Ga naar inhoud


Zoek satfinder zonder tv nodig te hebben.


simp
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Zoek satfinder zonder tv nodig te hebben.

 

Tot op heden gebruikte ik een analoge satfinder. Ik kan vanop de plaats waar mijn schotel staat de tv niet zien. Helaas ben ik sedert 2 jaar getroffen door een spierziekte en wordt elk klusje een klus. Ontvanger, tv verplaatsen (de tv's worden er niet kleiner op) Dus zit ik uit te kijken naar een satfinder waar je de schotel mee kan afstelen zonder zicht op de tv. De goedkoopste toestellen varieren tussen de 55 a 100 euro, dat heb ik ervoor over als me dat kan helpen. Mijn internet aansluiting is niet stabiel en valt regelmatig uit ( TADAAM). Tv via internet kijken is een HEL.

 

Ik kijk tv Vlaanderen al enkele jaren. Voor die enkele uren per jaar dat ik geen ontvangst heb (bij zware regenval of storm) zal mijn getrouwe schotel mogen blijven. Heb een schotel met triple lnb.

 

Denk er over na om in de toekomst eens te experimenteren met een schotel met multifeed. (ben te veel thuis)

 
FREESAT V8 Finder 
Xsarius
Bente

 

Om maar enkele te noemen. Iemand ervaring mee? Ik lees zowel positieve als negatieve revieuws.

Groeten,
Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Ik heb deze Xsarius satmeter - HD Easy PRO ultra en die bevalt echt goed.

Hij is zonder een TV goed bruikbaar en met lcd display goed afleesbaar buiten de accu loopt wel snel leeg als je hem weinig gebruikt, dus altijd geregeld checken.

Voor multifeed is die uiteraard meer geschikt omdat je per LNB kan meten en wel even moet weten/leren hoe het in te stellen is bij die duo of triple LNB's uit het keuze menu.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt voor de reacties.  Ik heb nog geen aankoop gedaan.  Ik lees van die Xsarius satmeter - HD Easy PRO ultra zowel positieve als negatieve dingen (hier op het forum). Dat maakt een beslissing moeilijk.

 

Groeten, 

Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je googelt op

Xsarius satmeter - HD Easy PRO battery

 

zie ik genoeg accu´s aangeboden worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt! Maar allemaal van bagger kwaliteit… Nieuw doen ze het 30 minuten tops. Daarna met 5 a 10 Minuten plat.. Heb hier 2 van die meters.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zal ook wat te maken hebben met capaciteit versus opgenomen vermogen geeft levensduur?

Slecht ontwerp?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@simp

 

Heb wel een Satlook Color Hd of een  Promax Universal Tv exlorer  voor je werken  bijde zeer goed .

 

Satlook Color Hd is compleet met lader,RS 232 kabel,sigareten aansteker plug(lader)batterij is redelijk goed(heb deze Satlook toen nieuw gekocht) 

Promax Is met lader(accu zeer goed en manual(moet ik er bij zoeken)

 

Een van deze mag weg,als je interesse er in hebt hoor ik het wel via P.M.

 

 

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zojuist van mijn stoel gevallen.

Lees ik het nou goed en gaat @usefullaliman een peperduur meetinstrument weggeven?

 

De Satlook kostte destijds over de duizend euro en de prijs van de Promax durf ik niet eens te noemen.

Deze schotelaar moet schat hemeltje rijk zijn.😉

 

Deze meetinstrumenten zijn, hoewel wat ouder, nog prima te gebruiken.

Alhoewel ik me wel afvraag of een gemiddelde schotelkijker daar mee om kan gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...