Ga naar inhoud


Binnenkort verhuizen, Ziggo meenemen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort verhuizen en overweeg Ziggo mee te nemen naar het nieuwe huis.

Nu gebruiken we nog een Samsung kastje met HD en een Humax kastje zonder HD. Dit spul en het modem zijn inmiddels 15 jaar oud.

 

Ik denk dus aan het nieuwe Next kastje en een paar Next mini's.

 

Voordeel: ik hoef geen Coax meer aan te leggen.

Nadeel: Duurder Ziggo abonnement nodig anders kan je niet opnemen

Mogelijk nadeel: Met ons huidige Samsung kastje nemen we alles op wat we willen zien en kijken later waarbij we de reclameblokken kunnen skippen.

 

Heeft er iemand al ervaring met zo'n Next kastje? En kan je reclame skippen?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Reclame skippen gaat op de settopbox next, bij bepaalde zenders wel en bij andere commerciëlen niet die je in de Ziggo Cloud opgenomen hebt.

Op mijn Vu+ gaat het altijd, dat skippen, als de opname klaar is.

De next mini is inderdaad leuk voor verschillende plekken in huis en allemaal via wifi. Mijn buurman is er hemelig over.

 

Maar als je een NAS hebt is eenmaal opgenomen ook door het hele huis op te roepen met DNLA op de TV.

 

Wat let je om een leuke Vu+ bijvoorbeeld de ZERO4K met DVB-C tuner te nemen?

 

p.s. ik hebt de next gehad, niet de next mini

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Psychosammie zei:

Nadeel: Duurder Ziggo abonnement nodig anders kan je niet opnemen

vergat ik even, ja dat duurdere heb ik dus opgezegd en kan dus toch opnemen met de Vu+

Natuurlijk heb ik geen interactieve zender via de IPTV van Ziggo, maar dat is je eigen keuze.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook opletten of je naar een fUPC gebied verhuist. In dat geval ontvang je Nagra kaarten/boxen. Die kaarten werken niet zonder meer in een Enigma2 ontvanger.. Je Irdeto kaarten ben je dan kwijt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vanmiddag even bij een MM en heb heel eventjes gezapt met de next mini maar dat ging zo belachelijk snel, zelfs sneller dan je van ongecodeerd DVB-C gewend ben. Geen idee hoe ze dat voor mekaar hebben gekregen maar kudo's voor Ziggo.!

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Tonskidutch zei:

Wat let je om een leuke Vu+ bijvoorbeeld de ZERO4K met DVB-C tuner te nemen?

 

Coax aanleggen gok ik?

 

13 uren geleden, Codx zei:

Ik was vanmiddag even bij een MM en heb heel eventjes gezapt met de next mini maar dat ging zo belachelijk snel, zelfs sneller dan je van ongecodeerd DVB-C gewend ben. Geen idee hoe ze dat voor mekaar hebben gekregen maar kudo's voor Ziggo.!

 

Er is ook een filmpje van Bright uit 2019 waarin ze dat laten zien. Gaat inderdaad als een speer.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Mimisiku zei:

Je Irdeto kaarten ben je dan kwijt.

 

Ik heb nu gewoon standaard Ziggo dus dat lijkt me geen probleem

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je nieuwbouw huis heb je beslist enkele loze leidingen laten aangeleggen, en die ene streng COAX naar de Vu+ zal niet anders zijn dan de aanleg voor een TV toestel. Toen ik hier introk heb 2019 ik ook een verse COAX laten trekken vanuit de meterkast. { is ook toekomstgericht voor opvolgers van deze woning }

Met een CI+ plus het bijbehorende Irdetokaartje voor TV of Vu+ werkt het allemaal prima.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Coax aanleggen gok ik?

 

Er is ook een filmpje van Bright uit 2019 waarin ze dat laten zien. Gaat inderdaad als een speer.

 

 

Nee die Ziggo Next Mini is volledig IPTV en de Ziggo Next is DVB-C.  Dus dat filmpje was van de Ziggo Next dan blijkbaar want de mini is er pas sinds vorig jaar.

 

En wat bedoel je met standaard Ziggo ?  Woon je in voormalig ziggo gebied?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

pakket vorm is standaard, dus heeft ie al een kaartje

 

Hoe bedoel je ?  Ziggo biedt in geen enkel pakket kaartjes aan ?  Het ligt er allemaal aan in welk gebied in je woont  en of je nog een legacy product hebt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Kom nou je kan gewoon een CI+ en Kaart bestellen hoor.

en hij heeft er wellicht ook voor de oude samsung en humax

 

Wellicht maar alles hangt af van in welk gebied hij woont.  Alleen in voormalig Ziggo gebied maak je kans dat je nog een CI+ module met irdeto kaart krijgt. (de coderingen  zijn al jaren overal hetzelfde hoor)  maar ze kunnen je ook meteen een Nagra module toe sturen waar de kaart gekoppeld is.  De media box XL en Next zijn ook Nagra based en worden ook in voormalig Ziggo gebied verstrekt.

 

Overigens is met module dat nog steeds niet hetzelfde als een los kaartje leveren.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

We begrijpen elkaar, maar niet helemaal.

Of die in zo'n buurt een woning heeft gekocht waar een Nagra CAS automatisch op de deurmat valt weet ik niet. (zoals @Mimisiku ook eerder aangaf)

Dat zal @Psychosammie zelf moeten hebben onderzocht.

 

Ik zal nog eens kijken voor de lol, of in dit oud Ziggo gebied waar ik woon ook Nagra CAID in het signaal heeft naast de Irdeto CAID 0606

oeps, dat gaat natuurlijk niet 😁

 

aangepast door Tonskidutch
aanpassing

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...