Ga naar inhoud


HDMI-IN comfortable selecteren ??


S.A.N.

Aanbevolen berichten

Giant liet een afbeelding van het menu zien dat in VTI zit waar het dus redelijk simpel in te stellen is en je de HDMI-IN dus in je bouquet krijgt te zien.

Ik heb ermee gewerkt en wegens de bekende beperking van opnames op 720P resolutie zo enkele keren Netflix en Viaplay middels HDMI-IN komende van de pC opgenomen.

Enkel doorgeven via de Vu+ lijkt me een beetje zinloos voor mij daar ik een hele reeks HDMI ingangen nog vrij heb op de AVreceiver en dus ook nog vrije poorten op de TV.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 8 maanden later...

Beetje een laat antwoord maar ik heb nog geen bruikbaar antwoord voorbij zien komen. Eigenlijk is het heel simpel maar dat is altijd zo als je het snapt. Je gaat in het menu naar de expert instellingen. Daar vind je een optie hotkey, klik hierop en ergens kom je hdmi-in tegen. Klik daarop en dan kan je iedere knop van je afstandsbediening uitkiezen om de hdmi-in te openen. Ikzelf heb de rode knop lang indrukken gekozen om de hdmi-in te gebruiken. Vrij simpel maar je moet even zoeken in het instellingen menu naar de hotkey functie. Hiermee kan je trouwens iedere knop een andere functie geven. Veel succes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+ HDMI IN doet maximaal 720p en PCM Stereo én is instabiel (opnames breken zomaar af, of geen geluid). Totaal nutteloos. Ik gebruik een Dreambox 920 waar het wél gewoon werkt.  

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mimisiku zei:

De VU+ HDMI IN doet maximaal 720p en PCM Stereo én is instabiel (opnames breken zomaar af, of geen geluid). Totaal nutteloos. Ik gebruik een Dreambox 920 waar het wél gewoon werkt.  

Alleen jammer dat daar niet alles op werkt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na jouw experimeneten ben ik er zelf ook aan begonnen.

 

hier mijn werkwijze en relaas

 

Ik heb dit getest tijdens de corona lockdown en ik had niets anders te doen. 😁
-
1 Voeg de HDMI-In vooraf als service toe aan je settings lijst.
2 Zet de pC instelling van scherminstellingen op 1280x720 en het gaat nu direct naar de HDMI-In
3 Alles uitschakelen en HDMI-kabel van de pC in de HDMI-In van de Vu+ en vervolgens weer inschakelen. Selecteer HDMI-In op de Vu+.
4 Start Netflix app op de pC naar de gewenste film en druk op record op de Vu+ ULTIMO4K.
5 Start vervolgens je film direct..........
Je hebt de lengte van de film gezien, dus ga weg, houd je handen thuis en voer geen andere activiteiten uit op de pc of de Vu+.

6 Als de film is afgelopen, stop je de opname.

Nu kun je de film bekijken/afspelen.

Dit betekent een enorme omleiding en achteraf kun je alles weer uitzetten en opnieuw instellen voor de HDMI-CEC, die natuurlijk niet meer werkt omdat er twee componenten zijn uitgeschakeld.

 

Erg onhandig in mijn ervaring, dus alleen voor DIEHARDS. wall_001.gif

 

Maar de film stond helemaal perfect op de harde schijf, met PCM stereo audio.

 

aangepast door Tonskidutch
3 en 6

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...