklikken kom ik op dezelfde website van firma X uit. Maar wel een lagere prijs. Wonderlijk, deze truc kende ik nog niet.

 

Dat betekent dat een bedrijf verschillende verkoopkanalen heeft. Niemand zegt dat al die kanalen dezelfde prijs moeten hebben.

 

4 uren geleden, boudeman zei:

Als ik op een vergelijkingssite kijk, staat firma X ook vermeld en bij doorklikken kom ik op dezelfde website van firma X uit. Maar wel een lagere prijs. Wonderlijk, deze truc kende ik nog niet.

 

Daarom is het bij dozenschuivers als Bolletje ook handig om te kijken wie de leverancier is en dan even op de betreffende site kijken. Prijs kan inderdaad schelen.

 

3 uren geleden, OFDM zei:

maar dat lijkt me niet toegestaan

 

Want?

 

2 uren geleden, cookie monster zei:

Als eenzelfde firma op 2 of meerdere sites verschillende prijzen hanteert ,

de goedkoopste is wat ik zou betalen en geen cent meer !!

 

Ja, dat lijkt me logisch. Hoewel ik soms ook kijk welke dozenschuiver mij het artikel moet gaan leveren. Soms betaal ik dan liever wat meer.

 

2 uren geleden, cookie monster zei:

Screenshot nemen i.g.v. dat die firma beweert dat het niet klopt !!

 

Dat hoeft niet, dat weet die firma zelf ook wel. Als jij de koop gesloten hebt wordt het artikel gewoon tegen dat bedrag geleverd.

 

24 minuten geleden, minplus zei:

Dus de vaste klant wordt belazerd....

 

Ehhh, die snap ik niet. Vroeger was je vaste klant in de plaatselijke slijterij. Een internetwinkel heeft heel Nederland als klant en bestaat het begrip "vaste klant" niet meer.

 

Wat ik ook nog wel eens gemerkt hebt is dat als jij heel vaak gezocht hebt naar een artikel of een hotel de prijs omhoog gaat. Blijkbaar wil jij dat graag hebben dus kunnen we de prijs wel een beetje omhoog gooien.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Psychosammie zei:

Dat hoeft niet, dat weet die firma zelf ook wel. Als jij de koop gesloten hebt wordt het artikel gewoon tegen dat bedrag geleverd.

Daarom dat ik altijd prijzen vergelijk 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kunst hierbij is om de juiste vergelijkingssite te vinden. Soms hebben deze sites weer een commercieel belang doordat jij kan klikken op dat artikel om het te kopen waarna de vergelijkingssite een bedrag verdient. Als bedrijf X een euro betaalt en bedrijf Y 50 cent kan het zomaar voorkomen dat bedrijf Y niet op de vergelijkingssite staat.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat van PS.

Ehhh, die snap ik niet. Vroeger was je vaste klant in de plaatselijke slijterij. Een internetwinkel heeft heel Nederland als klant en bestaat het begrip "vaste klant" niet meer.

 

Boudeman heeft het wel over de vaste klant via internet. Dus blijkbaar heb je op internet ook vaste klanten, iets wat ook mijn ervaring is.

Maar mogelijk is ook een verschil tussen jou en mij dat ik waar ook maar enigszins mogelijk spullen bij lokale winkels koop en bij voorkeur kleine ondernemers. Maar wie weet doe jij dat ook, ook al kost het bij sommige dingen een paar euri meer (of minder).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, minplus zei:

Boudeman heeft het wel over de vaste klant via internet.

 

Boudeman bedoelt dat iemand die bijvoorbeeld vaker printer inkt koopt direct naar de website van zijn favoriete leverancier gaat en niet steeds naar vergelijkingssites gaat. Dat doe ik ook maar die inkt website herkent mij echt niet als een vaste klant. Soms hebben internetwinkels dan weer wel een spaarsysteem.

 

20 minuten geleden, minplus zei:

spullen bij lokale winkels koop en bij voorkeur kleine ondernemers

 

Niet voor spullen die ik overal kan kopen. Wel voor kleine zelfstandigen hier uit het dorp zoals een timmerman of elektricien.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Boudeman bedoelt dat iemand die bijvoorbeeld vaker printer inkt koopt direct naar de website van zijn favoriete leverancier gaat en niet steeds naar vergelijkingssites gaat. Dat doe ik ook maar die inkt website herkent mij echt niet als een vaste klant.

 

 

Niet voor spullen die ik overal kan kopen. Wel voor kleine zelfstandigen hier uit het dorp zoals een timmerman of elektricien.

 

Ik denk dat die inktfirma me echt wel in z'n bestand heeft staan als vaste klant, maar goed.

 

Wat bedoel je met spullen die je overal kunt kopen? Dat geldt toch voor vrijwel alles? Ik bestel alleen dingen op internet die ik bij de lokale winkel niet kan krijgen of die daar op dit moment 2x zo duur zijn. Anders standaard de lokale kleine ondernemer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog even aangeven hoe het precies gegaan is.

- op vergelijkingssite gekeken voor een indruk van de prijs. Een firma uitgekozen die mij betrouwbaar leek. Doorgeklikt en zijn URL opeslagen.

 - volgende dag wilde ik bestellen, URL aangeklikt, hogere prijs.

- terug naar vergelijkingssite en doorgeklikt naar URL. Lagere prijs.

- besteld (en inmiddels binnen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, boudeman zei:

Ik heb in DE toner besteld voor mijn printer via internet.

Op de website van firma X staat deze toner voor een zekere prijs.

Als ik op een vergelijkingssite kijk, staat firma X ook vermeld en bij doorklikken kom ik op dezelfde website van firma X uit. Maar wel een lagere prijs. Wonderlijk, deze truc kende ik nog niet.

En welke toner moet je precies hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...