Ga naar inhoud


Een bericht van mijn apotheek


Mojo

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ergens in de afgelopen uren is er een verwijzing gemaakt naar stikstof, waarbij het oorspronkelijke onderwerp uit het oog verloren is, ook door mij.

 

Je hebt gelijk, dat we zijn afgedwaald.

 

terug on topic, Het bericht van de apotheek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net verhuisd naar een nieuwe woonplaats, dus nieuwe huisarts, en nieuwe apotheker. Van tevoren goed uitgezocht wie we kozen, door navraag te doen (en niet alleen op reviews af te gaan). Beiden gevraagd of wij kennis konden komen maken. Nu zijn we ruim 2 maanden verder, de huisarts heeft nog steeds geen tijd, haar collega was net gestopt en ze kan nog geen opvolger vinden. De apotheker kon de eerste week al. Hij nam ruim de tijd, en vertelde ons heel veel over de problematiek die ze ondervinden met verzekeraars en medicijntekorten. Tip van hem overigens was om, áls je overstapt vanwege het vergoedingenbeleid uit te zoeken wat de achtergrond is van de verzekeraar. Kleine verzekeraars (en daar zijn er maar weinig van) werken veel patiëntvriendelijker dan grote ketens zoals Achmea. En let op: soms denk je met een kleine verzekeraar te maken te hebben (bv de Friesland) en dan staat er uiteindelijk toch Achmea in de verte. Tijdens ons gesprek werd hij door enkele huisartsen gebeld of hij een oplossing had voor een niet verkrijgbaar medicijn (dat lukte!). 

Kortom, als je problemen hebt met je apotheek is ons advies gewoon eens een gesprek aan te vragen met de leidinggevende apotheker.

Daardoor hebben we een heel fijne samenwerking gehad met onze vorige apotheek en nu ook weer met onze huidige apotheek. Wel betalen we in een paar gevallen bij om precies het merk te krijgen wat we willen hebben, maar zodra ze bij de apotheek merken dat je die bereidheid hebt zijn ze meteen veel meewerkender. En in de meeste gevallen gaat dat om maar een paar tientjes per jaar.  Roken is duurder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-1-2023 om 14:46, TangoBravo zei:

Het ging over apotheken en toen zorgverzekeraars en nu stikstof.  

ik raak de draad kwijt 🤣

 

Klopt, Ik zit bij een aptheek die bij Benu aangesloten is, de jaren dat apotheken dikke winsten maakten zijn een stuk minder winstgevend geworden, het ligt aan de zorgverzekeraar wat ik wel of niet krijg, soms grijpt mijn huisarts in om toch bepaalde medicijnen vergoed te krijgen i.v.m. dat ik niet tegen bepaalde hulpstoffen van medicijnen kan. De hoofdstof zit er in, maar om het geheel goedkoper te maken zodat de apotheek toch meer broden kan verdienen, krijg ik bij inmiddels patentloze medicijnen verkeerde hulpstoffen naar binnen. Dan onstaat er een gevecht dat ik niet tegen het alternatief kan, echter zegt de apotheek dat het het zelfde product van een ander merk is. Blijkbaar is dat niet zo en moet de apotheek naar een ander medicijn zoeken wat moeilijker te krijgen is, maar de apotheek nog steeds het zelfde aantal broden kan verdienen. Gevolg is dat ik een halve apotheek thuis heb liggen om de klap van het "tijdelijk" niet kunnen leveren op te vangen, soms voor een jaar aan voorraad. Ik heb al eens eerder meegemaakt dat iets niet te leveren was, het elke maand verschoven werd tot uit eindelijk 3 kwart jaar, bij de belangrijkste medicijnen zorg ik dat ik voorraad heb.

 

Een andere apotheek in de buurt hangt ook aan Benu, verander dat maar in dat niet elke apotheek in een omgeving van dezelfde feerma afhankelijk is, want daardoor is er geen concurrentie. 

 

Ik heb een gemeente polis bij Univé, dat valt onder VGZ, dus heb ik dat geklier elk jaar weer.

 

aangepast door ceesv
Off topic tekst stikstof verwijderd.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Univé...

Ook bij geweest voor ziektekosten en nog 2 andere verzekeringen.

Walgelijke club. Nooit erger meegemaakt.  Zelfs een medewerker verontschuldigde zich en begreep niet dat de club dermate bot was.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...