Ga naar inhoud


Radio Monique 1332 kHz, nieuwe antenne.


jellesbode

Aanbevolen berichten

Een zendschip had ook iets magisch.

Er was nog geen internet en de legale stations wisten nog niet echt hoe het suc6 van de zeezenders te evenaren.

De keuze in radio is nu enorm.

Dus om je eigen te onderscheiden is heel moeilijk geworden.

Onze kinderen streamen tv en luisteren spotify.

Die radio tijden met een knoeperhard binnenkomende 50kw vanaf zee zijn voorbij. Dat komt nooit meer.

Ook een generator die uitvalt of een plaat die te laat instart of een nieuwslezer onderin de nieuwskamer met zijn typemachine die te laat was of een storm of een afgebroken mast. Juist dit alles maakte de radio van toen juist leuk.

Nu moeten we het doen met voicetracks. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het BigL project dat nu loopt op 1206 khz en internet krijgt ook veel negatieve reacties.

Ook hier geldt weer de gevleugelde uitspraak van The Great Gatsby:

"You can't repeat the past."

Niet voor herhaling vatbaar, dit project. Bijna pijnlijk.

Ray Anderson moet ermee stoppen, al die zogenaamde wedergeboortes van BigL.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot respect voor de enigste overgeblevene  die altijd te ontvangen is geweest, Radio Caroline.Toen op de Astra , nu je kunt eigenlijk geen enkele player noemen waar ze niet instaan en met een enorm arsenaal trouwe non-profit medewerkers . Gaan volledig met hun tijd mee dus ook op DAB. 
Ook door jonge gasten achter de microfoon ( josh holmes) te zetten gaan ze met hun tijd mee.

Website is altijd uptodate .

AM zender draait volgens mij meer als eerbetoon aan toen. Welke autorijder/huisvrouw heeft am nog aanstaan ? Als het al op je radio zit trouwens. 
Ik vindt het knap dat ze altijd op wat voor manier te ontvangen zijn geweest zeker als je kijkt naar de kolossale exploitatie kosten om dit 24h a day te laten werken. 

aangepast door jptd
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ook hier geldt weer de gevleugelde uitspraak van The Great Gatsby:

"You can't repeat the past."

Niet voor herhaling vatbaar, dit project. Bijna pijnlijk.

Je moet ook niet proberen om een Bob Stewart of Stuart Henry op luxy  208 opnieuw te evenaren.

Die vallen niet te evenaren evenals het jingle pakket van hen in de eighties.

Nooit doen ! Kan niet ! 
Gedoemd om te mislukken. Kan idd alleen maar pijnlijk worden.

 

 

aangepast door jptd
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, jptd zei:

Groot respect voor de enigste overgeblevene  die altijd te ontvangen is geweest, Radio Caroline.

Caroline was de eerste in 1964 en is de laatste en is eigenlijk alleen maar noodgedwongen uit de lucht geweest.

Geen hergeboortes, gewoon moving with the times. tot wat het nu is.

Wil Caroline overleven, dan is er ook geen andere keus. Want over pak weg 10 jaar weten nog maar weinigen waar Radio Caroline voor staat.

 

Veronica is in NL ook slechts een merknaam geworden. Handelswaar. Nog wel.

Het magische verhaal raakt nu al steeds meer in de vergetelheid. Voor de nieuwe generaties zijn de jaren 60 contemporaine geschiedenis.

Als de direct betrokkenen van de zeezenders er straks niet meer zijn - het zijn nu al veel  en steeds meer enthousiaste ex-luisteraars die zich voor het huidige Caroline inzetten, want de spoeling van direct betrokkenen wordt steeds dunner - wordt het nog moeilijker de Caroline legende levend te houden. 

Idem Veronica. De naam zegt velen al niet meer wat het ons zegt.  

 

Mick Jagger kan er nu nog over vertellen. Als 80-jarige veteraan! "Hoe het allemaal begon."😬

Als eye witness.

