Ga naar inhoud


EPG fouten?


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door Boldor,

Aanbevolen berichten


Ik twijfel of het een fout is, de reclame blokken duren soms langer b.v. maar soms is er een ander programma ingelast dan de EPG vermeld had bij het programmeren. Schiet me me nu wel  te binnen dat ik, een tijd terug, een compact bouquet heb gemaakt met de thuis favoriete zenders omdat de EPG soms programma’s miste in de tijd van de lijst of niet het laatste deel had opgehaald. Met het idee dat het te lang duurde om het bouquet te vullen/bij te houden o.i.d.

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had BBC opname geprogrammeerd ( England _ Samoa rugby ) daar is geen reclame of onderbreking (wel was de wedstrijd verlengd geworden)

Ik had ook op NDR een opname geprogrammeerd, geen reclame

ik had ook Buitenhof geprogrammeerd, wederom geen reclame

En ook Kölner Treff, geen reclame

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even wat opname’s nagekeken,

- Buitenhof (Kabel) van de afgelopen 3x, klopt hier

- SWR (Sat tuner) loopt iedere werkdag, klopt hier wel

Maar

- BBC 2 (Sat tuner) afgelopen 2x klopt hier ook niet, opname lijkt te vroeg begonnen?

 

Waar wordt de EPG dan vandaan gehaald? In mijn dagelijkse zap bouquet heb ik een combinatie van Kabel en Sat zenders staan.

 

 

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen de Ziggo kabel, zonder een of andere EPG import plugin.

De EPG komt dus van Ziggo via kabel.

 

De Satelliet posities 13 en 19,2 Oost zijn momenteel niet aangesloten op de Vu+ (wegens omstandigheden) en de zenderlijst is alleen voor Ziggo DVB-C geladen.

@Boldor

Ik zal de eindtijd natuurlijk voor volgende opnames wel wat uitbreiden qua aantal +minuten.

Gelukkig keek ik terwijl ik was aan het koken met een scheel oog naar England _ Samoa rugby ook life op TV ter gelijkertijd van de opname en heb dus niets essentieels gemist. Maar het is jammer dat de opnames voor alle genoemde zenders en programma's te vroeg stopten.

 

 

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de opnames laat afhangen van de EPG, dan kom je meestal in de problemen.

Dat komt omdat de EPG maar zelden wordt aangepast aan gewijzigde start en eindtijden van de programma's.

Alleen de Duitsers en wellicht de Engelsen passen de EIT (now/next EPG) real time aan, op de satelliet.

Op kabel heb ik dat nog niet kunnen waarnemen.

Een ruimere tijds instelling is dan zeker aan te bevelen, voor de Belg vooral, die houden zich nergens aan. Een programma begint daar zelden op tijd.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké @Old Satterhand dat je het op kabel nog niet hebt kunnen waarnemen is waarom ik de vraagstelling als topic heb gestart.

Veranderd er iets?

 

Tot de afgelopen dagen had ik er dus alleen heel incidenteel een probleem mee op de commerciële zenders waar reclame tijd / blokken als ook start en eind tijd niet kloppen met de EPG.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

p.s ik zie ook geregeld dat een programma al gestart is terwijl de EPG info in de infobar aangeeft dat het vorige programma nog loopt

 

En dat is dus precies het effect van de now/next EIT. Als die tenminste realtime wordt bijgehouden.

Ik heb dat dus op de kabel nog niet gezien. Maar ik ben nog niet zolang geleden overgestapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

@Tonskidutch en medelezers,

 

Ik vond dit statement (3 wk oud) op community.ziggo.nl (van de Community Manager) in een topic over de EPG.

 

Quote

Af en toe wijkt de aangeleverde programma-informatie voor in de EPG af doordat onze EPG-leverancier een andere (internationale) bron gebruikt. Hierdoor staan bijvoorbeeld afleveringen van een serie door elkaar heen. Dit komt doordat bij ons technisch de datum van uitzending leidend is in plaats van het nummer van de aflevering. Dit accepteren we en veranderen we niet.

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een larieantwoord vanuit Ziggo!! De EPG wordt na klachten van de oude leverancier nu verzorgd door een andere partij wat resulteert in nóg meer klachten.. Gewoon lekker afschuiven. De EPG is bij veel meer providers slecht (niet alleen bij Ziggo). In dit geval hoeft Ziggo hoofdzakelijk de NL stations van EPG te voorzien en daar is niks internationaals aan.. Gewoon de zaak in eigen hand houden en sta zaken als PDC gewoon toe! Duitsland en Engeland kunnen het ook…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik markeer de reactie van @Boldor toch als beste antwoord, hoewel ik er ook geen vrede mee heb wat Ziggo flikt.

Niet dat ik bijster veel opneem, maar verschillende series en programma's komen voor mij te laat en als er eens iets tussenzit wat ik de moeite waard vind moet het wel van aanvang tot einde erop staan.

bedankt voor jullie antwoorden en reacties

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...