Ga naar inhoud


Windows heeft al jaren een prima virusscanner, is dat zo?


simp

Aanbevolen berichten

Ik start liever een nieuwe topic, hierbij voeg ik een schermopname van mijn betaalde virusscanner. Windows heeft mij nog nooit zulke melding gegeven, het gebeurt vaker dat ik zulke meldingen/waarschuwingen krijg van een betaalde virusscanner.  

 

Windows als virusscanner / malware/ traceer, is dat geen belangenconflict?

 

Je klikt snel op een verkeerde link.

 

Groeten Hugo? 

P.S: zijn er nog betere virusscanners?

 

 image.thumb.png.f76b637f1262dae1e7570d05a4788732.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Microsoft Defender is een goede virus-scanner. 

Ik ben er tevreden mee. Misschien zijn er betere. 

Maar als je bewust, zorgvuldig en overlegd met je internetgedrag omgaat heb je geen virusscanner nodig. 

Dus geen vage websites en niet als een idioot op allerlei links klikken. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

het Windows forum was zeker te lastig om te vinden hè?

 

Overigens doet men zich allang geen moeite meer om virussen te schrijven, men hackt je gewoon als je te blöd bent om je veiligheid correct in te richten.

Defender is prima voor die paar malwares die men in websites inbouwt.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows eigen Defender is meer dan voldoende al geeft deze wel zeer veel false positives wat hinderlijk kan zijn. Zo worden bijv. alle tooltjes van Nirsoft zonder pardoes verwijderd door Defender. Elk antivirus heeft zijn voor en nadelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat bepaalde tooltjes van Nirsoft (vaak gratis) natuurlijk niet conform de Microsoft Windows code books geschreven / gecompileerd zijn en dus ontbrekende certifikaten en api's een alarm veroorzaken. En concurrenten zijn nooit lief voor elkaar.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Omdat bepaalde tooltjes van Nirsoft (vaak gratis) natuurlijk niet conform de Microsoft Windows code books geschreven / gecompileerd zijn en dus ontbrekende certifikaten en api's een alarm veroorzaken. En concurrenten zijn nooit lief voor elkaar.

 

Daarom bij Nirsoft Defender even uit en dan de tooltjes ergers zetten, folder excluden in Defender en daarna Defender weer aan. Maar Nirsoft is 1 van de velen waarbij een false positive gegeven word. En de eindgebruiker zou ook geen slachtoffer moeten zijn van de concurentie tussen bedrijven, maar dat is mijn mening erover. Voor de rest doet Defender gewoon zijn werk en daarom heb ik het nog altijd in gebruik al raad ik aan er naast ook Malwarebytes zo nu en dan te laten scannen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Microsoft Defender is een goede virus-scanner. 

Ik ben er tevreden mee. Misschien zijn er betere. 

Maar als je bewust, zorgvuldig en overlegd met je internetgedrag omgaat heb je geen virusscanner nodig. 

Dus geen vage websites en niet als een idioot op allerlei links klikken. 

Dat is het slechtste advies dat je kunt geven. Defender is prima maar GEEN virusscanner gebruiken is echt gewoon dom. Ook voor mensen die claimen dat ze het internet ‘veilig’ gebruiken.🤓

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Michel zei:

Maar als je bewust, zorgvuldig en overlegd met je internetgedrag omgaat heb je geen > andere< virusscanner nodig. 

 

als defender standaard in windows opgenomen is

misschien ontbrak het woordje andere dat ik in het citaat invoegde in rode tekst ;)

oeps sorry nu ging het citaat ten koste van jou

wierd

aangepast door Tonskidutch
bleu

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertrouwen op virusscanners is hetzelfde als je kop in het zand steken! Het is pure schijnveiligheid. Goed; ze herkennen bekende virussen en een aantal algoritmen. De meeste besmettingen komen echter uit ‘Zero day vulnerabilities’. Virussen of malware die gebruik maken van (nog) onbekende lekken in het OS. Wil je écht veilig zijn dan zou je alle inkomende data moeten controleren! Dit kan met diverse hardware die echter flink prijzig en voor de gewone gebruiker buiten bereik..Hardware Firewalls zijn nog te doen. Ik heb hier een Netscreen staan die dat doet.. Zelfs dat is niet 100% garantie, maar qua inkomende packets heel behoorlijk! Je wil niet weten hoeveel die bounced! Zeker nu apparaten 24/7 aan het net hangen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Michel zei:

Dat is het slechtste advies dat je kunt geven. Defender is prima maar GEEN virusscanner gebruiken is ech

Sinds wanneer is defender geen virusscanner meer?

