Ga naar inhoud


Samsung smart tv crasht na enkele minuten


stevenvc19

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, 

 

Ik heb op 6 februari 2021 een Samsung UE50TU8000WXXN gekocht bij *
Eerst was ik wel blij met deze televisie. Echter, na 11 maanden begonnen er donkerdere vlekken zichtbaar te worden in het beeld. Niet zo heel hard, maar je koopt natuurlijk geen UHD televisie om na een jaar al kleine gebreken in het beeld vast te stellen... 
Hiervoor heb ik begin januari '22 contact opgenomen met *, eind januari 2022 werd kostenloos het scherm vervangen (ja, het scherm, niet de gehele tv) oorzaak bleek stof te zijn dat zich tussen de verschillende lagen van het scherm begon op te bouwen... 
 

Gisteren, 16/02/2023... - 10 dagen ná het overschrijden van de wettelijke garantieperiode van twee jaar- valt tijdens het televisiekijken het beeld weg, de backlight brandt nog en het geluid gaat ook nog even door. Na enkele seconden gaat de backlight uit en verdwijnt het geluid. De televisie begint met het stand-by lichtje te knipperen, waarna de backlight en het geluid weer even aanspringen, zonder beeld, de televisie weer volledig uit gaat. Dit doet de televisie een 3 tal keer, waarna het TIZEN SMART TV scherm enkele seconden wordt getoond en de televisie een complete heropstart heeft gemaakt. Hierna komt het beeld van de satellietdecoder weer tevoorschijn en kan ik verder kijken. Tot een goede minuut later, waar bovenstaande symptomen zich opnieuw beginnen voordoen. 

Wanneer ik de televisie tussen twee "crashes" door weer naar stand-by schakel en nadien inschakel, duurt het een minuut of 3 tot de televisie er weer het bijltje bij neerlegd. Eens hij dit 1x gedaan heeft, blijft de televisie dit elke minuut herhalen. 

Ik heb al een reset van de firmware gedaan, de stekker uit het stopcontact getrokken, alle externe apparaten losgekoppeld, onze wifi verbinding uitgezet zodat de tv er geen verbinding mee kan maken, geperobeerd om zo veel mogelijk "smartfuncties" uit te schakelen, voor zover dat mogelijk zou zijn, alle beeldinstellingen gerest...  en vijf "onze vaders" opgezegd... 

Ik heb geen idee wat er juist aan de hand is, ik heb vorige week wel toevallig gemerkt dat de televisie op de achtergrond een firmwareupdate had voltooid (kreeg in de rechter bovenhoek de melding dat de firmware succesvol was bijgewerkt). De huidige firmware is versie 2410.0 zoals ook op de website van samsung als USB upgrade te downloaden is. 
Jammer genoeg kan ik deze firmware niet opnieuw installeren, noch een vorige versie van de firmware terugzetten (als ik die al online zou vinden). Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er een bug in de firmware zit...  

Nu bel ik vandaag naar *, natuurlijk valt een herstelling buiten garantie... Zij adviseren me contact op te nemen met SAMSUNG belgië en te bekijken wat zij voor mij kunnen betekenen. 
Ik heb dus ook naar de klantendienst van SAMSUNG gebeld, daar werd mij ook gezegd dat een reparatie buiten de garantie zal vallen en hier jammer genoeg kosten voor worden aangerekend. De dame aan de andere kant van de telefoon gaf me het telefoonnummer van een erkend reparatie service die aan huis komt. Ik kan met deze contactpersoon dan afspreken wanneer hij mag langskomen en wat dit grapje mij gaat kosten... 

Ben ik nu de enige... Of zijn die Samsung televisies niet gemaakt om twee jaar feilloos te werken? 

Zijn er mensen die soortgelijke situaties hebben meegemaakt? 
Zijn er forumleden die mij misschien tips kunnen geven? 
Mocht ik toch een nieuwe televisie overwegen, welke merken lijken jullie dan het betrouwbaarst?

