Ga naar inhoud


Na herinstallatie (na hack) van Windows-10 geen audio meer op HP Laptop


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik werd door Google getipt dat mijn paswoorden in een hackerslijst voorkwamen, en na herinstallatie heb ik win-10 moeten herinstalleren

De meeste programma's lopen nu opnieuw, laar de audiokaart neelt geen geluid op of geeft geen weer.   

mic en hoofdtel staan zwak geprint op scherm, dus niet geselecteerd

 

Laptop HP Pavilion g series model g7 1280SD

Waar vind ik de drivers van de audiokaart? Naast de frontspeaker staat ALTEC Lansing

Ik heb een HP progje om updates binnen te halen, geinstalleerd maar nog niks"gevangen"

Kan iemand helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
13 minuten geleden, Jan Ambers zei:

Ik werd door Google getipt dat mijn paswoorden in een hackerslijst voorkwamen,

Echt?

Zelfs als het waar zou zijn zou ik alleen mijn passwoorden vervangen, niet mijn windows.

 

Drivers vind je bij HP.

https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/hp-pavilion-g7-2200-notebook-pc-series/5296086/model/5315115

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal wel tegen dovemansoren gezegd zijn, maar neem deze raad eens ter harte!

 

 

Op 27-2-2023 om 11:55, ceesv zei:

Gratis zaken downloaden waarvoor je eigenlijk moet betalen heeft risico`s.

Voor je het weet krijg je er gratis ellende bij.😎

 

Maar wanneer je kan googelen vindt je genoeg duistere hoekjes waar je voor niets die fonts kunt downloaden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een mail van "mezelf" als bewijs dat "hij" de pc bestuurde en ik een bepaalde som op zijn rekening in bitcoins moest storten...

Indien niet, zou hij mijn masturbatie films  openbaar maken....

Interessant om weten is dat de pc camera afgeplakt is, en nog van dies meer, dus ik was zeker dat het fake was, laar ondertussen zit ik er wel mee

Alles heeft perfekt gewerkt! 

De fonts zijn nog niet gedownload wegens tijdgebrek, en de melding van hacking kwam inderdaad van google die zich op een lijst beriep...

GMX.de zal zomaar geen bericht publiceren toch?

En de pc bleef na enkele pogingen idd hangen, dus nieuwe install was nodig

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jan, je had die mail moeten weggooien en verdere niets doen.

Die mails zijn nep!

 

Je hebt jezelf in je eigen voet geschoten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mail is doorgestuurd naar verdacht@safe on web

Maar als je geen email verkeer meer kan en andere soft ook al die waarschuwing van van gehackt PW geeft MOET je het wel ernst nemen, en als na vervangen van pw de pc blokkeert dan zit je wel vast, 

AVIRA en Spybot en  winantivir zaten op de laptop....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jan, voor je gemoedsrust,

lees dit artikel eens van de fraude helpdesk.

 

Afpersmail met bestaand wachtwoord

Wij ontvangen weer veel meldingen over e-mails waarin gedreigd wordt met het verspreiden van erotische filmbeelden. In deze mail worden wachtwoorden genoemd die afkomstig zouden zijn uit bestanden in uw computer. Nieuw is dat verschillende melders aangeven dat er daadwerkelijk diverse accounts gehackt zijn.

 

https://www.fraudehelpdesk.nl/alert/afpersmail-met-bestaand-wachtwoord/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog in 'n rapke gaan kijken op GMX: 

Je wachtwoord wijzigen!

Het WW dat je daarnet hebt gebruikt is gevonden bij een gegevenslek

Google wachtwoordmanager raadt aan je wachtwoord nu te wijzigen 'en dan nog een i= infotoets)

OK

==========

ik gebruik dit email adres sinds 1985 !!!      

 

Vervelend feit is dat het terugmeld emailadres s******@skynet.be niet meer bestaat...

Dus kan het WW niet meer wijzigen BP= brute pech

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het wachtwoord dat op de lijst voorkomt wijzigen.

En dit op alle sites waar je die combinatie van e-mail adres en paswoord gebruikt

Dus dit niet enkel op je pc wijzigen als je dat daarvoor ook gebruikt.

 

Ik zou nooit drivers downloaden via onbekende sites, en zeker niet via programma's die voor u de ontbrekende drivers zogezegd gaan downloaden.

Je kan best de drivers zoeken bij je fabrikant.

 

Normaal kan Windows ontbrekende drives ook wel vinden.

Soms staan ze onder niet noodzakelijke updates.

 

Zo wilde de touchpad van de laptop het niet meer doen na een nieuwe installatie van Windows11.

Op de site van de fabrikant enkel drivers voor Windows 10, en die werkte niet.Uiteindelijk bij windows update, bij niet noodzakelijke updates, stond de driver.

Deze updates laten uitvoeren en de touchpad deed het terug.

 

Mvg

Ps, nu weten we ook alweer wat je zoal doet voor je pc. Anders was je niet zo bang geweest😁

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een nieuw account aanmaken op @outlook of @hotmail.com.

Met een sterk wachtwoord zoals Michel aanraadde om te doen.

Dan wijzig je al je shops / fora en overheidsinstanties met de nieuwe email.

Maakt voor familie en vrienden (echte vrienden) je nieuw e-mail account kenbaar... Jongens dit is mijn nieuw e-mail account !

klaar is jan

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Kan ook hoor, maar ik heb geen hoge pet op van GMX.de als het om hun server veiligheid gaat.

Kan zijn, maar als OP meldt dat zijn PC blokkeert ligt de hack bij hemzelf. Nog een extra papiertje op de camera zal dan ook niet helpen 😀

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...