Ga naar inhoud


LG Ultragear (27GL63T) Monitor reparatie


Wayfinderr

Aanbevolen berichten

Hi allen!

 

Ik heb sinds juli 2020 een LG 27GL63T Ultragear in mijn bezit. Deze is altijd bevestigd geweest aan een monitor mount en is vrijwel niet verplaatst in de afgelopen jaren.

Ik heb mijn PC het afgelopen jaar weinig gebruikt, maar toen ik een tijdje terug iets moest doen begon het scherm ineens te flikkeren, waarna hij steeds verbinding maakte met mijn PC en weer verloor. Uiteindelijk deed hij helemaal niks meer, hij ontvangt zelfs geen stroom meer.

Nu valt hij (helaas, maar natuurlijk) buiten de wettelijke garantie van twee jaar. Het kost helaas 179 euro om het mainboard te vervangen, terwijl het scherm nieuw mij 200 euro heeft gekost.

 

Mijn vraag is nu eigenlijk; Is het moeilijk om zelf het mainboard/onderdelen daarvan te vervangen?

 

Thanks, ik hoor graag van jullie!

 

Edit:

Ik heb tijdens wat speurwerk dit topic gevonden

aangepast door Wayfinderr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wayfinderr wijzigde de titel naar LG Ultragear (27GL63T) Monitor reparatie

14 hours ago, Wayfinderr said:

Mijn vraag is nu eigenlijk; Is het moeilijk om zelf het mainboard/onderdelen daarvan te vervangen?

Het is tegenwoordig bijna niet meer mogelijk om met eenvoudig gereedschap (soldeerbout enzo), om nog reparatie aan dit soort boards te doen. Alles is erg kleine SMD.

De kans dat er printbanen e.d. loskomen is dan ook erg  groot. Het enige wat nog te doen is, is op het voedingsboard condensatoren te vervangen, die gaan wel vaak stuk.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Frans B zei:

Het is tegenwoordig bijna niet meer mogelijk om met eenvoudig gereedschap (soldeerbout enzo), om nog reparatie aan dit soort boards te doen. Alles is erg kleine SMD.

De kans dat er printbanen e.d. loskomen is dan ook erg  groot. Het enige wat nog te doen is, is op het voedingsboard condensatoren te vervangen, die gaan wel vaak stuk.

 

Valt altijd te proberen! Is er een manier om er achter te komen welke dit zijn/waar ik deze kan aanschaffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toestel openen en op de voedingsprint de Elco's noteren en bestellen bij de componenten leverancier naar keuze.

Het blijft een "op goed geluk" benadering, misschien werkt het.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een voeding probleem is dan:

Je kan stuk voor stuk met een soldeerbout elco's lekker warm maken als hij het weer gaat doen bij een bepaalde elco die je warm maakt.

Is dat degene die je moet vervangen.

Bij het warm maken gaat de E.R omlaag en capaciteit weer een beetje omhoog.

SUC6

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een toestel dat net buiten garantie is en dan al slechte elco's, dat zou wel heel snel zijn.

Maat als je toch op zoek gaat, kijk dan naar elco's die ergens langs een koelplaat staan en die tijdens gebruik warm worden.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Met een warmtebeeldcamera kun je zien welke componenten (te) heet worden. 

smd's zijn heel goed te verwijderen met een speciale hitte föhn en daarna soldeerpasta. 

 

Maar ik zeg altijd dat als je er geen verstand van hebt, dan laat het aan de vakmensen over. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-4-2023 om 14:31, Matchless zei:

"warmtebeeldcamera".. gaat een dure reparatie worden 😉😁

Daarom is het beter om het aan vakmensen over te laten. 
In onze TD hebben we menig probleem met de warmtebeeld camera gevonden. 
SMD’s vervangen doen we in een handomdraai. Ook vaak met hulp van donorprinten. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...