Ga naar inhoud


VU+ Duo 4K SE met Open PLi 8.2 blokkeert soms


muesli

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, John van Dreumel zei:


En waarom bij voorkeur VTI? Als fervent OpenPLi gebruiker zou ik, en met mij nogal wat anderen, dit advies kunnen ontzenuwen door aan te geven dat ik eigenlijk nooit uitval van mijn Ultimo 4K met OpenPLi 8.3 heb. Eerder had ik standaard de develop image op deze box maar a.g.v. de op dit moment experimentele fase van hun nightly build I.v.m. de implementatie van Python 3 blijf ik liever nog even op de stabiele versie. 
Wie weet heeft zijn probleem te maken met zijn manier van decodering van zijn TVV kaart of TVV lijn. 

 


Definieer de betreffende zenders van TVV eens? Gebruik jij een TVV kaart of kijk jij op een alternatieve manier.

 

Eerder was er een of ander wazig probleem dat, als een gebruiker op bepaalde Ziggo zenders afstemt, dat daardoor de box volledig blokkeerde en speelt dat bij hem ook. Ik heb nog nergens gelezen of hij toevallig ook nog de FTA zenders van Ziggo gebruikt. Zo ja, dan is dat probleem op te lossen door een aanpassing in de oscam.dvbapi. Of ik die hier mag plaatsen weet ik niet. Dan moet een moderator deze maar verwijderen.

 

i:0000:000000:4c6b
i:0000:000000:4ade
i:0000:000000:4bbc
i:0000:000000:4b16
i:0000:000000:4b15
i:0000:000000:4be8
i:0000:000000:4c6e
i:0000:000000:4ba3
i:0000:000000:4b82
i:0000:000000:4a66
I:0000:000000:4ba2
i:0000:000000:4b1a
i:0000:000000:4e3b
i:0000:000000:4e3c

 

Ik gebruik een oudere TVV kaart. Het is nog steeds mijn originele kaart van vele jaren terug en ik heb mijn abonnement nooit opgezegd. Het enige wat ik gedaan heb is enkele keren van pakket veranderd wanneer TVV de paketten en tarieven aanpaste. Dus van basic naar basic+ en terug.

De Duitse zenders werken ook zonder de TVV kaart maar dus ook niet wanneer het toestel blokkeert. Dus aan de kaart ligt het misschien niet? Waar ik het meeste naar kijk en de laatste keer ook als het toestel blokkeerde zijn TV1, Canvas, VTM. Ik wilde om 19 uur naar het nieuws op TV1 kijken als die blokkeerde. Ik zou ook liefst Open PLi blijven behouden omdat ik die al jaren gewoon ben. Misschien eens upgraden naar 8.3?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie geen enkele reden om niet over te stappen naar 8.3.

Om specifieke zaken uit te sluiten zou je eerst een backup kunnen maken met de autobackup plug-in maar deze NIET restoren tijdens het herstarten van 8.3. Dat is even wat werk, maar daardoor, zeker als het dan wel goed werkt, dan sluit je uit dat er in de backup, dus in jouw huidige configuratie, iets mis zou zijn. Gaat het opnieuw de mist, dan geloof ik nog steeds niet dat het probleem in OpenPLi zit. Maar een oplossing wordt dan wel lastiger.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
40 minuten geleden, muesli zei:

Ik bedoelde niet dat het toestel uitgevallen was tijdens het spelen maar dat er alleen een zwart TV scherm te zien was als ik hem wilde aanzetten uit standby stand. Dus vastzitten ergens en niet meer reageren. Op het kleine schermpje vooraan op de VU zie je dat de box wel reageert op de afstandsbediening wanneer ik verander van zender maar niet op het volledig uitzetten. Dat lukte alleen met de switch achteraan. Nadien is alles opnieuw normaal. Momenteel ook nog. Maar zoals ik schreef kan het vele weken duren en dan plots is het weer van dat.

Wa tje ook zou kunnen proberen is om de HDMI kabel te vervangen.

Je box reageert wel, maar je beeld op tv blijft donker, soms wordt dit veroorzaakt door problemen met een hdmi kabel.

 

Heb je een HD tv of een 4k tv?

 

Hoe staat je beeldscherm instelling op je box ingesteld, automatisch of vast op HD of 4k?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ceesv zei:

Wa tje ook zou kunnen proberen is om de HDMI kabel te vervangen.

Je box reageert wel, maar je beeld op tv blijft donker, soms wordt dit veroorzaakt door problemen met een hdmi kabel.

 

Heb je een HD tv of een 4k tv?

 

Hoe staat je beeldscherm instelling op je box ingesteld, automatisch of vast op HD of 4k?

 

 

Ik zal dat even nakijken hoe de instellingen van het beeldscherm zijn.  Het is een wat oudere Panasonic en dus zeker geen 4K

Ik zal bij gelegenheid eens een nieuwe HDMI kabel kopen want ik heb er maar 1. Maar hoe verklaart u dan dat de box ook niet reageert op de AB (uitschakelen)? Daar heeft die kabel toch niets mee te zien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, John van Dreumel zei:

Ik zie geen enkele reden om niet over te stappen naar 8.3.

