Ga naar inhoud


Einde van installatie van schotelantennes door SKY


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Het Britse betaaltelevisieplatform Sky heeft naar verluidt zijn commerciële leveranciers laten weten dat het van plan is de installatie van nieuwe satellietschotels tegen eind 2023 te voltooien. Sky (UK) promoot al enige tijd zijn eigen breedbanddienst (Sky Broadband) en biedt volledige breedband naar Sky Glass . 

 

Tot nu toe zijn er geen aanwijzingen dat Sky (UK) zijn satellietuitzendingen zou beëindigen , wat waarschijnlijk nog vele jaren zal duren

 

Sky (UK) het zich niet kan veroorloven om plotseling uit de satellietuitzendingen te stappen, omdat het in Groot-Brittannië sterke concurrentie heeft in de vorm van het free-to-air Freesat -pakket , dat meer dan 200 kanalen aanbiedt.

Sky (UK) heeft zijn eigen concurrerende 'Freesat from Sky'- systeem dat gratis is en meer dan 240 tv-kanalen biedt.

In mei 2022 maakte de satellietoperator SES bekend dat Sky zijn "meerjarig" contract voor 28,2 ° Oost-capaciteit had verlengd , waarna Sky voorzag:

- We hebben een sterke, langdurige samenwerking met SES en we zijn verheugd deze verder te kunnen verlengen dankzij deze overeenkomst. 


Het is nog niet bekend in hoeverre de beslissing van Sky (UK) zich zal uitstrekken tot de Duits/Oostenrijkse (Sky Deutschland - 19,2° Oost) en Italiaanse (Sky Italia - 13° E) markten. Het lijkt er echter op dat er noch in Duitsland/Oostenrijk, noch in Italië een kans bestaat om satellietuitzendingen te staken, aangezien deze in deze landen erg populair zijn. Daarnaast is er toegang tot betaaltelevisie in berggebieden, en in beide landen zijn er veel van dergelijke gebieden, waar glasvezel of 5G het lange tijd niet zal bereiken.

 

auteur: Jerzy Kruczek | bron: adtv
aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 minuten geleden, de vrije fries zei:

Het is nog niet bekend in hoeverre de beslissing van Sky (UK) zich zal uitstrekken tot de Duits/Oostenrijkse (Sky Deutschland - 19,2° Oost) en Italiaanse (Sky Italia - 13° E) markten. Het lijkt er echter op dat er noch in Duitsland/Oostenrijk, noch in Italië een kans bestaat om satellietuitzendingen te staken, aangezien deze in deze landen erg populair zijn. Daarnaast is er toegang tot betaaltelevisie in berggebieden, en in beide landen zijn er veel van dergelijke gebieden, waar glasvezel of 5G het lange tijd niet zal bereiken.

 

auteur: Jerzy Kruczek | bron: adtv

Bekabeling in Italië - en in de grote steden zoals Rome - lijkt me bijna ondoenlijk.

Het uitbreiden van het metronet in Rome, bijvoorbeeld, is een groot probleem niet alleen vanwege de bodemsoort, maar ook vanwege de historische opgravingen waar men voortdurend mee te maken heeft. Digitale ether-tv (terrestre) lijkt het enige alternatief, naast de satelliet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 uren geleden, Eduard07 zei:

Bekabeling in Italië - en in de grote steden zoals Rome - lijkt me bijna ondoenlijk.

Lijkt mij geen geldig argument.

Er ligt ook elektriciteit, gas water en telefoon infrastructuur.

Satelliet tv is nog steeds noodzakelijk voor de uitgestrekte buitengebieden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, de vrije fries zei:

Het Britse betaaltelevisieplatform Sky heeft naar verluidt zijn commerciële leveranciers laten weten dat het van plan is de installatie van nieuwe satellietschotels tegen eind 2023 te voltooien.

 

Misschien een betere vertaling regelen want  geen flauw idee wat ze hier nu mee bedoelen. 

 

Je gaat nu lopen gokken maar daar heb je natuurlijk niks aan. 

 

<edit>  ik heb even engelse forums gelezen, daar staan ze ook voor een raadsel, er is 1 of andere vage site ispreview die dit schrijft maar niks meer dan een dom gerucht.  Als je een beetje nadenkt weet je al dat dit eigenlijk nooit kan. 95% van de Britten zou een breedband verbinding hebben, maar in de praktijk valt dat denk ik tegen. Bovendien 5 procent heeft het dus duidelijk niet, juist die mensen nemen sowieso een schotel met Sky of hebben al een schotel. 

 

Het lijkt mij logischer dat ze al die SD rommel in mpeg2 eerst is uitzetten en alles optimaliseren, je zou zelfs alles in HEVC kunnen uitzenden en daarmee twee-derde van de transponders kunnen opheffen, dat is dan een beter idee dat het stoppen met het plaatsen van schotels.  Trouwens stel je voor dat Sky vertrekt van 28,2 oost, kun je die positie wel direct opheffen. Dat zou dom zijn.   

 

Kortom ik geloof er helemaal niks van in 2033 misschien....

