Ga naar inhoud


Overstap op Ziggo wegens 12 maanden 50% korting


Miauw
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Mijn moeder heb ik na een aantal maal haar Telfort abonnement voor TV en internet thuis een aantal jaar met korting weten te verlengen, ook nog even bij KPN, maar dit jaar leverde de bestaande klanten verleningen en onderhandelen weinig interessants op.

 

Ziggo had een tegen aanbieding van KPN, echter via rentepunten bij een bepaalde bank werd het nog interessanter om de overstap te wagen. 

 

Ze betaald € 27,75 per maand voor 12 maanden met een contract voor 12 maanden, de cashback van de rentepunten is € 120,- eenmalig cashback. Ze heeft het eenvoudigste pakket voor TV met een NEXT mini ontvanger, internet is 100 down en ik meen 20 up, dat gebruikt ze toch niet.

 

Een monteur was gratis, dat doen ze meestal pas als je het zelf niet lukt, maar gezien ze de eerste huurder van het appartement is en er nooit Ziggo is geweest, besloot Ziggo in overleg meteen een monteur te sturen, het zou kunnen dat de kast van het appartement nog niet aangesloten was.

 

Ik ben er ook bij geweest i.v.m. dat de woningcorporatie een eigen UTP kabel door de muur heeft laten lopen, in overleg het modem in de meterkast opgehangen en de UTP kabel uit het glasvezelmodem gehaald en in het Ziggo modem gestoken. Een NEXT-mini kan draadloos werken, toch geeft Ziggo de voorkeur dit bedraad te doen, vandaar de wissel van UTP kabel.

 

Alles werkt prima, door ze Hollandsnieuwe heeft mag ze 1 van de 3 extra pakketten gratis aanvragen, dat zal vermoedelijk pas na 2 weken gebeuren kreeg ik te horen. Bij Hollandsnieuwe zijn alle eenheden inmiddels verdubbelt, dat was meteen rond.

 

Ze sluiten net als alle providers die voor internet en TV thuis komen, 1 apparaat aan, de rest heb ik gedaan door de wificodes aan te passen.

 

Ik moet zeggen, het is keurig verzorgd en mijn moeder kreeg haar eerste uitleg, vrijwel alles is in orde.

 

Een nadeel van de NEXT-mini kan de digitale aansluiting die niet aanwezig is voor digitaal audio op je stereo, de KPN ontvanger heeft wel een digitale aansluiting voor digitale audio naar een digitale aansluiting van een stereo. 

 

Vrijwel, want haar 2 speakers van Sonos moeten nog opnieuw aan de wificodes gehangen worden, dat is wat Ziggo niet doet, ook niet op afstand. Ik ben ermee aan de slag geweest, maar het wil nog niet lukken. Inmiddels heb ik ze in fabrieksstand alsof ze uit de doos komen gekregen, echter denk ik dat dat verhaal om het goed via wifi aangesloten te krijgen in een ander topic thuis hoort, of mag dat hier ook?

 

Verder is het even wennen een andere afstandsbediening, niet moeilijk, gewoon even anders. Wel netjes via bluetooth te bedienen, dus de NEXT-mini hoeft niet in het zicht, het oude kastje van Telfort/KPN gaat met modem retour.

 

De monteur kon zo natrekking waar glasvezel en hoeveel coax er tussen zit, glasvezel 70 meter na de coax, dat betekent in dit geval al aangelegd in de kast tegen het apartementencomplex.

 

Het beeld is prima, de wifi ook, maar het voordeel speelde hierbij de grootste rol, en de verslaving aan BBC First.😉

 

Nu de 2 Sonos wifi boxen nog aangesloten krijgen via haar telefoon die inmiddels wel de nieuwe wificode heeft, de boxen moeten vanaf de fabrieksinstelling weer aangesloten worden, dan is het klaar.

 

Voor vragen over de aanbieding, deze is voorbij, daarnaast alleen voor nieuwe klanten zoals gewoonlijk. 

 

Ik heb 1000/1000 glasvezel met TV van KPN voor € 35,- per maand voor 12 maanden lang met een contract van 12 maanden, echter heb ik diverse malen al een flinke storing gehad. Mogelijk door KPN-netwerk nog niet volledig is aangelegd, echter kan zowel op Ziggo als op glasvezel van KPN gewoon storingen zijn. De snelheid 1000/1000 van mijn internet verbinding is zwaar overdreven, ik merk één verschil tussen VDSL van KPN en glasvezel, op VDSL heb ik nooit storing gehad met 50 down en ik meen 10 up.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uren geleden, Tonskidutch zei:

Heb je ook een vraag? Of is dit een aanbeveling die overstap?