 

Ooggetuigen dunnen uit. En daarna gaat de bladzijde definitief om.

"Radio Caroline?

 Never heard of it..." 

 

Tineke? Wie is dat?

Ook nog steeds in het harnas. Maar vooral voor de kenners. Ook inmiddels 82.

 

Zeezenders. Wij kunnen ze nog steeds horen in onze gedachten. Maar de meesten kennen er niet 1 bij naam. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Eduard07 zei:

Caroline was de eerste in 1964 en is de laatste en is eigenlijk alleen maar noodgedwongen uit de lucht geweest.

Geen hergeboortes, gewoon moving with the times. tot wat het nu is.

Wil Caroline overleven, dan is er ook geen andere keus. Want over pak weg 10 jaar weten nog maar weinigen waar Radio Caroline voor staat.

 

Veronica is in NL ook slechts een merknaam geworden. Handelswaar. Nog wel.

Het magische verhaal raakt nu al steeds meer in de vergetelheid. Voor de nieuwe generaties zijn de jaren 60 contemporaine geschiedenis.

Als de direct betrokkenen van de zeezenders er straks niet meer zijn - het zijn nu al veel  en steeds meer enthousiaste ex-luisteraars die zich voor het huidige Caroline inzetten, want de spoeling van direct betrokkenen wordt steeds dunner - wordt het nog moeilijker de Caroline legende levend te houden. 

Idem Veronica. De naam zegt velen al niet meer wat het ons zegt.  

 

Mick Jagger kan er nu nog over vertellen. Als 80-jarige veteraan! "Hoe het allemaal begon."😬

Als eye witness.

 

Ooggetuigen dunnen uit. En daarna gaat de bladzijde definitief om.

"Radio Caroline?

 Never heard of it..." 

 

Tineke? Wie is dat?

Ook nog steeds in het harnas. Maar vooral voor de kenners. Ook inmiddels 82.

 

Zeezenders. Wij kunnen ze nog steeds horen in onze gedachten. Maar de meesten kennen er niet 1 bij naam. 


ik denk dat Caroline altijd zal overleven.

als je een radio station bent wat al bijna 60 jr bestaat met een a-commercieel muziek format waar de gemiddelde adverteerder van huivert dan kun je in mijn ogen niet kapot. 
het is en blijft een kwa muziek, liefhebbers station, en zal nooit zwichten voor de grote massa.

zouden ze dit ooit wel doen dan is het exit caroline.

schijnbaar hebben ze altijd wel adverteerders/sponsors gehad die wat in hen zagen.

anders zou ik niet weten hoe je die toko overeind kunt houden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, jptd zei:


ik denk dat Caroline altijd zal overleven.

als je een radio station bent wat al bijna 60 jr bestaat met een a-commercieel muziek format waar de gemiddelde adverteerder van huivert dan kun je in mijn ogen niet kapot.

Radio Caroline is zelfs behoorlijk onbekend bij de nieuwe generatie, ook in het VK.

Onze romantische herinneringen aan der zeezenders zitten tussen onze oren (en in onze harten).

Met ons "vertrek" is dat allemaal weg en de tand des tijds onverbiddelijk.

 

De naamgeving "Veronica" zegt heel veel Nederlanders immers inmiddels ook helemaal niets (meer). En die was er nog 4 jaar eerder dan Caroline.

(Laat staan of ze de naamgeving "538"  wel begrijpen. De naam "Lex Harding" zegt veel mensen waarschijnlijk ook niets. (Die hoort m.i. trouwens een standbeeld te krijgen voor zijn baanbrekende/openbrekende invloed op het Nederlandse zuiltjesbestel.)).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, jellesbode zei:

Monique had toch nog niet zolang die grote antenne staan.

Ze zijn nu uit de lucht omdat ze de antenne een stukje verop hebben gezet en dat mocht niet van de toezichthouder.