Ik weet dat samsung ook hidden menu's heeft... Zou ik daar misschien een échte factory reset kunnen uitvoeren? Of de firmware herinstalleren? 
Ik heb bij de televisie een smart afstandsbediening bijgekregen dus heb geen zin om eerst nog een standaard afstandsbediening te kopen... 

 

Alvast bedankt voor jullie feedback! 

 

aangepast door ceesv
Naam leverancier verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet te snel akkoord gaan.

 

Een tv moet langer meegaan dan twee jaar.

Dus garantie loopt langer dan twee jaar.

 

ik heb na dik twee jaar ook problemen gehad met een Philips tv.

Door 100 Euro op te leggen heb ik een volledig nieuw toestel gekregen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, fred33 zei:

 

En was dat dan ook een terechte constatering? Zat daar veel stofopbouw?

Men heeft toen het volledige scherm vervangen, ik zag bij het openen van de achterkant van de tv wel een beetje stof ter hoogte van waar de ventilatie openingen zijn, maar verder zag ik niets aan het oude paneel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben met dit merk en type tv zelfde problemen gehad. In eerste instantie na bliksem inslag, tweede keer na 3 jaar bij normaal gebruik.

Van Samsung klanten service kregen wij geen enkele reactie. - Geprobeerd in diverse landen en talen.

Reparatiefirma ten lande vertelde, dat probleem waarschijnlijk zat in ” main board ” , dat  €100,- kostte, en dat dat bij dit type tv veel voorkomende kwaal was.

Daarom hadden zij voorraadje op de plank liggen….!!!

Echter, met tv opsturen zou dat evenveel kosten, als nieuw toesel. Dus heb ik onderdeel besteld, en zelf vervangen, met goed resultaat.

Toen ik na tweede defect weer probeerde zo’n print te kopen, was die nergens meer te krijg….Zelfs niet bij firma’s over de hele wereld, die zich erop beroepen, dat zij elk gewenst onderdeel kunnen leveren.

Op dat moment had mijn vrouw al besloten, dat zij nieuwe grotere tv wilde.
Door eigen ervaringen ( binnen één uur passend advies van klanten service, bij probleem van buurvrouw; en monitor/ tv van dat merk, dat ik zelf bij pc gebruik ) op groot nederlands merk uitgekomen, en zijn zeer tevreden.

Ik had als intentie Samsun nog te repareren, en iemand anders er blij mee te maken.

Die is toch nog goed terecht gekomen, alleen moet nu iedere keer bij opstarten via instellingen kleinigheid veranderend worden.

 

Het ” stof ” -verhaal vind ik ver gezocht… ????

gr. George

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou @Steve nog om raad kunnen vragen.

Ik weet niet of @columbo nog actief is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken, wat wij noesten doen, nadat beeld donkerder werd, en na verloop van tijd kompleet verdween : Als wij in instellingen dan de

” voetbal mode ”  inschakelde, kon verders normaal tv gekeken worden…..!

Iedere keer na opstarten, moest dat weer gedaan worden…! groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, window zei:

op groot nederlands merk uitgekomen

 

Als je onze gloeilampen en scheerapparaten fabriek bedoelt, dat is lang geen Nederlands bedrijf meer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je mag het merk noemen, alleen niet dat ze te koop zijn bij firma x te y.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/17/2023 at 11:09 PM, stevenvc19 said:

Beste forumleden, 

 

Ik heb op 6 februari 2021 een Samsung UE50TU8000WXXN gekocht bij *
Eerst was ik wel blij met deze televisie. Echter, na 11 maanden begonnen er donkerdere vlekken zichtbaar te worden in het beeld. Niet zo heel hard, maar je koopt natuurlijk geen UHD televisie om na een jaar al kleine gebreken in het beeld vast te stellen... 
Hiervoor heb ik begin januari '22 contact opgenomen met *, eind januari 2022 werd kostenloos het scherm vervangen (ja, het scherm, niet de gehele tv) oorzaak bleek stof te zijn dat zich tussen de verschillende lagen van het scherm begon op te bouwen... 
 

