Ga naar inhoud


welke motor


ikkuniet
Ga naar oplossing Opgelost door ikkuniet,

Aanbevolen berichten

Omdat ik vanacht opeens geen ontvangst meer had, dan weer wel, dan weer niet, op verschillende sattelite,  is er iets niet helemaal goed, merk lnb?, motor stab hh 120, gibertine se100, vu zero van 3 maanden oud, dus we beginnen met de lnb, is het eenvoudigst, dan de kabels, dan de motor en dan de decoder, lnb kost niet veel dus die vervang ik, dan de kabels doormeten, dan de motor vervangen , nu is mijn vraag ik zoek dus een motor voor een 125 cm schotel, weet ik, stab bestaat volgens mij niet meer, wat is volgens hier de beste optie

Link naar reactie
Delen op andere sites


De motor meteen vervangen door een nieuw exemplaar is nogal drastisch om te testen of een storing van jouw systeem aan de motor te wijten is.

Is het niet mogelijk om te observeren wat de motor doet (beweegt hij nog) op het moment dat de storing zich voordoet?

Misschien eerst eens de connectoren van de coax vervangen?

Iets dat nu weer werkt en dan weer niet doet mij denken aan een slecht contact.

 

Succes in alle geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ikkuniet

Eerst de begrenzingen uitzetten, dan de Stab laten draaien naar de meest rechtse sat die je ontving, vervolgens naar de meest linkse sat die je ontving; ga er niet overheen!! zodat je niet je schotel vernield, dus dat je schotel nergens tegenaan kan rammen!

Dan de begrenzingen weer instellen (indien nodig, als je schotel nergens tegenaan kan rammen zou ik helemaal geen begrenzingen ingeven)

Succes!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

lnb veranderd, geen oplossing, nu bleek het dat ik lang geleden de kabel heb verlengt met 2 f conectors en een tussenstukje, was ik natuurllijk helemaal vergeten, moet je de conectors wel vastdraaien, eerst ff gekeken of de boel niet gecorodeerd was, boel weer vastgedraaid, en werken dus bedankt iedereen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertelde dat alles weer werkt, klopte ook, kon gewoon weer naar 23.5 kijken, maar zoals gewoonllijk weer nada, dus naar 19.2, afstemmen mislukt,$#@#$^^$$#, weer terug naar 23,5 en pats gelijk, dus motor draaide niet, nu heb ik zo,n zwaiger satfinder, prima ding en ik heb er bijgekocht de stab mp02, omdat je de motor stab120hh niet op 0 kan zetten wel met zo,n stab ding, dus volgende dag, heb hier nog 2 dreamboxen staan,deze aangesloten, geen resultaat, kabel doorgemeten, prima, toen de stab mp02 aangesloten, schotel helemaal naar links  gedraaid toen weer naar 0 toen helemaal naar rechts, dit een keer of 5 gedaan,motor ging steeds lichter draaien, vu weer aangesloten en op 23,5 beeld, even naar 19.2, beeld, weer terug naar 23,5 en motor draait niet, dus wat ik al in het begin dacht motor kaduk, mag ook , ik weet niet beter, dus maar gekocht de, PremiumX Sat Motor DiSEqC Motor, schotel 1 mtr motor tot 120 cm, dus moet wel lukken, ze worden wel schaars, komt morgen binnen, deze schotel staat prima, dus ff aftekenen op de pijp,zo klaar voor het nieuwe f1 seizoen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt toch, wat een zin.

Zonder punten  en hoofdletters, elke zin begint met een hoofdletter en word beëindigd met een punt.

Dus professor ik wist dit, maar ik heb nog steeds geen idee hoe ik dit kan veranderen .

En ik heb het er niet over gehad 23,5 maar F1 en dit zien we  op, 19,2 DAZN F1 HD,  op 13,0 Eleven sports HD en SRF zwei HD ook op 13,0 en dit kost weinig

IK heb er maling aan,maar iemand afkraken omdat men niet nederlands kan schrijven vind ik dat de mensen die dit doen, zoals JIJ die ook fouten maken er geen rekening mee houden dat er mensen met dyslexie zijn, zoals ik, dat je behoorllijk zielig bent.

Ik ga er van uit, als het behoorllijk te lezen is, wie ben ik om iemand af te kraken , ben tot slot geen Multatuli of v h Reve maar heb andere kwaliteiten .

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ikkuniet zei:

wie ben ik om iemand af te kraken. Ik ben tot slot geen Multatuli

😉😁

 

Heb je in de tuner configuratie al geprobeerd om verhoogd voltage aan te zetten?

Wat je ook nog kunt testen is om de motor met een kortere kabel te verbinden of direct als die niet meer draait met de stab mp02 te laten draaien.

 

Het lijkt er namelijk op dat je ontvanger niet genoeg stroom levert aan de motor. De oorzaak zou ook zomaar nog dat koppelstukje kunnen zijn of de reeds gebruikte kabel.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Multatuli

Deze motor heeft altijd prima gewerkt op 2 dreamboxen en nu dus op de vu.

Ik denk dat de motor 10 jaar oud is dus die mag naar de beroemde bewaarplank, ik heb er IDD aan lopen denken  om dat te doen , maar waar ik bang voor ben is, dat als je het voltage verhoogd en de motor loopt zwaar, dat de boel in de decoder op een gegeven moment zo warm word dat het 1 en ander verbrand, en dan moet ik .en een nieuwe motor kopen en de box laten repareren, en nu ben ik voor een paar tientjes klaar voor de komende 10 jaar.

