Ga naar inhoud


Binnenkort verhuizen, Ziggo meenemen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Ik zal nog eens kijken voor de lol, of in dit oud Ziggo gebied waar ik woon ook Nagra CAID in het signaal heeft naast de Irdeto CAID 0606

oeps, dat gaat natuurlijk niet 😁

 

Overal is het caid 0602, 0604, 0606 en 1801, 1850 en 1868 en dat is al bijna 8 jaar zo. 

 

Maar dan nog, zelfs al woont hij in voormalig Ziggo gebied is dat geen garantie dat hij een CI+ module met losse irdeto kaart op de mat krijgt. Wie weet krijg je een kaartloze module.  Ziggo wisselt vrij vaak van hardware en daarom moet je zuinig zijn op wat je hebt en dat proberen te behouden.  

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


In mijn nieuwe huis heb ik uiteraard overal loze leidingen laten aanleggen. Het huis heeft al een aansluiting van Ziggo kabel en KPN glasvezel. Ik kies er voorlopig voor om bij Ziggo te blijven.

 

Als ik de specs van de Ziggo Next en de Next mini goed begrijp is er geen coax meer nodig. Dan leg ik dat ook liever niet meer aan. Hier in ons oude huis ook alleen maar storing mee.

 

Of ik nu in Ziggo gebied of in UPC gebied boeit me niet. Ik vraag immers aan Ziggo om werkende kastjes. Ik wil alleen weten of die Next de reclame kan skippen.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Psychosammie,

In ieder geval wens ik je veel woongenot in je nieuwe woning!

Ik heb er vertrouwen in dat de Ziggo aansluiting gaat werken, en anders heb je de schotel nog (ik neem aan dat je die meeneemt).

groetjes,

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, D-box zei:

en anders heb je de schotel nog (ik neem aan dat je die meeneemt).

 

Ehhh, die heb ik al niet meer sinds 2007 🤣

 

Ik had een Humax 5400 en programmeerde zelf de sleuteltjes op een smartcard. Met de invoering van SECA2 was dat niet meer mogelijk en toen begaf de Humax het ook. Toen de hele zooi maar naar de stort gebracht. Maar hier dus wel bij Sat4All blijven hangen.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'oude' Next is een hybride bak, die doet dus zowel DVB-C als IPTV, op zich werkt het ding goed en als je kunt leven met het feit dat opname's in de cloud staan is het een uitstekend ding maar ik ga voor de keuze vrijheid van een DVB-C receiver (VuUltimo4k) Zeker in combi met de FCC optie is het alsof je op een FTA bak aan het zappen bent maar dat vind ik totaal niet belangrijk, ik ben geen zapper :)

Nadeel is dat enigma2 en een CI+ niet bepaald de beste vrienden zijn, (gecodeerde kanalen) opnemen en gelijktijdig kijken is niet echt iets waar enigma2 in uitblinkt....

 

Als je het geluk hebt een oudere Irdeto kaart te hebben, is er geen enkel probleem, die werkt in de lezer en er zit geen enkele restrictie op zoals M7 dat gedaan heeft.

Bij mij in Doetinchem zijn er 6 CAID's (Irdeto 602, 604, 606, Nagra 1801, 1850 en 1868) aktief.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, vergeten in te gaan op de opmerking of je reclame kunt skippen, daar zal natuurlijjk steeds meer beperking op worden aangebracht, nu is het zo dat als je een uitzending uitgesteld kijkt, de reclame niet te skippen is, bij een opname kan dat nu nog wel maar zal dat ook geblokkeerd gaan worden zodat je verplicht naar reclameblokken moet kijken, uiteindelijk is dat natuurlijk het verdienmodel van die commerciëlen maar dat een content aanbieder daar aan meewerkt heeft natuurlijk alles met geld te maken.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Psychosammie zei:

Als ik de specs van de Ziggo Next en de Next mini goed begrijp is er geen coax meer nodig.

Dat klopt niet de next heeft een COAX ingang die vanaf de router naar de box daarmee DVB-C doorgeeft + een interactief aandeel aan zenders via de aangesloten UTP kabel.

Net als bij die oude Mediabox XL, dat kacheltje die 5 minuten moest opstarten

 

Wat betreft de nieuwe next mini heb je gelijk ;) dat ding is puur IPTV interactief en dat via LAN of WIFI.

 

Je kan natuurlijk ook gewoon door met samsung en humax zoals je het nu hebt. Overstappen kan altijd nog.

 

 

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Je kan natuurlijk ook gewoon door met samsung en humax zoals je het nu hebt.

Nee, dat kan niet als hij naar een fUPC gebied verhuist… De Irdeto kaarten worden dan uitgeschakeld en vervangen voor Nagra apparatuur..

Wat dan blijft is kijken of hij van een goede (dan ex) buur een extra kaart kan regelen.. Die Irdeto kaart werkt dan ook in fUPC gebied in zijn Humax en/of Samsung

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest weer half! Het feit is dat als hij zijn Ziggo verhuist van fZiggo (Irdeto) naar fUPC (Nagra) ZIJN Irdeto kaarten worden uitgeschakeld en worden vervangen voor Nagra. Dan heeft hij dus niets aan zijn Humax/Samsung met ZIJN Irdeto kaarten! Dat het Irdeto signaal in heel het Ziggo verzorgingsgebied aanwezig is doet daar niets aan af. Hij zal dus nieuwe Irdeto kaarten moeten ‘regelen’ als hij ZIJN Humax/Samsung wil gebruiken in het fUPC gebied.

En dan heeft de TS nog niet eens gereageerd OF hij überhaupt in het fUPC gebied terecht komt (wat dit hele argument nutteloos zou maken).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden al eens iemand die vroeg of zijn Ziggo kaart ook in een ander deel van het land zou werken bij z'n vriendin haar settopbox.

Waarom wordt het vervangen?

Als je eerste eigen set irdeto kaartjes uitgeschakeld zou worden zoals jij stelt waarom zou een tweede set van een ex-buurman het dan wel doen?

 

 

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat die buurman niet verhuist en nog steeds in Irdeto ondersteund gebied woont?

Het zijn administratieve processen die bepalen welke kaart je krijgt voor het gebied waar je woont.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies! Zo heb ik een Irdeto kaart van een collega die in fZiggo woont… En daar ben ik heel blij mee. Daarom weet ik uit ervaring dat een Irdeto kaart in fUPC gebied gewoon werkt (al jaren)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar beste mensen, dat hij een nieuwe installatie en één of meerdere Nagra kaarten krijgt is jullie aanname

hij verhuisd met Ziggo router, settopbox en kaart

hetgeen wel wijzigt is z'n nieuwe WAN IP gezien de centrale

 

Zo kun je het gewoon afspreken met de helpdesk van Ziggo.

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zal de procedure zijn wanneer je van Zigoo Irdeto gebied verhuist naar Ziggo irdeto gebied.

 

Maar werkt dat ook wanneer je van irdeto naar nagra gebied verhuist?

 

 

De hele discussie is voorbarig, zolang ts niet aangeeft naar welk gebied hij verhuist.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...