Ga naar inhoud


Nieuwe Delta glasvezelaansluiting


Sat_marc

Aanbevolen berichten

Binnenkort komt de aannemer die glasvezel van Delta gaat aanleggen een schouw doen bij de woning van mijn moeder. Op het forum zie ik dat de glasvezelaansluiting vaak in de meterkast wordt aangelegd. Dat is misschien logisch maar het lijkt mij niet handig om daar een modem te plaatsen i.v.m. het bereik van de wifi en het trekken van een kabel richting de tv. Het is een oud huis (ca. 1900) met dikke buitenmuren en loze leidingen liggen er niet. Het lijkt mij handiger de glasvezelaansluiting bij de tv in de woonkamer aan te laten leggen. Het modem staat dan centraal in de woning en dat komt de wifi ten goede. Is dat een slimme keuze? Wat zouden jullie adviseren?

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites


volgens hun eigen informatie videootje krijg je een aansluitpunt bij voorkeur in de meterkast

zie filmpje

https://www.deltanetwerk.nl/aanleg/?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=68801.01 Search | Opmeer | Plaatsnamen&utm_term=glasvezel De Weere&utm_content=De Weere

 

Maar van daaruit kun je middels je eigen LC kabel naar de wifi router gewoon plaatsen waar jij wilt hoor.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de aanleg hier door een andere firma kon ik kiezen waar de kabel naar binnen moest. Het kastje is op 1,5 meter van TV, modem en computer geplaatst.

Vond de firma ook fijn want het scheelde wat meters graven.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan blijven alleen nog WiFi of powerline opties over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-4-2023 om 23:03, Sat_marc zei:

Binnenkort komt de aannemer die glasvezel van Delta gaat aanleggen een schouw doen bij de woning van mijn moeder. Op het forum zie ik dat de glasvezelaansluiting vaak in de meterkast wordt aangelegd. Dat is misschien logisch maar het lijkt mij niet handig om daar een modem te plaatsen i.v.m. het bereik van de wifi en het trekken van een kabel richting de tv. Het is een oud huis (ca. 1900) met dikke buitenmuren en loze leidingen liggen er niet. Het lijkt mij handiger de glasvezelaansluiting bij de tv in de woonkamer aan te laten leggen. Het modem staat dan centraal in de woning en dat komt de wifi ten goede. Is dat een slimme keuze? Wat zouden jullie adviseren?

Jij bepaalt waar ze door jou muur boren ! En dat doen ze gewoon , heb het hier ook meegemaakt 👍

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...