Ga naar inhoud


DVB-T2 zendersscan voor vrije zenders


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Op 10-5-2023 om 08:32, Tonskidutch zei:

Ik ga het even parkeren totdat we iets stabieler weer hebben, want de volgende dag in huis is nu effe zinloos met dit klote weer. In de tussentijd kan ik me de specs nog even goed bestuderen.

 

Ben heel benieuwd naar de resultaten met een andere antenne.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@OFDM

Heb jij toevallig nog ergens een voorbeeldfoto hoe de antenne op te stellen bij horizontale polarisatie?  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou heb ik momenteel te weinig geld en puf voor nieuwe aanschaf en dacht dus; weet je wat ik ga bij de beste man in m'n buurt die zelf al antennes op het dak heeft (in de nok) eens mijn kassie aansluiten. Hij vond dat prima ter leering ende vermaeck.

 

De Zero4K op DVB-T2 ingesteld heeft prachtige ontvangst van RTBF Wallonië en ook uit Duitsland HEVC / H.256 en onze eigen vrije NPO zenders. Andere betaalzenders werden ook gescand maar evident enkel met zwart beeld.

Ik kon het eigenlijk niet geloven maar met drie richtantennes en een goede switch/power inserter is internationaal TV kijken dus heel goed mogelijk zonder abonnement.

 

We laten de Zero4K daar even staan en ik kijk even mee via Remote channel stream converter. Puur als test indien geen activiteit op de Zero4K daar gewenst is. Het is immers een single tuner.

 

Maar daarmee is die éénmalige aanschaf (naderhand als alles blijft werken) voor drie richtantennes en een goede switch/power inserter de betere optie om kabelTV abonnement te storneren. Ja nog steeds om en nabij die 20€ per maand. Die aanschaf is volgens de berekening in 4 maanden terugbetaald t.o.v. een Ziggo TV abo.

 

Natuurlijk is je eigen zender voorkeuze en/of reclame voorkeuze via de commerciëlen je eigen paradigma.

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk bericht en voor mij niet heel verrassend. Met goede antennes moet de ontvangst van RTBF en de Duitse zenders zeker lukken. De Nederlandse zenders kun je ook met een gewone antenne ontvangen, dus dat scheelt alvast één richtantenne. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Tonskidutch

 

Hoe is de situatie nu? Als het goed is, zijn er nu testuitzendingen via kanaal 42. Waarschijnlijk met een iets sterker signaal dan de oude frequentie. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Tonskidutch

Voor als je weer gaat testen:

 

Ik verwacht dat er nu ook vanuit Luik wordt uitgezonden via kanaal 42, 642 Mhz.

Waarschijnlijk met een iets sterker signaal dan voorheen via kanaal 45.

   

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Op 17-6-2023 om 12:04, Tonskidutch zei:

Nou heb ik momenteel te weinig geld en puf voor nieuwe aanschaf en dacht dus; weet je wat ik ga bij de beste man in m'n buurt die zelf al antennes op het dak heeft (in de nok) eens mijn kassie aansluiten. Hij vond dat prima ter leering ende vermaeck.

 

De Zero4K op DVB-T2 ingesteld heeft prachtige ontvangst van RTBF Wallonië en ook uit Duitsland HEVC / H.256 en onze eigen vrije NPO zenders. Andere betaalzenders werden ook gescand maar evident enkel met zwart beeld.

Ik kon het eigenlijk niet geloven maar met drie richtantennes en een goede switch/power inserter is internationaal TV kijken dus heel goed mogelijk zonder abonnement.

 

We laten de Zero4K daar even staan en ik kijk even mee via Remote channel stream converter. Puur als test indien geen activiteit op de Zero4K daar gewenst is. Het is immers een single tuner.

 

Maar daarmee is die éénmalige aanschaf (naderhand als alles blijft werken) voor drie richtantennes en een goede switch/power inserter de betere optie om kabelTV abonnement te storneren. Ja nog steeds om en nabij die 20€ per maand. Die aanschaf is volgens de berekening in 4 maanden terugbetaald t.o.v. een Ziggo TV abo.

 

Natuurlijk is je eigen zender voorkeuze en/of reclame voorkeuze via de commerciëlen je eigen paradigma.

 

 

 

 

 

 

@Tonskidutch

 

Hoe is het nu met deze plannen? Je schrijft zelf dat de kosten in vier maanden zijn terugverdiend. Wanneer ga je de stap zetten?  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...