Ga naar inhoud


Verticale balken


D-box
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Tijdens het NOS journaal zie ik vaak 2 verticale balken in beeld als de omroep(st)er iets vermeldt; kan iemand mij uitleggen waar die balken voor dienen?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een foto zou helpen, ik heb geen idee wat er bedoeld wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

Een foto zou helpen, ik heb geen idee wat er bedoeld wordt.

Ok @ceesv

Zal ik doen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @ceesv

het lijken net 2 ouderwetse TL lampen die recht overeind staan.

 

 

IMG_20221016_224426[1].jpg

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderdeel van de grafische vormgeving van het journaal (vermoed ik).

  • Like 1

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Zilverhippie zei:

Dat zien er 3 afzonderlijk vertikale beeldschermen uit waarop 1 video wordt weergegeven.

Ik snap hier niks van.

 

Maarja, het is ook niet belangrijk, ik vind het alleen maar vreemd.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Het zijn raamstijlen in het decor die een blik door het venster op de buitenwereld moeten suggereren.

 

Er werken bij de omroep dure grafische ontwerpers die soms het contact met de aarde verliezen.

  • Bedankt 1
  • Haha 3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx @ceesv.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-10-2022 om 00:39, Zilverhippie zei:

Dat zien er 3 afzonderlijk vertikale beeldschermen uit waarop 1 video wordt weergegeven.

 

Dat is het enige juiste antwoord, 3 flatscreens, op zijn kant gemonteerd met enige ruimte ertussen.

Ja dat is ook bedacht door de decorontwerper. Hij heeft er geen raamstijlen voor nodig gehad🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Dat is het enige juiste antwoord, 3 flatscreens, op zijn kant gemonteerd met enige ruimte ertussen.

Ja dat is ook bedacht door de decorontwerper. Hij heeft er geen raamstijlen voor nodig gehad🙂

Weten jullie dat ik er nogsteeds geen reet van snap.

Maar het antwoord van ceesv snap ik wel, 

Op 17-10-2022 om 11:48, ceesv zei:

 

....

Er werken bij de omroep dure grafische ontwerpers die soms het contact met de aarde verliezen.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-10-2022 om 11:48, ceesv zei:

Er werken bij de omroep dure grafische ontwerpers die soms het contact met de aarde verliezen.

 

Wellicht kan je dit statement toelichten? Ik heb gezocht naar deze informatie en vond dat de NOS vormgevers in dienst heeft, maar dat deze mensen niet bovengemiddeld betaald worden. Voor ontwerpers wordt zo nu en dan ingehuurd als ik bij LinkedIn zoek. Ik ben benieuwd wat jouw stelling onderbouwt.

  • Like 2

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor zo een project worden vormhevers van naam en faam aangetrokken.

https://wiki.beeldengeluid.nl/index.php/NOS_Journaal-televisievormgeving

 

Anne mari Ahola

 

https://www.aholaproductiondesign.nl/#allround-decorontwerper-voor-televisie-concerten-en-live-events

 

En Fisheye media production.s

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...