Ben benieuwd hoe dat opgelost wordt.

 

Het maakt niks uit waar ze die antenne neer zetten. 
Ik blijf het met alle respect “hobby radio” noemen.

Enig idee hoeveel huishoudens ze met die 100W PEP licentie effectief weten te bereiken ?

We nemen een straal van goed te ontvangen rondom hun antenne van een slordige 20km.

Ik kom effectief op 200 radiootjes die wel eens aan zullen staan op hen. 
Merendeel hiervan zullen zeezender freaks cq luister amateurs  zijn die puur luisteren om maar te moeten luisteren.

Hier kan de kachel niet van roken.
Tel daarbij op de veelal syndicated radio programma’s waar mijn radio hart ook niet sneller van gaat kloppen en we hebben een financiële zeperd van jewelste. 
Ik zal het allemaal wel negatief zien maar ik   zie hier echt geen toekomst in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, jptd zei:

Het maakt niks uit waar ze die antenne neer zetten. 
Ik blijf het met alle respect “hobby radio” noemen.

Enig idee hoeveel huishoudens ze met die 100W PEP licentie effectief weten te bereiken ?

We nemen een straal van goed te ontvangen rondom hun antenne van een slordige 20km.

Ik kom effectief op 200 radiootjes die wel eens aan zullen staan op hen. 
Merendeel hiervan zullen zeezender freaks cq luister amateurs  zijn die puur luisteren om maar te moeten luisteren.

Hier kan de kachel niet van roken.
Tel daarbij op de veelal syndicated radio programma’s waar mijn radio hart ook niet sneller van gaat kloppen en we hebben een financiële zeperd van jewelste. 
Ik zal het allemaal wel negatief zien maar ik   zie hier echt geen toekomst in.

Je zegt dat het niets uitmaakt waar de antenne geplaatst word.

Omdat ze de antenne verplaatst hebben heeft de RDI de vergunning om uit te zenden op de AM ingetrokken.

De vergunning is verbonden met een adres waar de antenne niet meer staat..

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, jellesbode zei:

Omdat ze de antenne verplaatst hebben heeft de RDI de vergunning om uit te zenden op de AM ingetrokken.

De vergunning is verbonden met een adres waar de antenne niet meer staat..

Dus je weet het antwoord al?

Logisch dus dat de vergunning werd ingetrokken.

Zo'n antennelocatie is ook verbonden aan een omgevingsvergunning. Net als de verbouwing van een voorgevel van een huis.

Als een vergunning dat niet zou zijn, zou het een mooie bende worden. Je mag niet overal antennes plaatsen, en evenmin een vlaggenmast hoger dan 6 meter. En bovendien mag die antenne niet alleen optisch, maar ook technisch geen storende factor zijn. Dit valt allemaal onder een Omgevingsvergunning.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat recht wordt hen ook niet ontzegd.

Maar er zijn natuurlijk wel spelregels. Zoals bij elke hobby. 😉

Een zendmast verplaatsen naar een gunstigere plek is natuurlijk smokkelen met de dekking. Een beetje "vals spelen" misschien.🤔

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De locatie van een zendantenne wordt geregistreerd in een antenne register, waarbij er bekeken wordt of eventuele veldsterkte van de antenne interferentie kan veroorzaken.

Zo maar een antenne verplaatsen maakt de zendvergunning ongeldig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Dus je weet het antwoord al?

Logisch dus dat de vergunning werd ingetrokken.

Zo'n antennelocatie is ook verbonden aan een omgevingsvergunning. Net als de verbouwing van een voorgevel van een huis.

Als een vergunning dat niet zou zijn, zou het een mooie bende worden. Je mag niet overal antennes plaatsen, en evenmin een vlaggenmast hoger dan 6 meter. En bovendien mag die antenne niet alleen optisch, maar ook technisch geen storende factor zijn. Dit valt allemaal onder een Omgevingsvergunning.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...