Ga naar inhoud


Hoe CCcam instellingen kopiëren uit oude DB8000?


satmenneke
Ga naar oplossing Opgelost door satmenneke,

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een oude DB8000 , openpli 4.0 met CCcam en daarbij wat serverlijntjes.

 

Hoe kan ik deze instellingen behouden?  Ik wil de DB8000 voorzien van een nieuwe openpli 8.3 image maar het zou mooi zijn dat ik de serverlijntjes behoud.

 

Ik zie met WINscp vanalles staan op de DB8000 maar weet niet welke bestanden ik moeten kopieren.

 

Kan iemand me op weg helpen?

cccam.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kunnen we wel, maar dat doen we niet! Illegale WAN sharing is hier taboe. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

3. Illegale zaken mogen hier niet besproken worden!

Het doel van dit board is een verzamelpunt te zijn voor satelliet en elektronica hobbyisten die middels dit board over hun hobby kunnen discussiëren. Een gezonde discussie over alle aspecten van satelliet ontvangst is dus zonder meer mogelijk en wordt zelfs aangemoedigd.

 

Ons doel is echter niet om mensen middelen of informatie te verschaffen waarmee men gratis naar betaal TV programma's van welke betaal TV aanbieder dan ook kan kijken.

 

Ieder lid draagt hierbij zelf de verantwoordelijkheid dergelijke informatie niet middels dit board te verstrekken.

 

Het plaatsen van decoderingsleutels (keys), bestanden (zip files, firmware enz.) waarin zich keys bevinden of het vragen naar keys of deze bestanden of links naar sites waar ze te vinden zijn is op ons board is dan ook ten strengste verboden! Ook discussies over illegale clone boxen en/of cardsharing zijn taboe. Uitsluitend wanneer het gaat om situaties waarbij je via een LAN binnenshuis je eigen kaarten shared over meerdere eigen ontvangers, kan een discussie over cardsharing worden toegestaan. Vanwege de grote 'gevoeligheid' van het onderwerp, zullen dergelijke discussies echter altijd zeer kritisch en met weinig tolerantie worden beoordeeld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat het illegaal is, kan wel een home share zijn. Besef dat er veel mensen zijn waar het door iemand anders is ingesteld ooit. 

 

Wat je moet kopieren is in ieder geval de CCcam.cfg, daarin staan alle instellingen en evt. F/C lijntjes.  die staat meestal in /var/etc/    Dat is eigenlijk de belangrijkste en dat is in feite een soort tekst bestand. 

 

Verdere CCcam bestanden zijn:

 

/var/bin/CCcam(.xxxxxxx)   dat is de binary maar die heb je niet nodig als je eerst op je nieuwe box al CCcam uit de feed installeert.  Let wel op dat de binary in een dm8000 een MIPS versie is en op een nieuwere box wellicht een ARM versie, dat is niet uitwisselbaar. 

 

/var/etc/CCcam.providers

/var/etc/CCcam.Channelinfo

 

//etc/init.d/Softcam.CCcam    dit is het startscript (in feite een batch bestandje)  deze heb je alleen nodig als je CCcam er handmatig in zet en niet uit de feed haalt.  (vergeet ook niet chmod 755 execute rechten toe te kennen als je deze er handmatig in zet)

 

Ik zou afraden om pli 8.3 op de dm8000 te zetten, kan wel maar de kans is wel dat die erg traag wordt, kun je beter openli 6.x of 7.1 pakken.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met F-lijn heb je gelijk, maar als hij het heeft over meerdere ‘server’ lijntjes dan weet je dat het foute boel is.

Nu heb je doelbewust tóch gefaciliteerd..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er is mis  met vertellen waar de bestanden van de softcam staan.?   Mimisiku, je beseft toch wel dat alle uitleg die jij graag over OScam geeft ook gebruikt kan worden om een "illegaal" lijntje te plaatsen.

 

Als je dat zo'n probleem vind moet je helemaal geen advies geven mbt softcams. Eigenlijk moet je een softcam dan ook helemaal niet gebruiken (stap over op de providerbox dan) want hoe je het ook wend of keert, een softcam is altijd grijs gebied. Jij maakt gebruik van technologie die voor en door payservers wordt gemaakt,  uiteindelijk dingen wordt niet zomaar gehacked, het kost geld en geld is uiteindelijk toch de drijfveer. 

 

Je kunt jezelf wijsmaken omdat jij een legaal abo neemt en vervolgens de kaarten gebruikt in een softcam dat je daarom volledig legaal  bezig bent maar dat is net zo goed je kop in het zand steken.  En ook die gejatte ci+ certificaten die jij weer uit een andere ontvanger/images extract zijn uiteraard illegaal. Van mij mag je hoor... 

 

Echter jij bent vaak degene die als eerste roept dat iets niet mag of illegaal is... en dat moet dan ook stoppen.

 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mening deel ik niet.. Ik geef geen info betreffende Proxies en CI+ certificaten. Ik gebruik de CI+ omdat ik ze zelf gevonden heb. Ik geef die echter niet door. Dat een softcam ook niet mag is ‘grijs’ gebied. Ik mag gebruik maken van eigen hardware en dus ook gebruiken met mijn eigen kaart. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Terwijl de EU ons gelijk geeft inzake eigen apparatuur gebruiken is dit oscam gebruik licht grijs of een CI+ certificaat grijs.