Gisteren, 16/02/2023... - 10 dagen ná het overschrijden van de wettelijke garantieperiode van twee jaar- valt tijdens het televisiekijken het beeld weg, de backlight brandt nog en het geluid gaat ook nog even door. Na enkele seconden gaat de backlight uit en verdwijnt het geluid. De televisie begint met het stand-by lichtje te knipperen, waarna de backlight en het geluid weer even aanspringen, zonder beeld, de televisie weer volledig uit gaat. Dit doet de televisie een 3 tal keer, waarna het TIZEN SMART TV scherm enkele seconden wordt getoond en de televisie een complete heropstart heeft gemaakt. Hierna komt het beeld van de satellietdecoder weer tevoorschijn en kan ik verder kijken. Tot een goede minuut later, waar bovenstaande symptomen zich opnieuw beginnen voordoen. 

Wanneer ik de televisie tussen twee "crashes" door weer naar stand-by schakel en nadien inschakel, duurt het een minuut of 3 tot de televisie er weer het bijltje bij neerlegd. Eens hij dit 1x gedaan heeft, blijft de televisie dit elke minuut herhalen. 

Ik heb al een reset van de firmware gedaan, de stekker uit het stopcontact getrokken, alle externe apparaten losgekoppeld, onze wifi verbinding uitgezet zodat de tv er geen verbinding mee kan maken, geperobeerd om zo veel mogelijk "smartfuncties" uit te schakelen, voor zover dat mogelijk zou zijn, alle beeldinstellingen gerest...  en vijf "onze vaders" opgezegd... 

Ik heb geen idee wat er juist aan de hand is, ik heb vorige week wel toevallig gemerkt dat de televisie op de achtergrond een firmwareupdate had voltooid (kreeg in de rechter bovenhoek de melding dat de firmware succesvol was bijgewerkt). De huidige firmware is versie 2410.0 zoals ook op de website van samsung als USB upgrade te downloaden is. 
Jammer genoeg kan ik deze firmware niet opnieuw installeren, noch een vorige versie van de firmware terugzetten (als ik die al online zou vinden). Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er een bug in de firmware zit...  

Nu bel ik vandaag naar *, natuurlijk valt een herstelling buiten garantie... Zij adviseren me contact op te nemen met SAMSUNG belgië en te bekijken wat zij voor mij kunnen betekenen. 
Ik heb dus ook naar de klantendienst van SAMSUNG gebeld, daar werd mij ook gezegd dat een reparatie buiten de garantie zal vallen en hier jammer genoeg kosten voor worden aangerekend. De dame aan de andere kant van de telefoon gaf me het telefoonnummer van een erkend reparatie service die aan huis komt. Ik kan met deze contactpersoon dan afspreken wanneer hij mag langskomen en wat dit grapje mij gaat kosten... 

Ben ik nu de enige... Of zijn die Samsung televisies niet gemaakt om twee jaar feilloos te werken? 

Zijn er mensen die soortgelijke situaties hebben meegemaakt? 
Zijn er forumleden die mij misschien tips kunnen geven? 
Mocht ik toch een nieuwe televisie overwegen, welke merken lijken jullie dan het betrouwbaarst?

Ik weet dat samsung ook hidden menu's heeft... Zou ik daar misschien een échte factory reset kunnen uitvoeren? Of de firmware herinstalleren? 
Ik heb bij de televisie een smart afstandsbediening bijgekregen dus heb geen zin om eerst nog een standaard afstandsbediening te kopen... 

 

Alvast bedankt voor jullie feedback! 

 

had ook het probleem met een welliswaar ouder type UE55K6173.  Na een jaar begon de TV ook te crashen.   Direkt naar Samsung gebeld en de technieker kwam voorbij en had toen het mainboard uitgewisseld.  Na 2 maanden traden er meer problemen op (zoals TP-starter) crashes, spontane reboot....