Tussen de decoder  en de schotel  zit een kabel van een meter of 20, de stab aangesloten bij de decoder en de motor draaide, hij had het moeillijk , maar hij draaide, als ik de nieuwe heb ga ik wel is kijken of ik het motortje kan vernieuwen en even naar het lagerwerk kijken, hij is toch al kreupel .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijdje terug de Vu aangesloten met verkeerde voedingskabel na wat rommelwerk in de spaghetti aan kabels achter de tv kast...toen draaide motortje ook niet en paar andere vage klachten, echt van alles geprobeerd aan de motor en ontvanger.....Toen de JUISTE, originele, voeding alsnog aangesloten  en motortje draaide. Uiteindelijk multytenne terug want wilde geen wachttijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag in het begin, welke motor, is toch wel, in mijn geval een item.

IK heb de vuzero 4k met orginele voeding, prima ding, de stab motor draaide in het begin top, maar op een gegeven moment was het over, mag ook naar 10 a 15 jaar, denk ik .

Dus maar een nieuwe aangeschaft de premiumx sat motor,deze eerst even met de mp02 op nul gezet, uitgericht en werken op 23,5, dat was in de middag, en ik dacht, de rest komt vanavond.

Fout, s,avonds ik naar steel buddies 19,2, motor draaide, maar was te vroeg, dus terug naar 23,5, dus niet, motor niet draaien , in het menu van de decoder motor laten draaien , dat ging , maar niet terug, ik een nieuwe coaxkabel gekocht deze op de motor aangesloten, toen op de mp02, en via de mp02 de motor laten draaien , maar een kleine brommetje en niet verder, ik tegen de schotel geduwd om de motor te helpen , en draaien , en de motor weer op 0 gezet, IK WAS ER KLAAR MEE, deze motor is gewoon net als de sg-2100  a een stroomvreter dus het boxje red het niet, daarintegen bleek de stab toch zuinig met energie om te gaan, wat ik heb gelezen zit er tussen horizontaal gepolariseerde en verticaal gepolariseerde qua voltage een verschil, dus dit geprobeerd, werkt niet, stuur de motor niet terug, die dingen worden schaars.

IK heb in duitsland de gibertine mfk 4-23 besteld, 4 inverto lnb,s dus sucsess verzekerd, motor verwijderd, schotel afgesteld op 19.2 zondag F1 en nederland kijk ik via tmobile, word van het weekend toch rotweer, dus ga volgende week wel weer het dak op.

Ik ben uiteraard op zoek geweest naar een diseqc motor versterker maar die dingen bestaan niet, je komt er pas achter als je de spullen hebt dat het niet werkt, tenminste bij mij, voltage naar de motor in mijn box kun je niet meer veranderen met de image van pli, vroeger wel.

Dus  mischien een nieuw item welke motor draait wel of niet op  welke box

 

VUzero 4k: stab HH120 wel, premiumx sat motor niet.

aangepast door ikkuniet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst sorry voor de eerder gemaakte opmerking, maar je berichten zijn lastig te lezen.

 

Verder zal de originele vraag eigenlijk al helder geworden zijn daar er nagenoeg geen fatsoenlijke rotors geproduceerd worden en uit je oude Topics bleek dat ook al. Misschien scoor je er nog een tweedehands.

 

De Zero4K heeft voldoende vermogen voor een rotor. Dat kun je terugvinden op het Digital Fernseh forum.

gibertine mfk 4-23 is een heel goede keuze bij de passende schotel en met multifeed is zappen sneller.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Gibertini 100 SE is best een zware schotel en heeft ook nog een mastbevestiging die tamelijk ver van de schotel staat .

Zo’n motor draait het het makkelijkst met de schotel zo laag mogelijk aan de motorarm en zo dichtbij mogelijk .

Een Stab neemt inderdaad minder stroom op als de meeste anderen .

@putemmer had ook een draaiprobleem , niet helemaal hetzelfde , maar toch ..

te vinden in een topic van cookie monster

 

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen , bedankt voor de info.

Ik heb in een donker verleden een hirschman  2,5 mtr polarmount schotel gehad, met een actuator en een posisioner, hoop werk maar werkt wel .

Stond hier om mijn schuurdakje en echt alles wat de schotel zag ontving dat ding, maar ik was bang voor storm, dus  schotel weer weg. 

ik heb eraan lopen denken om voor mijn schotel een polarmount te kopen en via een actuator de boel aan te sturen, is wel sterk genoeg, maar zie tegen het werk op, en  om al de satellite  apart in te voeren en het bijbehorende prijskaartje.

Nu is de tijd gekomen om dingen af te wegen, af en toe ging ik is naar 8w en voor de rest naar de bekende  satelite, dus ben maar van het motorgebeuren afgestapt en voor multifeed gegaan.

Heb alles binnen behalve de houder voor de schotel, deze is niet in nederland verkrijgbaar, dus in duitsland besteld, zal volgende week wel binnenkomen  en dan maar hopen dat het een graad of 15 is en droog.

Ben eigenlijk een beetje klaar met een motor, is mij de moeite niet meer waard.

En even voor zilverhippie, ik heb in de box pli 8.3 zitten en die staat op expert, maar deze optie zit er niet meer in.

En even voor tonskiducht, kun je het nu wel goed lezen😁😎

aangepast door ikkuniet
taal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...