Ga naar inhoud


TV-sat of Reciever


Oeki

Aanbevolen berichten


Dacht dat dit in je vorige vragen al behandeld was?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke bijkomende voordelen heeft een aparte satreciever, b.v. een Vu+ Uno, op de invoer bij de satingang van een HD-TV? Ben uit de SD-ontvangst aan het overstappen naar HD, zowel voor TV als eventueel ook reciever. De TV die ik op het oog heb, heeft een sattuner. Kan iemand mij helpen hoe ik dat moet voorstellen? Bij voorbaat hartelijk bedankt.

Oeki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de overstap maakt van sd, zou ik direct naar UHD gaan, je investering zal je langer genot van hebben.

een aparte sat recieven, bvb een vu, heeft voordeel, dat opnames te delen zijn, en van een tv, zijn ze gekoppeld aan elkaar. Tv stuk is opnames kwijt. Van veel providerboxen is het ook zo, tenzij je kan opnemen in de cloud ( ergens online op een server).

een gebonden provider box heeft beperkingen, maar een vrije minder of niet. Neem voor de zekerheid een met een ci+ slot.

ik heb hier een lg met satiuner, maar die is nooit gebruikt, ik gebruik een enigma2 ontvanger.

alhoewel ze nu spreken van eol enigma 2, zou ik me goed laten informeren. Iedereen zal zijn model of merk aanraden.

succes met je zoektocht.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Losse sat ontvanger voor je eigen zenderlijst.

 

Maar dat hebben we je toch al verteld in die andere topics met deze vraag?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Trio-abonnement bij Scarlet (Proximus) en zal de Sony A95k TV willen gaan kopen. Heeft iemand ervaring hiermee dat het mogelijk is via de (favorieten?)lijst op TV-afstandbediening zowel TV- als Satkanalen te kunnen ingeven/gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad staat er ja achter CI+ bij de specificaties. Maar ik enkel een abonnement bij Scarlet en kijk alleen maar FTA-kanalen met mijn schotel.

Kan ik mijn favoriete zender dan achter elkaar plaatsen op de Sony-afstandsbediening? Heeft iemand hier ervaring mee of moet ik toch weer twee afstandsbedieningen gaan gebruiken zoals nu het geval is.

aangepast door Oeki
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die vraag is al een aantal keren door jou gesteld en door ons beantwoordt.

 

Voor de sat ontvanger gebruik je de afstand bediening van die ontvanger, voor de tv die van de tv.

Je kan overal je eigen favorieten lijsten maken,  zowel in  de tv als in de satelliet ontvanger.

 

Wil je een afstand bediening, koop je een universeel afstand bediening en programmeert die voor je tv en satelliet ontvanger.

 

Lees je door jou geopende onderwerpen nog eens door, ik heb er ondertussen een paar samengevoegd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, Oeki zei:

Ik heb een Trio-abonnement bij Scarlet (Proximus)

Onderwerp verplaatst van Ziggo naar overige kabel tv aanbieders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Sorry voor het lastig vallen met dezelfde vragen. Ik verwachtte doordat er een sataansluiting op de TV aanwezig is dat je dan ook die kanalen kon inladen en eventueel in een favorietenlijst brengen. Ik denk dat de praktijk naar de juiste vragen en antwoorden zal leiden die ik zoek.

Bedankt voor je opmerking en bekommernis. Ik was nooit zo'n goede student en nogal chaotisch en dat is door de jaren niet echt verbeterd. Gelukkig zijn jullie, moderators, geduldig en correct en dat siert jullie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...