Om specifieke zaken uit te sluiten zou je eerst een backup kunnen maken met de autobackup plug-in maar deze NIET restoren tijdens het herstarten van 8.3. Dat is even wat werk, maar daardoor, zeker als het dan wel goed werkt, dan sluit je uit dat er in de backup, dus in jouw huidige configuratie, iets mis zou zijn. Gaat het opnieuw de mist, dan geloof ik nog steeds niet dat het probleem in OpenPLi zit. Maar een oplossing wordt dan wel lastiger.

Ik zal een dezer dagen eens versie 8.3 erop zetten en dan afwachten of hij het nog doet of niet. En eerst een backup maken maar niet restoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verklaren kan ik dat niet, ik moet afgaan op wat je ons vertelt.

 

(Tijdelijk) VTi installeren of een lagere versie van OpenPli laat je een voor een de verschillende mogelijke oorzaken uitsluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ceesv zei:

Wa tje ook zou kunnen proberen is om de HDMI kabel te vervangen.

Je box reageert wel, maar je beeld op tv blijft donker, soms wordt dit veroorzaakt door problemen met een hdmi kabel.

 

Heb je een HD tv of een 4k tv?

 

Hoe staat je beeldscherm instelling op je box ingesteld, automatisch of vast op HD of 4k?

 

 

Ondertussen ook opgezocht en de box staat ingesteld op 720p en dat zal wel OK zijn voor mijn oudere Panasonic

10 uren geleden, pirrewit zei:

voor je een andere hdmi kabel gebruikt kun je bestaande eerst eens in een andere poort op de tv steken. zo een poort wordt soms corrupt.

Baat het niet dan schaad het niet.

Een goed idee. Ik heb 3 HDMI poorten op mijn TV en ik zal hem eens aansluiten op nummer 2 of 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, muesli zei:

Waarom zou ik nu expres dingen gaan verzwijgen?

Vriendelijke groeten.

 

je beseft in ieder geval niet wat belangrijk is om naar te kijken

ik vroeg om meer informatie die evident is voor de opstelling van box en TV

 

men schreef hierboven al over HDMI-CEC / HDMI-ARC en ja dat is met betrekking tot de TV op één HDMI poort meestal al actief en als je dat niet correct ingesteld hebt op de Vu+ kan het ertoe leiden dat een verkeerd signaal op de TV aankomt. Je gaat nu pas kijken naar de HDMI aansluitingen zoals jezelf schreef. Als je een oudere TV hebt kan het dus zijn dat je gewoon een verkeerd signaal aanlevert op die TV-poort

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

je beseft in ieder geval niet wat belangrijk is om naar te kijken

ik vroeg om meer informatie die evident is voor de opstelling van box en TV

 

men schreef hierboven al over HDMI-CEC / HDMI-ARC en ja dat is met betrekking tot de TV op één HDMI poort meestal al actief en als je dat niet correct ingesteld hebt op de Vu+ kan het ertoe leiden dat een verkeerd signaal op de TV aankomt. Je gaat nu pas kijken naar de HDMI aansluitingen zoals jezelf schreef. Als je een oudere TV hebt kan het dus zijn dat je gewoon een verkeerd signaal aanlevert op die TV-poort

 

Probleem is dat ik niet weet waar ik dat moet vinden. Ik heb alle menus van Open PLi doorgezocht en niets daarover gevonden. Bestaat er ergens een handleiding waar ik dat allemaal kan vinden? Voor de meesten onder u is dat eenvoudig maar voor mij als chinees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

 

je beseft in ieder geval niet wat belangrijk is om naar te kijken

ik vroeg om meer informatie die evident is voor de opstelling van box en TV

 

men schreef hierboven al over HDMI-CEC / HDMI-ARC en ja dat is met betrekking tot de TV op één HDMI poort meestal al actief en als je dat niet correct ingesteld hebt op de Vu+ kan het ertoe leiden dat een verkeerd signaal op de TV aankomt. Je gaat nu pas kijken naar de HDMI aansluitingen zoals jezelf schreef. Als je een oudere TV hebt kan het dus zijn dat je gewoon een verkeerd signaal aanlevert op die TV-poort

 

Ik heb de handleiding van het TV toestel nog teruggevonden en daar staat dat HDMI poort 1 en 3 gewone zijn en poort 2 ARC. De box is aangesloten op poort 1 en als ik het goed begrijp dus best niet op poort 2 aansluiten als ik die als test verander zoals pirrewit schrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ARC betekent audio return channel, in jouw geval onbelangrijk en niet van invloed op de werking.

Je kan dus Ingang 2 gewoon gebruiken.

 

720P is voor een al wat ouder scherm prima.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ceesv zei:

ARC betekent audio return channel, in jouw geval onbelangrijk en niet van invloed op de werking.

Je kan dus Ingang 2 gewoon gebruiken.

 

720P is voor een al wat ouder scherm prima.

OK Bedankt voor de info. Dan is dat reeds in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tot op heden werkt alles nog normaal. Misschien lag het toch aan de internetverbinding (die nu losgekoppeld is)?

Ik wacht nog even af want het kan weken normaal functioneren en dan plots weer misgaan.

De reden van dit tussentijds berichtje is omdat ik een mail kreeg met de vraag of alles opgelost was en welke oplossing de goede was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...