Ga naar inhoud


VU+ Duo 4K SE met Open PLi 8.2 blokkeert soms


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na de aanschaf van een nieuwe 4K SE heb ik er de stabiele versie van Open PLi 8.2 op geïnstalleerd.

Ik kan wekenlang kijken en opnemen zonder problemen en dan plots blokkeert er iets en is de enige mogelijkheid de box met de switch uitschakelen.

Ik heb dat al enkele keren voorgehad en vandaag ook weer. De TV stond in standby en de box ook (zoals altijd). De internetkabel blijft altijd aangesloten.

Rond 19u wilde ik naar het nieuws kijken en het was terug hetzelfde. TV en box aangezet maar zwart scherm. Op het kleine scherm van de box zag ik dat de zender juist was (TV één). Ik kan zappen en zie de andere zenders verschijnen op het kleine schermpje van de box maar het TV scherm blijft pikzart. Ik probeer de box uit te zetten in standby en dat lukt niet, ook na meermaals de standby knop in te drukken of ingedrukt te houden. Het enige wat ik kan doen is de schakelaar achteraan uitzetten en na enkele seconden terug aanzetten. Dan start alles opnieuw op en werkt alles nadien terug normaal. Heeft die nieuwe box ook al kuren of ligt het aan de versie 8.2 van Open PLi?

Heeft iemand dat ook soms voor met die 4K SE of weet iemand raad? Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Met VTi heb ik ook een box zonder haperingen.

 

Maar begin eens met je netwerk kabel los te nemen.

Het kan zijn dat je box probeert iets uit het internet te laden en daarop vastloopt.

Je harde schijf is ook een mogelijke oorzaak.

aangepast door ceesv

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Met VTi heb ik ook een box zonder haperingen.

 

Maar begin eens met je netwerk kabel los te nemen.

Het kan zijn dat je box probeert iets uit het internet te laden en daarop vastloopt.

Je harde schijf is ook een mogelijke oorzaak.

Ik zal de box eens loskoppelen van de kabel en kijken wat er gebeurt. De harde schijf was niet in gebruik en er was niets geprogrammeerd (timeropname).

Ik dacht dat de box beter permanent aangesloten bleef maar ik zal hem dus afkoppelen. Kan inderdaad zijn dat hij iets wil downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

ja wat dan?

jij hebt je image geconfigureerd!

of denk je OpenPli doet rare dingen op de achtergrond?

 

of doe jij rare dingen op de achtergrond? :grin:

Sorry hoor, ik volg alleen de raad van Ceesv op. Wat denkt u dat de oorzaak kan zijn? Het is maar af en toe en soms gaan er vele weken voorbij zonder problemen tot het plots misgaat. En dan reageert de box niet meer op het uitschakelen in standby. Alleen nog met de schakelaar achteraan en na het opnieuw opstarten is alles weer normaal voor een tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, moonchild zei:

Hier ook incidentiele vastlopers met OP 8.2, geen gemene noemer te ontdekken

Ik ben dus niet de enige. Maar inderdaad incidenteel. Wekenlang geen probleem en plots blokkeert die.

Ik heb al gedacht om versie 8;3 te installeren. Dit zou ook een stabiele versie zijn. misschien hebben ze daar enkele fouten uit de 8.2 verbeterd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, muesli zei:

Ik ben dus niet de enige. Maar inderdaad incidenteel. Wekenlang geen probleem en plots blokkeert die.

Ik heb al gedacht om versie 8;3 te installeren. Dit zou ook een stabiele versie zijn. misschien hebben ze daar enkele fouten uit de 8.2 verbeterd?

Ik ben ook in het bezit van een  Vu Duo 4K SE Ik heb er ook 8.2 er op gehad en geprogrammeerde(opname) timers lopen en ik heb totaal  geen problemen met blokkeren/vastlopers.

 

Ook er nu 8.3 er op zit heb ik totaal geen problemen met lopende timers(opnames).

 

Probeer eens een fresh installatie via usb ,mischien dan HDMI CEC roet in het eten gooit?dat het aan de box ligt lijkt mij onwaarschijnlijk

aangepast door usefullaliman
  • Like 1

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-10-2022 om 14:07, muesli zei:

Sorry hoor, ik volg alleen de raad van Ceesv op. Wat denkt u dat de oorzaak kan zijn?

 

je geeft helemaal geen informatie aan ons over het gebruik, de opstelling en welke opnames er gepland zijn of werden.

Dus hoe moet ik nu raden wat de oorzaak is?

 

Je moet alles qua informatie geven de welke jou bekend is indien je ons vraagt over oorzaak en gevolg.

Hij werruk niet of hapert is geen informatie. Dat weet je, maar je bent lui of doet het express daarom.

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

je geeft helemaal geen informatie aan ons over het gebruik, de opstelling en welke opnames er gepland zijn of werden.

Dus hoe moet ik nu raden wat de oorzaak is?

 

Je moet alles qua informatie geven de welke jou bekend is indien je ons vraagt over oorzaak en gevolg.

Hij werruk niet of hapert is geen informatie. Dat weet je, maar je bent lui of doet het express daarom.

 

gebruik: alleen om via TV Vlaanderen (en enkele vrije zenders) TV te kijken en uitzendingen op te nemen op de harde schijf om later te bekijken

opstelling: de nieuwe VU+Duo 4K die alleen verbonden is met het TV toestel (een wat oudere Panasonic)

Er waren op het moment van het uitvallen (de laatste keer toch) geen opnames lopende of gepland

Waarom zou ik nu expres dingen gaan verzwijgen?

Vriendelijke groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 7-10-2022 om 22:56, muesli zei:

Ik kan wekenlang kijken en opnemen zonder problemen en dan plots blokkeert er iets en is de enige mogelijkheid de box met de switch uitschakelen.

