Ga naar inhoud


BBC three and four


wiebren

Aanbevolen berichten

Na onze verhuizing heb ik in onze woonkamer de TV Loewe 455 weer geinstalleerd. Ik weet eigenlijk niet beter dat de beide zenders van bbc three en four overdag geen uitzending hebben. Na enige tijd heb ik daarnaast in onze slaapkamer een Medion TV weer ingericht en op deze TV heb ik overdag dus wel een uitzending op beide zenders.

Heb de transponders opgezocht maar de Loewe 455 vind wel de beide zenders maar er is geen uitzending overdag.

Ik heb beide TV's aangesloten op dual lnb op A1, 2 en 3. dus zou ik op de loewe ook uitzending moeten hebben.

Wat doe ik fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites


op kingofsat, zie je dat die zenders op meerdere frequenties aanwezig zijn en er SD en HD varianten zijn ook met verschillende SID (station Identification).

je moet de zenderzoek opdracht voor je Loewe dus aanpassen als je 24 uur of 12 uur wilt kunnen kijken

https://en.kingofsat.net/pos-28.2E.php

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie, echter ik snap niet waarom de medion deze zenders laat zien op bbc 3 en 4, terwijl de Loewe dit niet doet. De Loewe heeft beide zenders CBBC en CBeebies ook wel maar blijven als afzonderlijke zenders staan. In ieder geval bedankt voor reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hangt af van het moment dat je die transponder hebt ingelezen en hoe de software daarmee omgaat.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wiebren zei:

....echter ik snap niet waarom de medion deze zenders laat zien op bbc 3 en 4, terwijl de Loewe dit niet doet....

 

Om dat te verklaren moet je je verdiepen in de werking van DVB, Digital Video Broadcast.

Ik kan het proberen uit te leggen, maar dat zal niet mee vallen.

 

In de eerste plaats is het nuttig om te weten dat je tuner niet op 1 zender, maar op een hele reeks van zenders afstemt.

Die zenders worden verpakt in hele kleine pakketjes, die achterelkaar worden uitgezonden.

Dat noemen we een Transport Stream (TS).

 

Maar hoe weet de tuner nu welke pakketjes bij welke zender horen?

Alle pakketjes hebben een adres, een ID, ook wel Packet ID genoemd (PID).

 

Er wordt eerst gezocht naar een pakket met ID 0, dat is de PAT, de Program Association Table, daar is er maar 1 van.
In de PAT staan verwijzingen naar alle PMTs (Program Mapping Tables), 1 voor elk programma (ook wel service genoemd).
In die PMTs staan weer verwijzingen naar de PIDs voor de diverse elementarystreams (ES) die samen 1 service (proramma) vormen.
Elementary Streams zijn o.a. video, audio, (tele)text en DVB subtitles.

 

Meerdere PMTs kunnen verwijzen naar dezelfde video en audio PIDs, daar wordt in jouw geval door de BBC gebruik van gemaakt.

 

Maar omdat de BBC de verwijzing naar de PMTs voor BBC 3 en 4 overdag verwijdert uit de PAT, ontstaat er een bijzondere situatie, waar, zoals ceesv al melding van maakte, verschillende ontvangers anders op reageren.

 

In jouw voorbeeld laat de Loewe geen beeld zien, omdat het geen PMT vermelding vindt voor de gevraagde service in de PAT.

Maar de Medion kijkt heel slim in de cache en vindt daar wel een oude PMT voor die service, zodat die het beeld wel weergeeft.

 

De Enigma ontvangers laten altijd eerst de melding "Zender niet gevonden! (SID not found in PAT)" zien, waarna vervolgens wordt gezocht in de cache om de PMT te vinden. Die geven dan dus wel beeld.

 

noot:

SID staat voor Service ID. In de DVB techniek is niet de naam van het programma belangrijk, maar haar SID.

De door de provider gegeven naam wordt gekoppeld aan de SID in een andere tabel, de SDT (Service Description Table).

En bij de BSkyB transponders op Astra 2 wordt soms de EIT, Event Information Table gebruikt om de werkelijke naam te verstoppen.

In de SDT staat dan een nummer, de decimale waarde van het SID.

 

 

 

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt "old satterhand" en ik ben het met "minplus" eens: 'prima uitleg'. Het probleem zit hem bij Loewe in het feit dat ik niet precies weet wat zij nu wel of niet ondersteunen. Ik heb steeds begrepen dat Loewe failliet was en de winkel waar ik de tv gekocht heb bestaat ook niet meer. Tijdens de verhuizing is de tv ongeveer 2 jaar in opslag geweest. Ben nu tevreden hoe de tv op dit moment werkt en weet hoe het zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...