 

Kort geschreven, mijn ervaring en een paar vragen, misschien is het onderwerp niet logisch geschreven:

 

Er staat een vraag over het aansluiten van Sonos boxen, maar ook de vraag of dit gedeelte van dit topic wel de goede is.

 

Verder verneem ik veel nagatiefs over Ziggo, en dat glasvezel heilig is, mijn ervaring is anders.

 

Ik moet wel zeggen dat Ziggo het glasvezel gedeelte in de kast van het apartementengebouw heeft liggen, de coax is slechts 70 meter om bij het betreffende apartement uit te komen, echter is het apartementencomplex ongeveer 3 jaar oud.

 

Ik begrijp niet waarom er in het algemeen zo negatief over Ziggo gedaan wordt, het werkt naar behoren. Glasvezel lijkt wel heilig te zijn als ik het in het algemeen zo lees, dat valt bij mij helaas tegen met een internetverbinding van 1000/1000 en een TV tuner. Misschien is dat toeval, misschien komt het door verdere aanleg in de plaats waar ik woon, dat weet ik niet.

 

Pluspuntje op de afstandsbediening is dat je door een knop in te drukken via spraak de TV tuner kan bedienen als je er (even) niet in uit komt, nadeel is dat er geen digitale audio uitgang op zit, misschien is de Sonos via de wifi met de tuner te verbinden, iemand enig idee? (of dit toch in een ander topic plaatsen?)

 

Het is geen aanbeveling, wel mijn ervaring waar ik bij beide ervaring heb. Nu nog hopen dat ook Ziggo naast de diverse glasvezel netwerken haar netwerk ook open moet stellen, want een internetverbinding is vrij duur in Nederland als het met de rest van Europa vergeleken wordt.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Vragen over Sonos boxen horen niet in Ziggo thuis.

Die plaats je bij media spelers.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, ceesv zei:

Vragen over Sonos boxen horen niet in Ziggo thuis.

Die plaats je bij media spelers.

 

Ga ik doen, moet ik nog wel wat gegevens achterhalen over de boxen die mijn moeder heeft staan, gaat helaas met de nodige vertraging. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tekst is in dit topic mijn ervaring, die wilde ik graag delen voor wie daar interesse in heeft, ik heb beide kanten kunnen ervaren, ze doen niet aan elkaar onder. Het ligt er maar net aan of je een snelle upload nodig hebt of niet, maar volgens mij hebben de meeste mensen in het algemeen dat niet nodig.

 

Ik heb dit zowel Ziggo glasvezel-coax als met KPN glasvezel (en eerder VDSL van KPN) getest, met hun apparatuur.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kleine aanvulling:

 

Ziggo geeft alle regionale omroepen en veel lokale/streek omroepen door, bij KPN is dat zeer beperkt. In mijn geval van KPN niet alle lokale omroepen die rond de gemeente waar ik woon actief zijn waaronder Haarlem, wel verder gelegen van uit een bepaalde richting 2 en 3 gemeenten verder, terwijl daar juist weer een lokale omroep met enkel radio tussen zit, dat vindt ik wel een nadeel gezien de hoofdstad van Noord-Holland Haarlem is.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een mooie aanbieding toch?   Ik heb ook KPN glasvezel met 12 mnd voor 35 euro, komt nog wel wat bij voor telefonie etc.  Maar al met ben ik tot op heden tevreden, mijn verbinding is sinds de overstap nog niet verbroken geweest. Hopelijk blijft het zo.

 

Maar qua providers is veel om het even, alleen die instap providers zoals t-mobile dan weet je dat er ergens op bespaard moet worden. Hun TV platform is minder, in dat opzicht vind ik ziggo met DVB-C  de beste ook omdat je eigen apparatuur kunt gebruiken (linux box) Daarom houd ik Ziggo er ook bij.  Met IPTV heb je niks te zeggen, je kunt niet eens je eigen zendervolgorde kiezen. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Codx zei:

Je hebt een mooie aanbieding toch?   Ik heb ook KPN glasvezel met 12 mnd voor 35 euro, komt nog wel wat bij voor telefonie etc.  Maar al met ben ik tot op heden tevreden, mijn verbinding is sinds de overstap nog niet verbroken geweest. Hopelijk blijft het zo.

