Ga naar inhoud


restore_splash_vu_models.


DIGIWIEW

Aanbevolen berichten

  • Moderator
Op 27-2-2023 om 16:21, DIGIWIEW zei:

maar de vu + ultimo ziet hem blijkbaar niet 

Tja, op een onduidelijke vraag krijg je een passend antwoord.

 

52 minuten geleden, DIGIWIEW zei:

ik heb de 4 k versie en daar zie ik geen ch up en down 

 

En zo modderen we voort.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op mijn ZERO4K maakt dat niets uit ook met het "nieuwere EXFAT" kan ik flashen.

Mijn ULTIMO4K kan helemaal geen enkele flash van firmware of splash screen via USB maar die is ook niet helemaal lekker.

Je kan het ook via de HDD en middels het telnet commando, als iemand dat zou interesseren.

Hoe je de ULTIMO4K met USB kunt flashen

 

 

aangepast door Tonskidutch
routine flashen

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Tja, op een onduidelijke vraag krijg je een passend antwoord.

 

 

En zo modderen we voort.

klopt maar nu krijg ik het nog altijd nog niet voor elkaar de box ziet de usb stick niet 

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, DIGIWIEW zei:

de box ziet de usb stick niet 

Kan @Jürgen je misschien verder helpen?

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

formateer je usb stick met een partitie 256K in fat32.Dit lukt nog wel eens .Ik heb gewoon voor alle boxen een oudje flashdrive jetflash 256K en daar lukt het op al de boxen die ik al heb gehad.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, bellejt zei:

formateer je usb stick met een partitie 256K in fat32.Dit lukt nog wel eens .Ik heb gewoon voor alle boxen een oudje flashdrive jetflash 256K en daar lukt het op al de boxen die ik al heb gehad.

hoi heb jij dit bestand voor mij het lijkt wel of het niet goed is de melding van de box is geen file gevonden op dit medium 

gr 

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon image downloaden en uitpakken direct op je usb stick.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je de openpli image in zijn geheel 

of alleen het bestand  wat in deze list staan 

het lijkt wel of dat kapot is hij blijft zeggen geen bestand gevonden  op dit medium 

al drie verschillende sticks geprobeer op wat 32 standaard 

gr 

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TS vergeet dat hij de box eerst moet uitzetten! Dan de USB stick achterin en dan pas de box aanzetten… 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hem op de tutorial van Jürgen gewezen, ik ga ervan uit dat hij die gelezen heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je die procedure aangehouden hebt, is of de USB stick niet compatibel, te groot of verkeerd geformatteerd, of je hebt een bestand gedownload welke niet voor jouw ontvanger bedoeld is.

Je USB stick was leeg en heeft alleen daarna de bestanden voor jouw ontvanger in de juiste directory opgespeeld gekregen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lezen is iets ,begrijpen nog beter .Zoals beschreven in handleiding :

 

1 - je download het volledige image en ontzipt dat rechtstreeks naar je usb stick

2 - box uitzetten met schakelaar achteraan

3 - usb stick insteken bij voorkeur achteraan

4 - box aanzetten met schakelaar en de juiste knop indrukken

XXX - maken dat er geen andere usb stick aanwezig is

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

VU+ Ultimo 4k:

 

Het flashen van de ontvanger.
1) Schakel de ontvanger uit
2) Zorg ervoor dat er geen andere USB apparaten op de ontvanger zijn aangesloten.
3) Steek de USB-stick met de bestanden in de ontvanger, bij voorkeur de USB poort op de achterzijde van de ontvanger.
4) Zet de ontvanger aan.
5) Als uw VU+ Ultimo 4K begint op te starten, krijgt u in het display een melding te zien waarin gevraagd wordt de power toets op de voorkant van de ontvanger te drukken.
6) Het display van de ontvanger zal verschillende stadia weergeven.
7) Indien succesvol zal de ontvanger zichzelf herstarten.
Verwijder de USB-stick die de bestanden bevat.
Het knipperen duurt ongeveer twee tot vier minuten, terwijl de ontvanger opnieuw opstart.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, DIGIWIEW zei:

bedoel je de openpli image in zijn geheel 

of alleen het bestand  wat in deze list staan 

 

Als je de OpenPli Image opnieuw installeert en je hebt daarvoor een andere Image gebruikt dan wordt de bootlogo niet overschreven.

Dit lukt alleen met de restore_splash 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...