In je openingspost heb je het over blokkeren, nu weer over uitval.

Ik begrijp dat je moeite hebt om je schriftelijk uit te drukken, maar voor ons is de informatie nogal verwarrend.

 

Ik zou je willen aanraden om bij voorkeur VTi op de box te installeren, en wanneer je aan Pli wilt vasthouden te downgraden naar een vorige versie van OpenPli.

 

Verder zou je kabels, connectors en sensoren kunnen controleren en kijken of de box voldoende ventilatie heeft en niet te warm wordt.

Ook een (haperende) internet connectie is een mogelijke oorzaak, alhoewel je dan meestal een tandwieltje in beeld ziet.

Tenslotte zou zonlicht die direct op het front van de box schijnt er nog voor kunnen zorgen dat je ir ontvanger voor de remote op tilt slaat.

Een laatste oorzaak zou het haperen van de harde schijf kunnen zijn.

 

Meer raad kunnen we je niet geven.

Aan jou de daad!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Ik zou je willen aanraden om bij voorkeur VTi op de box te installeren, en wanneer je aan Pli wilt vasthouden te downgraden naar een vorige versie van OpenPli.


En waarom bij voorkeur VTI? Als fervent OpenPLi gebruiker zou ik, en met mij nogal wat anderen, dit advies kunnen ontzenuwen door aan te geven dat ik eigenlijk nooit uitval van mijn Ultimo 4K met OpenPLi 8.3 heb. Eerder had ik standaard de develop image op deze box maar a.g.v. de op dit moment experimentele fase van hun nightly build I.v.m. de implementatie van Python 3 blijf ik liever nog even op de stabiele versie. 
Wie weet heeft zijn probleem te maken met zijn manier van decodering van zijn TVV kaart of TVV lijn. 

 

3 uren geleden, muesli zei:

gebruik: alleen om via TV Vlaanderen (en enkele vrije zenders) TV te kijken en uitzendingen op te nemen op de harde schijf om later te bekijken


Definieer de betreffende zenders van TVV eens? Gebruik jij een TVV kaart of kijk jij op een alternatieve manier.

 

Eerder was er een of ander wazig probleem dat, als een gebruiker op bepaalde Ziggo zenders afstemt, dat daardoor de box volledig blokkeerde en speelt dat bij hem ook. Ik heb nog nergens gelezen of hij toevallig ook nog de FTA zenders van Ziggo gebruikt. Zo ja, dan is dat probleem op te lossen door een aanpassing in de oscam.dvbapi. Of ik die hier mag plaatsen weet ik niet. Dan moet een moderator deze maar verwijderen.

 

i:0000:000000:4c6b
i:0000:000000:4ade
i:0000:000000:4bbc
i:0000:000000:4b16
i:0000:000000:4b15
i:0000:000000:4be8
i:0000:000000:4c6e
i:0000:000000:4ba3
i:0000:000000:4b82
i:0000:000000:4a66
I:0000:000000:4ba2
i:0000:000000:4b1a
i:0000:000000:4e3b
i:0000:000000:4e3c

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

In je openingspost heb je het over blokkeren, nu weer over uitval.

Ik begrijp dat je moeite hebt om je schriftelijk uit te drukken, maar voor ons is de informatie nogal verwarrend.

 

Ik zou je willen aanraden om bij voorkeur VTi op de box te installeren, en wanneer je aan Pli wilt vasthouden te downgraden naar een vorige versie van OpenPli.

 

Verder zou je kabels, connectors en sensoren kunnen controleren en kijken of de box voldoende ventilatie heeft en niet te warm wordt.

Ook een (haperende) internet connectie is een mogelijke oorzaak, alhoewel je dan meestal een tandwieltje in beeld ziet.

Tenslotte zou zonlicht die direct op het front van de box schijnt er nog voor kunnen zorgen dat je ir ontvanger voor de remote op tilt slaat.

Een laatste oorzaak zou het haperen van de harde schijf kunnen zijn.

 

Meer raad kunnen we je niet geven.

Aan jou de daad!

Bedankt ceesv.

 

Ik bedoelde niet dat het toestel uitgevallen was tijdens het spelen maar dat er alleen een zwart TV scherm te zien was als ik hem wilde aanzetten uit standby stand. Dus vastzitten ergens en niet meer reageren. Op het kleine schermpje vooraan op de VU zie je dat de box wel reageert op de afstandsbediening wanneer ik verander van zender maar niet op het volledig uitzetten. Dat lukte alleen met de switch achteraan. Nadien is alles opnieuw normaal. Momenteel ook nog. Maar zoals ik schreef kan het vele weken duren en dan plots is het weer van dat.

 

Ik zal die punten die je aanhaalt in de gaten houden. Kan die in standby stand (zonder geplande opnames) te warm worden? De box staat niet dicht tegen een radiator en er staat niets bovenop. De verluchtingsgaten zijn vrij. De zon schijnt daar ook niet op. Bovendien was het avond toen hij de laatste keer blokkeerde. De internetconnectie heb ik uitgetrokken en laat ik nu voorlopig uit. De enige kabels zijn de HDMI kabel naar het TV toestel en de twee coax kabels naar de schotel. Misschien ligt het aan die HDMI kabel? Maar waarom kan ik dan de box met de AB niet meer uitzetten? Dat heeft niets met de kabel te zien.

Misschien inderdaad een probleem met de harde schijf?

 

Het is niet gemakkelijk om te ontdekken wat er fout gaat als dat maar sporadisch gebeurt. Ik zal alles goed in de gaten houden en nog eens melden als het opnieuw voorvalt.  De bedoeling van mijn post was om te vragen of er nog in hetzelfde geval waren.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...