 

Het staat toch duidelijk aangegeven

Screenshot_20230518-131724.png

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wordt GEDWONGEN internet en toestanden te gebruiken (openbaar vervoer enkel te betalen via app op smartphone), subsidies enkel via internet aan te vragen, etc. Maar de veiligheid? Dat ze dat eens garanderen, je wordt bijna gedwongen een e-mail adres bij een amerikaan aan te vragen. Vroeger ging ik soms eens in de bibliotheek op internet, Helaas door ziekte niet meer te doen. Het aantal bankkantoren waar je overschrijvingen kan doen en geld afhalen verminderd ook. Bepaalde diensten (elketriciteit etc.) zijn bijna niet meer af te sluiten zonder internet. Zelf doe het zelf zaken doen aan gratis thuislevering, ze hebben het niet meer in de winkel liggen.

 

Veiligheid hinkt toch achterop. 

 

Gisteren kreeg ik een brief met een nieuwe pin code van de bank, maar de naam van de bank staat er niet op, ik zal wel binnenkort een nieuwe bankkaart krijgen, ben benieuwd van welke bank.😲 Zelfs brieven versturen laten ze doen door de post (onderaanneming) , en dan vergeten ze er hun logo of naam  op te zetten.

 

Veiligheid hinkt toch achterop. 

 

Vroeger had je nog een e-mail adres van je provider.

 

Veilgheid is niet alleen een virusscanner.

 

Hugo

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, jeevanhoof zei:
56 minuten geleden, Michel zei:

Dat is het slechtste advies dat je kunt geven. Defender is prima maar GEEN virusscanner gebruiken is ech

Sinds wanneer is defender geen virusscanner meer?

 

Het staat toch duidelijk aangegeven

Dat zegt hij toch helemaal niet, je moet wel GOED lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
2 minuten geleden, Penthe zei:

Dat zegt hij toch helemaal niet, je moet wel GOED lezen.

Volgens mij lees ik juist heel erg goed en ben jij de persoon die nog even goed moet lezen.

 

Met 'maar' weerlegt hij alles dat hij daarvoor heeft gezegd.

Daarna volgt:

'Maar als je bewust, zorgvuldig en overlegd met je internetgedrag omgaat heb je geen virusscanner nodig'

En dat impliceert het totaal niet gebruiken van een virusscanner en dat is sowieso niet slim.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, simp zei:

Gisteren kreeg ik een brief met een nieuwe pin code van de bank, maar de naam van de bank staat er niet op, ik zal wel binnenkort een nieuwe bankkaart krijgen, ben benieuwd van welke bank.😲 Zelfs brieven versturen laten ze doen door de post (onderaanneming) , en dan vergeten ze er hun logo of naam  op te zetten.

Logo staat er bewust niet op anders wordt je post onderweg gestolen of open gemaakt, ii krijg alles van mijn bank ook in een blanco envelope.

Zojuist, Michel zei:

Volgens mij lees ik juist heel erg goed en ben jij de persoon die nog even goed moet lezen.

 

Met 'maar' weerlegt hij alles dat hij daarvoor heeft gezegd.

Daarna volgt:

'Maar als je bewust, zorgvuldig en overlegd met je internetgedrag omgaat heb je geen virusscanner nodig. '

En dat impliceert het totaal niet gebruiken van een virusscanner en dat is sowieso niet slim.

Mijn bericht was bedoeld aan het adres van jeevanhoof

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...