 

 Het recht om eigen apparatuur te gebruiken is iets heel anders, maar dan moeten die apparaten wel voldoen aan de beveiligingsvoorwaardes die de fabrikant en de providers hebben afgesproken, bijv. jou TV ondersteund CI+ met HDCP een linux box met softcam doet dat niet. 

 

Nogmaals ik heb er geen problemen mee dat we massaal softcams gebruiken en mekaar helpen.  Waar ik wel een probleem mee heb is mensen die anderen veroordelen en zelf gebruik maken van dezelfde technologie, dat is hypocriet. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe je het ook draait of keert, Wan sharing via aanbieders om tv kanalen open te laten gaan zonder dat je een abonnement bij die aanbieder aangeschaft hebt is door de wetgever als misdrijf gekwalificeerd.

 

Klanten die wel een officieel abonnement aangeschaft hebben worden steeds meer benadeeld, omdat providers steeds meer maatregelen tegen wan sharing nemen welke nadelig uitpakken voor de klanten die wel betalen.

 

Ten aanzien van de vraag van de topic starter, hij vraagt duidelijk hulp voor het verhuizen van

18 uren geleden, satmenneke zei:

CCcam en daarbij wat serverlijntjes.

en vraagt hij

17 uren geleden, satmenneke zei:

Mag je ook niet vragen welke bestanden gekopieerd moeten worden?🙄

 

Wanneer je zou vragen hier, hoe je de anti diefstal poortjes in een winkel kan omzeilen, zal iedereen het met mij eens zijn dat zoiets "not done" is, het is hulp bij diefstal.

 

Wanneer hier iemand vraagt hoe hij illegaal verkregen toegang tot betaal tv kan verhuizen, gelden er plotseling andere normen?

 

 

Persoonlijk is mijn grootste weerstand tegen wan sharing, dat de legale kijker de dupe is.

Wanneer een winkeldief zonder te betalen goederen meeneemt, worden die indirect door alle andere klanten betaald.

Bij betaal tv is dat niet anders.

 

Mocht de topic starter gebruik maken van wan sharing, begaat hij daarmee een misdrijf, zij zal in dat geval zelf een inschatting moeten maken wat voor consequenties dat in zijn leven kan hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, Codx zei:

Nogmaals ik heb er geen problemen mee dat we massaal softcams gebruiken en mekaar helpen.  Waar ik wel een probleem mee heb is mensen die anderen veroordelen en zelf gebruik maken van dezelfde technologie, dat is hypocriet. 

De softcam wordt gebruikt, om een officieel betaalde kaart te laten werken in jouw eigen ontvanger, welke je volgens de Europese wetgeving (vrije keuze ontvangst apparatuur) moet kunnen gebruiken.

De provider is in staat, om die situatie technisch te blokkeren, maar kiest daar niet voor.

 

Ik heb zelfs de CI cams in de kast liggen, ook daar heeft men geen omzet derving.

Met je abonnement betaal je voor de rechten van het gebruik van die codering, er wordt hier niemand benadeeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, ceesv zei:

De softcam wordt gebruikt, om een officieel betaalde kaart te laten werken in jouw eigen ontvanger, welke je volgens de Europese wetgeving (vrije keuze ontvangst apparatuur) moet kunnen gebruiken.

De provider is in staat, om die situatie technisch te blokkeren, maar kiest daar niet voor.

 

Ik heb zelfs de CI cams in de kast liggen, ook daar heeft men geen omzet derving.

Met je abonnement betaal je voor de rechten van het gebruik van die codering, er wordt hier niemand benadeeld.

 

Nee de wetgeving zegt nergens dat je een softcam mag gebruiken om beveiliging te omzeilen zelfs al betaal je legaal voor een abo. Volgens mij stelt de wetgever of ACM enkel dat de providers mogelijkheden moeten verschaffen zodat eigen apparatuur ook bruikbaar blijft mits die apparaten zich aan internationale standaarden houden zoals het hebben van CI+ slot, daar wordt met geen woord gerept over softcams.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 minuten geleden, Codx zei:

Nee de wetgeving zegt nergens dat je een softcam mag gebruiken om beveiliging te omzeilen zelfs al betaal je legaal voor een abo.

De vraag is waar je die beveiliging omzeilt?

Zonder officiële kaart is er geen beeld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie ik het ook. Zonder geldige kaart komt er geen antwoord op de verzoeken. De gewone OScam (in mijn geval) heeft geen EMU en dus ook geen externe keys om de CW’s te genereren. Puur het feit dat OScam diverse algoritmes kent om met diverse kaartsoorten om te kunnen gaan zie ik niet als illegaal. Zonder eigen kaart dus gewoon geen beeld. Dat de provider het niet wil (en het als illegaal bestempeld) is geen reden. De ISO-7816 commando’s komen vanaf de satelliet (of kabel) en die zijn gewoon gelogd. Niets illegaals aan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...