Ga naar inhoud


Waarom zijn de vlaamse dvb-t2 zenders nu zwakker? (zo zegt tvv).


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

na inlichtingen bij tvv, over hun product, raden ze me het product ten stelligste af.

de dvb-t2 signalen zijn zwak, en bijna nergens meer te ontvangen.

heeft dit ook met de hoge energieprijzen te maken?

wie weet soms meer?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De signalen zijn hier in Menen nog altijd even sterk. Signaal 96% Kwaliteit 90%

Mijn antenne is nochtans gericht naar Frankrijk.

vlcsnap-2022-09-24-19h22m50s360.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Wervik niks, of mijn antenne is stuk. Is het een buiten of binnen antenne?

het was tvv zelf die het afraadde.

hij raadde me wel app tv aan.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, sattv4iedereen zei:

In Wervik niks, of mijn antenne is stuk. Is het een buiten of binnen antenne?

 

Ik gebruik een externe trinappe-antenne.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je een buitenantenne nodig hebt, je zit ongeveer 40 km verwijderd van Egem.

Zendmasten

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de bijdragen.

heb eens getest, en binnen krijg ik zelfs geen 1 procent.

het is de funke antenne van tvv en de voeding inserter ook van hen.

zou er iets stuk zijn?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meten is weten.

Kan defect zijn, kan ook in orde zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen

De antenne in Oostvleteren is maar 28 km van Wervik en minder ver dan Egem.

https://www.norkring.be/index.html@p=514.html

Ook is het aan te raden om voor de antenne ook de USB-kabel aan te sluiten op je tv of decoder (5 volt) om het signaal te versterken. (zie bijlage)

https://www.tv-vlaanderen.be/klantenservice/antenne-tv/installatie/hoe-installeer-ik-zelf-mijn-antenne-tv/

In onze regio zijn kanaal 43 en 46 in dvb-t2 van TV Vlaanderen. 

Probeer de antenne hoog en zo dicht mogelijk van een raam te plaatsen. 

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u satfeeds-dx

de 5 volt usb kabel is aangesloten aan de tv.

Ik heb geprobeerd op 43 en 46 langs beide ramen maar niks

Ik zal als het lukt vanavond eens op zolder proberen.

hou je op de hoogte.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een andere antenne met andere tv geprobeerd maar niks.

morgen zal ik proberen op zolder te geraken en eens daar testen.

als het morgen niet lukt, zal het in het weekend zijn.

het is 2 stage hoog.

of zou ik met zo.n meter meer vinden. Daar zit een spectrum analyser op, maar weet niet goed hoe dat werkt.

toont hij info over een frequentie of over heel de dvbt2 band, of is dat instelbaar?

AA70437B-73DE-4D14-AC10-45409D769553.jpeg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, sattv4iedereen zei:

of zou ik met zo.n meter meer vinden.

 

Dit staat in de folder van de fabrikant: "Full Feature Portable HD Set-Top Box".

Deze meter is dus eigenlijk een portable ontvanger en is voor DVB-T een perfect hulpmiddel.

Mijn ervaring is dat de plaatsing van de (binnen)antenne erg kritisch is.

Met deze meter kun je dus de ideale plek vinden voor je antenne.

Dat is vrijwel altijd bij een raam. Maar de exacte positie kan nog veel uitmaken!

 

13 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Daar zit een spectrum analyser op, maar weet niet goed hoe dat werkt.

toont hij info over een frequentie of over heel de dvbt2 band, of is dat instelbaar?

 

De spectrum analyser heb je vooral wat aan als je voor het eerst een schotel installeert.

Het geeft voor DVB-T wel inzicht over de ontvangstkwaliteit van de UHF kanalen in jouw omgeving maar het vereist enige ervaring om dat goed te interpreteren. De te analyseren bandbreedte is beperkt instelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...