Ga naar inhoud


Bestaat een toslink recorder en indien ja, legaal?


Aanbevolen berichten

Hi,

Ik zoek een recorder die kan opnemen van het digitale geluid dat uit een toslink kabel komt, om dan op te slaan op USB stick of USB HDD. Of zit er in de digitale bitstream een soort drma beveiliging?

Google brengt niet echt iets op, maar is misschien onmogelijk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat @sattv4iedereen een ingang voor op de PC zoekt.

 

Leesvoer:

https://www.head-fi.org/threads/need-helpful-suggestions-for-toslink-source-to-usb-input-to-pc.861756/

 

https://linustechtips.com/topic/1263636-any-practical-options-for-recording-an-optical-audio-source-on-a-pc/

 

Daarna even zoeken op bijvoorbeeld Tweakers en webshops die ik niet mag noemen natuurlijk.

 

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Of zit er in de digitale bitstream een soort drma beveiliging?

 

Jazeker, dat kan. Dat is de copy-bit beveiliging.

Wellicht de meest eenvoudige kopie bescherming ooit.😂

 

Leesvoer en mogelijke DIY oplossing in dit oude Elektuur ontwerp, de copybit killer.

 

copybit-killer.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn eenvoudige oplossingen.

 

Audio Converter [Toslink Digitale Cinch - Cinch Jackplug] Unidirectioneel  (Uni) Speaka... | bol.com

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ceesv zei:

Er zijn eenvoudige oplossingen....

 

Ja, maar als die niet direct uit China komt, dan heb je kans dat het copybit nog steeds gerespecteerd wordt.

En welke purist zou dit willen gebruiken?

 

Zo kun je ook HDMI verdelers kopen.

In Europa gekocht -> HDCP voorkomt illegaal kopiëren.

In China gekocht   -> HDCP vaak niet actief. Is dus wel een tombola.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is ook wel een vraag, die erg vaag is.

 

Wanneer je bijvoorbeeld het digitale audio uit je satelliet decoder haalt en op een USB stick opslaat, zal je daarna ook een weergever moeten hebben, die wat met dat audio kan doen.

Uit de toslink van je satelliet decoder kan afhankelijk van de settings Dolby digitaal 5.1 of een downmixed signaal komen.

 

Wanneer de hardware er is, zal er ongetwijfeld de volgende vraag komen, wanneer ik die USB stick in mijn autoradio stop hoor ik niets o.i.d.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties en tips, ga dan even aan de slag met de links.

het is wel digitaal opnemen, is dit nu via pc of één of andere hardware, is gelijk.

van satelliet is dat gemakkelijk, je neemt op, en van het ts bestand maak je mp3.

maar het is eigenlijk opnemen van dab+ zenders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aha, in HE-AAC+ digitaal format.

En dat ga je dan op een USB stick zetten.

 

En waar gaat die USB stick daarna in?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

Aha, in HE-AAC+ digitaal format.

En dat ga je dan op een USB stick zetten.

 

En waar gaat die USB stick daarna in?

Bedoeling is, dat de uitkomst mp3’s zijn.

alles wat mp3 kan lezen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is er eigenlijk nog een reden waarom je muziek zou willen opnemen.

Alles is 24 uur per dag afroepbaar.

 

En HE-AAC+ omzetten naar MP3?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...