Ga naar inhoud


Notepad niet meer in W11 enkel kladblok


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik zie dat mijn veel gebruikte Notepad van W8.1 in W11 vervangen is door enkel een simpele kladblok. Dit lijkt voor mij nergens op. Bvb geen nummering ,geen search enz.

Heeft iemand ervaring met als alternatief NOTEPAD ++? Visueel lijkt dit het meest op het oude windows notepad.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, pirrewit zei:

Ik zie dat mijn veel gebruikte Notepad van W8.1 in W11 vervangen is door enkel een simpele kladblok. Dit lijkt voor mij nergens op. Bvb geen nummering ,geen search enz.

Heeft iemand ervaring met als alternatief NOTEPAD ++? Visueel lijkt dit het meest op het oude windows notepad.

 

Ik gebruik Notepad++ veel icm scripts. Erg fijn programma.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, pirrewit said:

Ik zie dat mijn veel gebruikte Notepad van W8.1 in W11 vervangen is door enkel een simpele kladblok. Dit lijkt voor mij nergens op. Bvb geen nummering ,geen search enz.

Heeft iemand ervaring met als alternatief NOTEPAD ++? Visueel lijkt dit het meest op het oude windows notepad.

https://computerinfobits.com/how-to-open-notepad-in-windows-11/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Notepad++ al jaren in plaats van de Windows versie.

Het heeft tal van mooie en handige verbeteringen in vergelijking met de Windows versie.

Probeer het effe.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, pirrewit said:

Penthe met deze how to opent W11 enkel een kladblok die notepad heet. Dat is juist mijn probleem.

Notepad is helemaal niet veranderd door de jaren heen en Notepad op Windows 8.1 is gewoon de zelfde Notepad als onder Windows 11. Bedoel je niet Wordpad die ook als editor onder windows zit? Notepad vertaald is Kladblok.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij als dummy hebben office en libreoffice en notepad++ totaal niets met elkaar te maken. Ik maakte vroeger wel eens een brief met word en ook wel eens excel blad en dan nam ik notepad ++ om een m3u te bewerken. Daar ben ik mee vertrouwd dus waarom is dit niet serieus te noemen? Niet iedereen is een ITer😁

Ik heb nu wel gezien dat notepad++ niet van microsoft komt maar ik ging daar maar van uit omdat dit op de pc 8.1 stond bij levering.

Heb dit nu gedownload en alles prima in orde met de mij bekende notepad++ Voor mij weer een opluchting.

En ik zal ook verder blijven vragen als ik weer iets tegenkom dat afwijkt van mijn vertrouwde w8.1🤣

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, pirrewit zei:

En ik zal ook verder blijven vragen als ik weer iets tegenkom dat afwijkt van mijn vertrouwde w8.1🤣

 

Ben je nog steeds bezig met w8.1 ?

🤣😂😁

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen ik heb een nieuwe pc met W11 en ben nu item per item manueel aan het overzetetn of opnieuw downloaden met als basis mijn oude bekende W8.1 pc.

Dus alles op de oude dat niet meer of nauwelijks werd gebruikt sla ik over.En ondanks mijn 78 jaar ben ik daar al aardig in geslaagd vind ik zelf.

De W8.1pc  kan bijna op pensioen.🤣

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, pirrewit zei:

Dus alles op de oude dat niet meer of nauwelijks werd gebruikt sla ik over.En ondanks mijn 78 jaar ben ik daar al aardig in geslaagd

 

Niet blijven hangen in ouwe meuk. En dat advies geef ik je namens mijn vader en die wordt binnenkort 89. Ik heb hem net een nieuwe PC met Windows 11 gegeven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...