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Codx zei:

 

Misschien een betere vertaling regelen want  geen flauw idee wat ze hier nu mee bedoelen. 

 

Je gaat nu lopen gokken maar daar heb je natuurlijk niks aan. 

 

origineel:

Brytyjska platforma płatnej telewizji Sky podobno poinformowała swoich dostawców handlowych, że zamierza zakończyć instalację nowych anten satelitarnych do końca 2023 r. Od pewnego czasu Sky (UK) promuje własną usługę szerokopasmową (Sky Broadband) i zapewnia pełną transmisję szerokopasmową do usługi Sky Glass.

 

vertaling van  DeeplTranslator:

Het Britse betaaltelevisieplatform Sky heeft zijn commerciële leveranciers naar verluidt meegedeeld dat het de installatie van nieuwe schotelantennes tegen eind 2023 wil voltooien. Sky (UK) promoot al enige tijd haar eigen breedbanddienst (Sky Broadband) en biedt via Sky Glass een volledige breedbanddienst aan.

 

is dit beter te begrijpen ?

  • Like 2

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Eduard07 zei:

Bekabeling in Italië - en in de grote steden zoals Rome - lijkt me bijna ondoenlijk.

Dus de Romeinen hadden tot op de dag van vandaag nog geen telefoon?

 

Kijk gewoon maar eens naar Tiscali of TeleTu en de vele anderen in Roma, maar de nieuwste telg Roma Vodafone biedt inderdaad eigenlijk alleen nog maar 4G terrestrisch hetgeen met die masten een heel goede dekking biedt voor indoor en outdoor terrestrisch internet, telefoon en televisie. M'n collega gaat er elk jaar heen en hoeft enkel het wifi paswoord op zijn iPad pro in te stellen dat de verhuurder ter beschikking stelt voor het 4G modem van vodafone. En in het appartement gaat alles, ook tv, via wifi.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, de vrije fries zei:

origineel:

Brytyjska platforma płatnej telewizji Sky podobno poinformowała swoich dostawców handlowych, że zamierza zakończyć instalację nowych anten satelitarnych do końca 2023 r. Od pewnego czasu Sky (UK) promuje własną usługę szerokopasmową (Sky Broadband) i zapewnia pełną transmisję szerokopasmową do usługi Sky Glass.

 

vertaling van  DeeplTranslator:

Het Britse betaaltelevisieplatform Sky heeft zijn commerciële leveranciers naar verluidt meegedeeld dat het de installatie van nieuwe schotelantennes tegen eind 2023 wil voltooien. Sky (UK) promoot al enige tijd haar eigen breedbanddienst (Sky Broadband) en biedt via Sky Glass een volledige breedbanddienst aan.

 

is dit beter te begrijpen ?

 

Haha grappig!  Misschien beter om als professioneel jatter van parabola.cz berichtjes eerst te checken of de vertaling wel goed Nederlands is voor dat je het hier neer plempt. 

 

Hier een voorbeeld hoe het wel moet:

 

Het gerucht gaat dat het Britse betaaltelevisieplatform Sky zijn commerciële leveranciers heeft meegedeeld dat het wil stoppen met de installatie van nieuwe schotelantennes tegen eind 2023. Sky (UK) promoot al enige tijd haar eigen breedbanddienst (Sky Broadband) en biedt via Sky Glass een volledige op IP gebaseerde TV dienst aan.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat om de inhoud, niet om de verpakking.

 

Afkatten kan iedereen, dag in dag uit satelliet en transpondernieuws plaatsen slechts een enkeling!

 

Terug naar het nieuws!

  • Like 1
  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou deze thread kan wel dicht.

 

SkyUK heeft inmiddels gereageerd op vragen van diverse forums/media en geeft aan dat het verhaal niet klopt.!  En de bron waar de berichten stonden zijn ook verwijderd.  Iemand heeft onzinnige dingen lopen roepen. 

 

 

 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 25-9-2022 om 16:29, Codx zei:

Nou deze thread kan wel dicht.

 

SkyUK heeft inmiddels gereageerd op vragen van diverse forums/media en geeft aan dat het verhaal niet klopt.!  En de bron waar de berichten stonden zijn ook verwijderd.  Iemand heeft onzinnige dingen lopen roepen. 

 

 

 

 

was in / heb gewoond in

dat is dus geen nieuws en als de berichten van SKYUK die erop reageerde , kunnen we ook stoppen één maand later met dit topic!

 

verzoek +1

 

aangepast door Tonskidutch
verzoek honoreren
  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel bevestigen dat mijn Sky Glass niet door Sky geinstalleerd werd. :) Het wordt gewoon geleverd, ben zelfs niet zeker of het mensen van Sky zelf waren die het toestel leverden. Heb de SKy Glass TV zelf geinstalleerd. Ik koos voor de 65" TV was niet eenvoudig te installeren

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, dirkjan41 zei:

ik zou best skyqbox willen heben hier in nederland om skysports in 4k te kijken

 

is een mooie pakket , alleen prijzig, hoop ooit weer eens te kunnen gaan naar 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Wavefield T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...