 

Maar qua providers is veel om het even, alleen die instap providers zoals t-mobile dan weet je dat er ergens op bespaard moet worden. Hun TV platform is minder, in dat opzicht vind ik ziggo met DVB-C  de beste ook omdat je eigen apparatuur kunt gebruiken (linux box) Daarom houd ik Ziggo er ook bij.  Met IPTV heb je niks te zeggen, je kunt niet eens je eigen zendervolgorde kiezen. 

 

Mijn vader heeft 2 Humax ontvangers met harde schijf voor opname en beide hebben een CI(+?) module met kaart er in. Dat is DVB-C, als dat er uit gaat, dan is hij zijn vrijheid kwijt en is de kans groot dat Ziggo er uit gegooid wordt, want met een harde schijf bepaalt hij wat hij op wilt nemen en door wilt spoelen.

 

Door hij Hollanfsnieuwe heeft, mocht hij een extra pakket aanvragen. Golf vindt hij een leuke sport, maar door deze zet kreeg hij een NEXT-mini toegezonden die op de vliering de doos niet uitgekomen is. Via e-mail krijgt hij zo nu en dan opdringerige berichten van Ziggo om de NEXT-mini aan te sluiten, daar begint hij niet aan, want wat hij heeft werkt goed en is hij tevreden over.

 

Mocht Ziggo om wat voor reden de Humax ontvangers niet meer willen ondersteunen, dat is het einde verhaal met Ziggo. Er zijn nog veel mensen die kijken via DVB-C aparte ontvanger(s) of direct via de TV('s) met DVB-C ontvangst, die zijn eigendom van de mensen, ik denk niet dat ze op een IPTV (NEXT-mini) zitten te wachten. 

 

Het gekke is dat als je geen NEXT-mini hebt, maar eigen apparatuur, je meer betalen moet dan dat je naast je eigen apparatuur een NEXT-mini op de vliering in de doos laat zitten.

 

Ziggo ontmoedigd eigen apparatuur door het duurder te maken, echter kiezen vooral grotere huishoudens voor Ziggo met DVB-C om het standaard pakket op meerdere TV's in huis te kunnen kijken, dat is vooral handig voor (grote) gezinnen waarbij iedereen een TV met DVB-C op de slaapkamer heeft om apart te kunnen kijken. 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Codx zei:

Je hebt een mooie aanbieding toch?   Ik heb ook KPN glasvezel met 12 mnd voor 35 euro, komt nog wel wat bij voor telefonie etc.  Maar al met ben ik tot op heden tevreden, mijn verbinding is sinds de overstap nog niet verbroken geweest. Hopelijk blijft het zo.

 

Maar qua providers is veel om het even, alleen die instap providers zoals t-mobile dan weet je dat er ergens op bespaard moet worden. Hun TV platform is minder, in dat opzicht vind ik ziggo met DVB-C  de beste ook omdat je eigen apparatuur kunt gebruiken (linux box) Daarom houd ik Ziggo er ook bij.  Met IPTV heb je niks te zeggen, je kunt niet eens je eigen zendervolgorde kiezen. 

 

Ik heb KPN glasvezel voor € 35,- per maand met een contract van een jaar, mijn moeder zat op het oude Telfort met steeds hoger wordende kosten, dus kwam de aanbieding van Ziggo voor €27,75 per maand een jaar lang met een cashback van € 120,- door rentepunten van een bank voor een jaar verrekend voor slechts € 17,75 per maand naar het standaard pakket en door Hollandsnieuwe ook een extra pakket te kijken, op een mooi moment omet over teen stappen. Mijn vader zit op een oud Ziggo abonnement zodat hij zijn Humax ontvangers met harde schijf en CI(+?) smartcards voor opname kan blijven gebruiken, die stapt over zodra DVB-C niet meer ondersteunt wordt, want dan kan hij eigen opnames niet meer bepalen en doorspoelen. 

 

Alle abonnement acties voor 12 maanden korting bij een jaar contract zijn nu weer mer 6 maanden korting, echter is internet in het algemeen in Nederland vergeleken met de rest van Europa duur, het zou de helft goedkoper kunnen. 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er komt voorlopig geen vraag over de Sonos speakers, deze zijn door iemand anders aangesloten waar ik helaas niet bij was, worst mogelijk over nog net geen jaar vermoedelijk vervolgd in het juiste topic, heeft met de overstap dan te maken.😉

 

Misschien tegen die tijd een eigen route plaatsen, dan ia het enkel nog een UTP kabel in een ander modem overzetten, is het meteen plug en play.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...