Ga naar inhoud


Kabel tv Twente


ceesmf

Aanbevolen berichten

Na jarenlang in het buitenland gewoond te hebben ben ik teruggekeerd naar NL en niet zo goed op de hoogte van de situatie in NL nu

Ik heb een huis in ootmarsum waar naast glasvezel ook nog een kabelaaansluiting is

Mijn vraag is of er nog aanbieders zijn van TV via de kabel zodat ik mijn VU+ Ultimo , ik heb nog een kabeltuner, kan blijven gebruiken

Zoja , welke aanbieder is dat

 

bvd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Cogas kabel in Almero is de locale kabel provider.

Je zal moeten kijken of jouw ontvaner de codering van de zenders ondersteunt en jouw kaartlezer overweg kan met de gebruikte codering.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht dat een postcode meer duidelijkheid zal geven welke provider actief is.

Op de website van Cogas staat dat het glasvezelnetwerk door Delta is overgenomen.
Delta levert via glasvezel geen DVB-C, er staat ook verder niks over TV, laat staan TV via coax.

 

De gegevens die ik heb zijn betrekkelijk oud, maar daar staat dat een deel van Twente Caiway als provider heeft (had?) met deze parameters voor de kabelscan:
Netwerk-ID: 2642
frequentie.: 369 MHz

Modulatie: QAM64

Symb.Rate: 6875

Bij Cogas heb ik staan: Oldenzaal, Almelo, Vriezenveen, Vroomshoop (Postcode: 7275, 7466-7478, 7561-7577, 7595-7615, 7631-7688)

En de gegevens voor de kabelscan:

Netwerk-ID: 9004
frequentie.: 369 MHz

Modulatie: QAM64

Symb.Rate: 6875

Ik zou beginnen eens daarmee een kabelscan te proberen.
image.png.9fea326ba1c0d22438a900c62922c57a.png 

 

Als dat geen resultaat geeft kan je een handmatige scan doen.
Met mijn cables.xml stel je als provider Cogas in. In de cables.xml die bij OpenPLi zit staan minder frequenties, dus kans dat je dan niet alles ingescand krijgt.
Stel de Tuner als volgt in:
image.png.e59b1c6f1b0ff5e270a345779e27d0fd.png

 

En doe dan deze scan:
image.png.93621bd8f8f26f083cf9f6c4e1ae8570.png


Mocht dat allemaal geen resultaat geven, probeer deze scan dan nogmaals maar met bij de tunerinstellingen geen provider maar frequentiebanden of frequentiestappen.

 

Ik ben benieuwd naar je resultaten en je mag me gerust de settings toesturen als je succes hebt, dan kan ik die weer verwerken in de cables.xml.

 

 

 

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een test gedaan op een bestaande coax aansluiting ? Daar zou signaal op moeten zitten ?

Jammer, zou ik denken, als je geen DVB-C meer hebt en afhankelijk zal zijn van IPTV.

De Vu+ verkopen zou ik nog niet direct doen, je kunt 'm ook nog gebruiken voor DVB-T2  ("digitenne").

Op de niet 4k  Vu+ heb je dan geen beeld, op de ontvanger, wel met een computer via een netwerkje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-2-2023 om 23:28, ceesmf zei:

zodat ik mijn VU+ Ultimo

Oud model Ultimo of ULTIMO 4K

 

oeps las hier overheen

8 uren geleden, kees321 zei:

Op de niet 4k  Vu+ heb je dan geen beeld,

 

dvb-t2 HEVC gaat niet op oud model => oude broadcom

aangepast door Tonskidutch
blauw toegevoegd

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ceesmf zei:

bedankt voor de hulp maar scan met alle bovenstaande gegevens levert niets op, ook geen analoge signalen

mijn postcode is oveigens 7631.

VU plus gaat in de berkoop

Gratis tv bestaat ook in Ootmarsum niet meer, je moet natuurlijk eerst informeren.

Screenshot_20230208-092415.png

  • Like 1

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 7-2-2023 om 23:44, ceesmf zei:

bedankt voor de hulp maar scan met alle bovenstaande gegevens levert niets op, ook geen analoge signalen

mijn postcode is oveigens 7631.

Bij mijn broer in Almelo staan de digitale kanalen en zelfs de analoge (fta) on line

VU plus gaat in de berkoop

Niet te snel opgeven, tenzij je zeker weet dat er geen signaal meer op de coax zit.

Er bestaat ook nog een brute-force scan, deze zit in de cables.xml die bij OpenPLi standaard is.

Doe daarmee eens een handmatige scan.

Als je meer uitleg nodig hebt of je hebt dat bestand niet, vraag dan maar.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...