Ga naar inhoud


Waarom zijn de vlaamse dvb-t2 zenders nu zwakker? (zo zegt tvv).


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ik heb me een andere meter gekocht, NLM die van xsarius die de drie dvb signalen meer.

op kanaal 45 heb ik gezocht, en de kwaliteit is maar begin de 30%.

op kanaal 43 mat ik niks.

zal eens op andere plaatsen signaal zoeken.

die spectrum is gemakkelijk. Je ziet zeer snel waar de antenne het meeste ontvangst heeft.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

6 minuten geleden, Old Satterhand zei:

 

Welk type heb je nu? Xsarius heeft 10 tallen modellen op de markt gezet omdat ze liever nieuwe verkopen dan oudere verder te ondersteunen.

De Satmeter xsarius HD Combo Ultra DVB-S/S2/C/T/T2 Meetapparaat

hopelijk geen slechte keuze. Je kan er fta tv mee zien. Enkel staat er in het boekje niks van NIT, maar wel op de verkoopsite.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan weinig info vinden over dit type.

In 2019 klaagde onze grote vriend Jarco kriek nog over het ontbreken van T2 ondersteuning.

Op de bekende webwinkel is te lezen dat de H265 codec ontbreekt, dus geen beeld bij het Nederlandse Digitenne.

Gingen de Belgen binnenkort ook niet over op DVB-T2?

aangepast door ceesv
Link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Old Satterhand zei:

Ik kan weinig info vinden over dit type.

In 2019 klaagde onze grote vriend Jarco kriek nog over het ontbreken van T2 ondersteuning.

Op de bekende webwinkel is te lezen dat de H265 codec ontbreekt, dus geen beeld bij het Nederlandse Digitenne.

Gingen de Belgen binnenkort ook niet over op DVB-T2?

Die zitten al op dvbt 2

digitenne is toch gecodeerd?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

digitenne is toch gecodeerd?

NPO niet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat testen gedaan.

1: buiten op een gesloten koer, kon ik met moeite de tvv zenders ontvangen ( had enkel info omdat de andere gecodeerd zijn )

merkwaardig was, dat ik voor kanaal 43 iets anders de antenne moest uitrichten dan kanaal 46.

franse zenders, kon ik niet ontvangen.

2: op zolder binnen. Daar had ik op de tvv zenders beduidend meer signaal, en was uitrichten bijna niet meer nodig.

voor het tnt pakket moest ik wel de antenne richten en hoog houden. Bvb  TF1 series speelde bijna vlekkeloos.

merkwaardig was, dat ik beter signaal had zonder versterker dan met een versterker.

 

dus ja, moest ik tnt of tvv antenne willen, zou ik een antenne boven moeten zetten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het wel raar dat jij zo weinig signaal hebt, collega van Menen haalt bijna op alles 90% a 100%  en Menen en Wervik liggen toch in dezelfde buurt. Raar dat de Fransen ook zo flauw binnenkomen, hier in Ieper komen die 100% binnen. Zit je met veel hoogbouw in de buurt? Oh ja nog deze vraag, is je huis extra goed geïsoleerd? Dan ga je binnenshuis ook weinig signaal hebben.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, sattv4iedereen zei:

...merkwaardig was, dat ik beter signaal had zonder versterker dan met een versterker....

 

Wat voor versterker is dat? En wat voor antenne?

En kan die Xsarius nu wel of niet DVB-T2 aan?

Ik weet niet welke video codec de Belgen gebruiken, als dat nog H264 is dan zou je ook beeld moeten hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Het huis is geïsoleerd denk ik zoals de meeste huizen.

hier zit ik in een straat met veel gebouwen. Ik heb wel nog gehoord dat beton veel tegenhoud, misschien is het dat.

jouw vriend, is dat een buitenantenne richtantenne of welke is het juist.

ik heb ook wel een richtantenne maar er ontbreken stukken. Volgens mij moet ik ook beter signaal hebben moest ik van boven het dak een richtantenne zetten.

2: ik kan de zenders van tnt zien, en redelijk goed, maar moet boven wel de antenne zeer hoog houden op zolder.

die meter kan dvb-t2 aan, en tv Vlaanderen gebruikt h264. Want het infokanaal komt binnen.

mik gebruik de antenne in ingebouwde versterker van tv Vlaanderen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewapend beton houdt inderdaad heel wat signaal tegen. Collega van Menen gebruikt richtantenne en die staat buiten opgesteld.  Ik gebruik een zelfgemaakte antenne die op de bovenverdieping is opgesteld. Er is daar geen dakisolatie, maar wel vloerisolatie, waardoor ik daarvan geen hinder heb. Maar door de vloerisolatie en gewapend beton tussen gelijkvloers en bovenverdieping heb ik daar geen wifi. Je ziet het doet wel iets.  ik heb in het begin ook getest beneden met de TVV antenne en dat was ook 0%. Tegen de ramen had ik een heel zwak signaal, maar is ook dubbel glas,dus ook daar signaalverlies.  Moet zeggen dat die meegeleverde antennes van TVV niet echt "dat" zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht die kapot zijn, dan zou ik een ander antenne moeten proberen.

ik heb nog zo’n antieke staan van de jaren stilletjes met ingebouwde versterker waar 220V spanning opstaat.

zal ze eens moeten zoeken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even dit terzijde

met mijn xsarius kan ik schreenshots nemen, maar helaas, kan ik die niet bekijken onder Windows.

ander zou ik resultaten kunnen tonen.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...