Ga naar inhoud


Cat 5 kabel


Hansw

Aanbevolen berichten


22 hours ago, gerrit B said:

Voor die plastic connectortjes zijn er nu de veel betere push true connectoren, je hebt er wel een speciale tang ed. voor nodig maar die is binnen de kortste keren terug verdient omdat de montage sneller gaat en elke aangezette connector gewoon meteen goed is en ook na 10 keer in klikken en er weer uit trekken nog steeds goed blijft.

WElke connectoren, kabel en tangen bedoel je dan precies?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een afgeschermde catkabel lijkt mij niet echt zinnig. Dan moet je toch minimaal aan één kant aarde hebben. Gezien de meeste apparatuur dubbel geïsoleerd is heb je geen aarde. En dan is het aardscherm alleen maar een grote ontvanger voor storingen... toch?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgeschermd is vrijwel nooit zinnig en geeft meestal alleen maar meer storingen ipv. minder.

Hier is ons motto inzake bekabeling dan ook "alleen afgeschermd als het ook echt nodig is"

Kijk voor de aardigheid maar eens naar condensator werkingen binnenin een kabel en met een afscherming er omheen krijg je nog een extra condensator.

Ga je zo'n afgeschermde kabel dan ook nog eens trekken in metalen kabelgoot met scherpe randen (die ook nog eens wel aan aarde ligt) dan kun je de lol helemaal op.

Denk dat wij per jaar zo'n 50-80 dozen van 305m  (15 - 20 km) onafgeschermde kabel aanbrengen en nog niet 1 doos afgeschermd per jaar.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...