Weer Samsung gebeld en toevallig kwam dezelfde technieker langs.  Dit keer had hij werklijk alles wat van elektronica is uitgewisseld en sindsdien heb ik geen problemen meer (ondertussen al 5 jaar).   De kans dat een panel kapot gaat is redelijk klein, meestal wordt dat geinitieerd door de sturing op het mainboard.

 

In Duitsland is het zo dat van 40" televisies de repairdienst van de fabrikant zelf langs komt.  Ze "dreigen" af en toe wel met de 99 euro kosten als het niet hun fout is maar dat valt altijd wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-2-2023 om 23:09, stevenvc19 zei:

Ben ik nu de enige... Of zijn die Samsung televisies niet gemaakt om twee jaar feilloos te werken?

 

Op 18-2-2023 om 13:08, jeevanhoof zei:

Een tv moet langer meegaan dan twee jaar.

Ik heb mijne Samsung al bijna 10 jaar , gekocht , lente 2013 🙂

 

Op 17-2-2023 om 23:09, stevenvc19 zei:


Zijn er mensen die soortgelijke situaties hebben meegemaakt? 

De problemen die jij hier beschrijft , ken ik maar al te goed ,

voorlopig geen van zulke crashes meer gehad , dus ....

Ach , zolang die de geest niet geeft , laat maar lekker draaien !!

Ik heb het probleem telkens op een zeer alternatieve wijze opgelost !!

Geen grap: De boerenkinkelmanier , drastisch , maar ....

Mijn 40 inch Samsung uit 2012 heeft die kuren ook af & toe !!

Produktiefoutje ??

Mijn oplossing , geen aanra(n)der voor elke TV (!!) ,

telkens een paar koeken verkocht op de rechterzijkant !!

Een paar keer zo gedaan , en nu draait die weer als nieuw , zonder hiks !! 😁

Tja , ik ga niet elke week een nieuwe TV kopen !! 🥴

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, cookie monster zei:

 

Mijn oplossing , geen aanra(n)der voor elke TV (!!) ,

telkens een paar koeken verkocht op de rechterzijkant !!

Een paar keer zo gedaan , en nu draait die weer als nieuw , zonder hiks !! 😁

 

Lijkt me wel een beetje drastisch 😉 nee? 

ik ben aan het twijfelen of ik de televisie bij de hersteldienst van SAMSUNG ga binnenleveren... Een prijsbestek kost 40 euro maar dan moet ik de televisie van Mechelen (Antwerpen) zelf naar Hasselt brengen... Of men rekent nog eens 60 euro ophaalkosten aan... En uiteraard moet de televisie ook terug bij mij geraken... wanneer ik deze al dan niet bij hen laat repareren... 

Pas na opmaak prijsbestek kan men gaan kijken of er een financiele schikking kan getroffen worden gezien de televisie net buiten garantie valt... Ik vind het allemaal toch een beetje "dodgy"... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Lijkt me wel een beetje drastisch 😉 nee?

In mijn geval was & is het wel DE gratis oplossing 🥳👌

Er zit toch geen garantie meer op da' oud toestel , Samsung UE40ES5700 !!

En zolang die nog bruikbaar is voor Satelliet TV & ook als computerscherm , ....

55 minuten geleden, stevenvc19 zei:

ik ben aan het twijfelen of ik de televisie bij de hersteldienst van SAMSUNG ga binnenleveren

't Is maar wat je wil natuurlijk , maar telkens een nieuwe TV kopen is ook wel duur !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Om dit draadje even af te sluiten... Ik heb de televisie binnengebracht bij de door Samsung aangeduide hersteller. (dezelfde hersteller die de eerste keer het scherm vervangen had) en heb 171 euro mogen betalen om de tv te laten herstellen. zij hebben (net zoals de eerste keer) het scherm volledig vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...