Ga naar inhoud


BBC valt ‘s avonds weg


Ann-60
Ga naar oplossing Opgelost door theboyk,

Aanbevolen berichten

Al 13 jaar stond mijn schotel zonder storingen op mijn balkon.

Dan besluiten werklui o.a. een berg jassen over de schotel te gooien.

En aan de standaard te gaan trekken. Gevolg, signaal nu zwakker.

De BBC zenders vallen nu ook ‘s avonds weg (28.2°)

Dvb S 2  2047 10802 H 

                2050  10847 V

                2061  11023 H

Weet iemand waarom dit gebeurt met alleen deze zenders? 
Ik heb de tegels inmiddels wel weer goed terug gelegd voor stabiliteit. 
 

Met de ontvanger kan ik goed omgaan, en zenders opnieuw inlezen is geen probleem.
Maar het uitrichten van een schotel lukt mij niet (vrouw 60 plus). 

Ook nooit gezien hoe dit moet. Misschien moet de LNB vervangen worden? 
Ik kijk alleen Engelse zenders op 28.2°.

 

Een betrouwbare monteur in de regio Den Haag zou een uitkomst zijn.
Maar Sat winkels zijn er tegenwoordig nog nauwelijks. 
 

IMG_7941.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Ann-60

 

Ik zie dat je een lnb-houder gebruikt die voor de ontvangst van de Astra 19,2 en Hotbird 13 bedoeld is. Dan staan de lnb's 6,2 graden uit elkaar. Deze gebruik je voor de ontvangst van de Astra 28,2. De tweede lnb zal dan wel bedoeld zijn voor de Astra 23,5 want als de ene lnb op de Astra 28,2 gericht staat, dan staat de andere lnb op 28,2-6,2=22 graden en daarmee kun je redelijk de Astra 23,5 ontvangen.
Nu hebben smalle lnb's altijd wat last van regen (druppels) en die gebruik je nu net voor de Astra 28,2 waar je veel naar kijkt. Ik zou deze oude ALPS-lnb (de grijze) vervangen door een lnb met een kop van 60mm, dan heb je veel meer regenreserve.
De beste lnb die je daar voor kunt nemen is de Inverto Black Ultra, IDLB-SINL40-ULTRA-OPP. Die wordt niet meer gemaakt maar is nog wel hier en daar te koop. Ik zie hem op voorraad staan voor €10,95. Dan is de schotel ook minder gevoelig met uitrichten dan die er nu op zit, maar de schotel goed laten uitrichten is natuurlijk belangrijk.
 

 

Inverto Black Ultra Single.png

aangepast door ceesv
Verwijzing naar winkel verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 minuten geleden, Sprietje zei:

Nu hebben smalle lnb's altijd wat last van regen (druppels) en die gebruik je nu net voor de Astra 28,2

Zo te zien staat de schotel droog op een balcon en heeft die 13 jaar geen last gehad van regendruppels.

 

De schotel zal verdraaid zijn en dient opnieuw uitgericht te worden.

De Engelse zenders zitten verdeeld over meerdere satellieten die iets ten opzichte van elkaar verschoven zitten.

Daardoor zal je op sommige zenders eerder uitval hebben omdat je schotel niet meer optimaal uitgericht is.

Je kan in de avond proberen de schotel iets te verdraaien om die Engelse zenders niet kwijt te raken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Sprietje zei:

Beste Ann-60

 

Ik zie dat je een lnb-houder gebruikt die voor de ontvangst van de Astra 19,2 en Hotbird 13 bedoeld is. Dan staan de lnb's 6,2 graden uit elkaar. Deze gebruik je voor de ontvangst van de Astra 28,2. De tweede lnb zal dan wel bedoeld zijn voor de Astra 23,5 want als de ene lnb op de Astra 28,2 gericht staat, dan staat de andere lnb op 28,2-6,2=22 graden en daarmee kun je redelijk de Astra 23,5 ontvangen.
Nu hebben smalle lnb's altijd wat last van regen (druppels) en die gebruik je nu net voor de Astra 28,2 waar je veel naar kijkt. Ik zou deze oude ALPS-lnb (de grijze) vervangen door een lnb met een kop van 60mm, dan heb je veel meer regenreserve.
De beste lnb die je daar voor kunt nemen is de Inverto Black Ultra, IDLB-SINL40-ULTRA-OPP. Die wordt niet meer gemaakt maar is nog wel hier en daar te koop. Ik zie hem op voorraad staan voor €10,95. Dan is de schotel ook minder gevoelig met uitrichten dan die er nu op zit, maar de schotel goed laten uitrichten is natuurlijk belangrijk.
 

 

Inverto Black Ultra Single.png


Dank voor de reactie. Deze set-up heeft 13 jr prima gewerkt. Het is een week terug pas mis gegaan. Zelf een LNB vervangen en erna goed uitrichten gaat mij niet lukken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ceesv zei:

Zo te zien staat de schotel droog op een balcon en heeft die 13 jaar geen last gehad van regendruppels.

 

De schotel zal verdraaid zijn en dient opnieuw uitgericht te worden.

De Engelse zenders zitten verdeeld over meerdere satellieten die iets ten opzichte van elkaar verschoven zitten.

Daardoor zal je op sommige zenders eerder uitval hebben omdat je schotel niet meer optimaal uitgericht is.

Je kan in de avond proberen de schotel iets te verdraaien om die Engelse zenders niet kwijt te raken.

 

Dank voor je reactie. Schotel wat verdraaid? Dat zal zeker de reden zijn. Maar de schotel zelf weer wat verdraaien is voor mij lastig. En dan, welke kant op en hoever. Vandaar dat ik een monteur zoek. Met kennis en apparatuur (sat finder). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A - monteurs zijn er genoeg met meetapparatuur en kundigheid (dat lijkt me een dienstverlening topic bij de desbetreffende website)

B - werklieden die de schade veroorzaakt hebben moet je aansprakelijk stellen dan wel hun baas waar ze voor werken

 

ik heb het ook gehad met mijn eerste schotel waar de dakdekkers leuk hun winterjas aan opgehangen hadden en kreeg bij de dakdekkersfirma een vergoeding voor 55 euro want dat was de herstel schade + voorrij kosten van een lokale satelliet monteur, waarna ik het natuurlijk zelf heb hersteld.

Kun je het niet zelf moet je de optie A nemen.

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A. Geen enkele reactie op mijn emails naar de enkele winkels die nog in DH via google te vinden zijn. Ook rond bellen leverde nog niets op. Het is een bestaande set-up. Hele nieuwe set kopen, dan wordt het wel geïnstalleerd. 
 

B. Dat was ook mijn plan. Vandaar dat ik een monteur zoek die een rekening achterlaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sprietje zei:

Het lijkt me nogal sterk als het bedrijf waar je de schotel e.d. gekocht hebt en laten installeren, nu niet even komt om de schotel even opnieuw uit te richten.

Tja, ik vond het ook wel vreemd. Mail misschien niet gelezen? Er werkt een man en misschien nog een monteur? 
Uiteraard ga ik na mijn Vak dan maar even bellen. Want ze zijn goed en hebben veel ervaring. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...