Ga naar inhoud


NLziet Extra met Engelse zenders gestart.


790MHz

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, chukky2 zei:

Canaldigitaal gaat ook al enkele jaren legaal

CanaalDigitaal , da' wist ik !! Maar betaal TV & betaal streamingkanalen , ik pas !!

Ik ben te vrede met FTA , youtube & heel sporadisch VTMGO & VRTnu !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


On Topic, mijn buurvrouw stond in vuur en vlam toen de wedstrijd Rugby tussen Samoa tegen Tonga begon gisteren op die extra BBC2 zender bij NLZiet.

Ik was op de koffie en ben maar blijven meekijken want het was inderdaad hartstikke spannend en een prima beeld.

Via internet was er ook niets van een live stream te vinden of ze mocht niet kijken wegens geoblocking.

 

Voor haar als Rugby fanaat, ze was vroeger bij een Rugby club de kantine juffrouw, een uitkomst. En dat voor maar 7,95€/mnd

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-11-2022 om 02:51, Miauw zei:

AB+ is vooral afhankelijk van het aantal auto's waar het ingebouwd is wil men FM afschakelen, voor thuisgebruik wordt je meer naar IPTV of IP-radio gedrukt, wat de wekkerradio gaat doen is onduidelijk. Ik zie ze soms met DAB+, maar dat kan straks ook IP-radio worden, tot nu toe zijn de meeste alleen geschikt voor FM ontvangst


@Miauw: Je verwijst o.a. naar IP-radio : Ik gebruik al jaren ip-radio’tjes in slaapkamer en keuken. In eerste instantie bekend duits merk, met afstandsbediening.

Één daarvan staat nog in de keuken, en functioneert nog steeds, na diverse ( ondeskundige ) reparaties, al is het zonder a.b. 
Het fijne aan ip-radio vind ik, dat je enkele voorkeur-zenders in kunt stellen, waar niet constant tussendoor geleuterd wordt.

 

Nu zijn radio’s van dit merk al lang niet meer in de handel, en ben ik afhankelijk van exotischere merken. De eerste, die ik ontving, was zware, grote kist, waarvan binnen kortste tijd de a.b. niet meer functioneerde, en even later de ip-radio compleet gestopt werd.

Volgende radio, wat ongeveer aan mjn specificaties voldeed, ( transistor-radio formaat, zodat het makkelijk op slaapkamer kastje past, of keukn vensterbank ),

is wel erg klein, met blikken geluid, en zonder a.b., terwijl dat laatste wel in de specificaties stond, op internet….- ( bij navraag bij customer service, kreeg ik reactie, dat dit wel kon, maar met smart-phone…….??? Wat dus op geen enkele wijze lukte…)

 

ik weet, dat er veel muziek te ontvangen is, via iphone, of youtube, veelal wel tegen betaling, en via de satelliet, maar dan zouden we daar iets ingewikkelder installatie voor moeten aanleggen….??

 

Er mag geen reclame op dit forum gemaakt worden, daarom heb ik geen merken genoemd.

ik ben benieuwd, of iemand verwijzing heeft, naar goed internet radiootje, liefst met a.b.

 

Als mijn schrijven niet helemaal in dit topic past, zullen de moderatoren hier wel raad mee weten…! Vr.gr. George

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@: Wanderer: Dank…, obrigado 😉, Hier ga ik dadelijk even verder mee…!

Moeder de vrouw heeft me nu in de keuken gezet, dus moet ik eerst de aardappels etc. effe in de gaten houden…!

 

@: CookieMonster: ook dank. Goed te weten. gr. George

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, window zei:

@: CookieMonster: ook dank. Goed te weten. gr. George

Ik had window een PM gestuurd:

Quote

Ik ben geen mod of admin , maar ik weet wel , je mag wel merknamen noemen ,

ook links naar de officiële fabrikant , bv philips , octagon , grundig , dreambox , enz .... ,

zolang die zelf geen verwijzing bevat naar een eigen of andere webshoplinks  !!

Ook zelf geen links plaatsen naar webshops of tweedehandsshop !!

 

Verder weer ivm dit draadje , NLziet:

Geheel niks voor mij dus , betalen voor zenders die je FTA kan kijken (sommige) !! 😟

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus NLZiet €9,95 voor 48 zenders?

Bij de meeste aanbieders zit TV erbij voor een tientje ongeveer, dus ik zie nog steeds het voordeel nog niet.

Internetaansluiting heb je toch nog nodig.

Bij Ziggo zit TV er altijd bij (ook al is dat dan het ongecodeerde pakket).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Alex1970 zei:

dus ik zie nog steeds het voordeel nog niet.

Ligt aan de "klant" ik was Telfort klant sinds ca 2 jaar dus KPN geworden. Ik heb ca. 70 mb downloadsnelheid 20 mb up ik heb een vaste telefoonlijn waarmee ik voor € 5,00 per maand onbeperkt kan bellen naar vaste en mobiele nummers in het buitenland ( niet alle landen) maar naar Engeland ook en daar heb ik veel familie.

 

Ik betaal hiervoor €41,95 per maand heb daarnaast NL ziet voor de € 7,95 totaal dus € 49,90 dat lukt sowieso niet met een Delta Ziggo etc. Daarnaast heb ik mijn schotelantenne voor alle FTA's op de 13,19,2, 23,5 en 28,2 graden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je nog een oude prijs, maar wat ik wil zeggen is dat het verschil tussen wel of geen TV, bijvoorbeeld bij KPN, is slechts 10 Euro dus komt m.i. overeen met los NLZIET.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2022 om 19:34, Alex1970 zei:

Dan heb je nog een oude prijs, maar wat ik wil zeggen is dat het verschil tussen wel of geen TV, bijvoorbeeld bij KPN, is slechts 10 Euro dus komt m.i. overeen met los NLZIET.

 

Als ik het goed heb, dan is KPN de enige die voor € 10,- TV en radio via een TV kastje aanbied met het standaard pakket, als ik het goed gelezen heb, dan is KPN aan het kijken om het TV kastje te vervangen door een app voor op de TV, daar willen alle providers als ik het goed heb naar toe werken. Probleem is bij een app op je TV geen radio zonder de TV aan te zetten te ontvangen is, dan moet je alsnog een ip-radio kastje zien te vinden die ook nog eens goed geluid weet door te zetten naar je meestal analoge stereo, soms met digitale ingang wat niet met een app van de provider werkt.

 

NL-ziet geeft alleen televisie zenders door, want het is een app voor op een TV te laten draaien.

 

Een eigen kastje met diverse aansluitingen lijkt mij niet zo slecht, app er in waarbij alle radiozenders gratis op te ontvangen zijn, want daar lijkt geen handel blijkbaar voor te zijn. Elke radiozender wil graag via FM in de ether te ontvangen zijn, via streams op het internet, voor de meeste aanbieders zoals NL-ziet zijn radio oninteressant om aan te bieden.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...