Ga naar inhoud


Help, vertraagd opkomend en vertraagd afvallen?


Con
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Beste mede-Sat4allers, heb ff jullie hulp nodig.

 

Ik heb 2 tijdrelais nodig waarvan 1 vertraagd opkomt (5 minuten)

en 1 welke vertraagd afvalt (20 minuten)

 

Hierbij het overzicht van de mogelijke instellingen, vertraagd opkomen

is A (On delay) maar ik weet niet zeker of vertraagd afvallen mogelijk is, wie o wie.

Zie ook hieronder het relais.

 

image.thumb.png.db0a49d737f6d348e061d5bcb61d86d8.png 

 

image.png.1cd893c2f0bc68c85080cb27cdfb2474.png

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Optie F zou je oplossing zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je zéér snelle reactie maar ik laat nog even de integratie zien.

Hier geldt wanneer de klok inschakelt de timer wordt geactiveerd en het

contact 15/18 onmiddellijk gemaakt, wanneer de klok uitschakelt moet

de timer zijn contact nog 20 minuten vasthouden.

 

image.png.b4f87ac2710e6933c044573232ac1812.png

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Dat is optie E

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

Dat is optie E

Hier ben ik blij me, danke. Dan hoef ik geen dure Finders te kopen.

Scheelt 35 euries per stuk, is toch geld... :)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een stukje van de zwembadregeling van mijn buurman.

Hij heeft ongekend veel sjoege van staal...

Dus moet het overdraagbaar zijn en eenvoudig elektrotechnisch.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Eaton Easy PLCs programmeer je op een vergelijkbare manier als je getekend hebt. Maar dan met de flexibiliteit van het niet moeten omsteken van bedrading als je de logica verandert. Voor simpele projecten zijn ze zeer geschikt, en kan je veel relais besparen 🙂 .  Inbouwen in een standaard kastje, en dan ziet het er netjes uit 🙂 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een PLC (Duits SPS) is waarschijnlijk een beetje overkill.
Toch zijn die dingen erg handig voor zulke toepassingen en worden in de industrie veel toegepast.

 

Ik heb bijvoorbeeld mijn hele zwembad water /afkoeling/ pompensturing / filtering /bijvullen/ licht, etc. met SPS`en zelf geprogrammeerd.
Alles met sensoren en voelers, temperatuur opnemers.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 5-6-2023 om 13:55, ceesv zei:

Dat is optie E

Ik heb de relais binnen en het is inderdaad optie E. Mijn dank is weer groot.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat deed je vroeger met de timer NE 555. Probleem was dat je moest gokken hoe je de potmeter moest zetten voor een bepaalde tijd. Nu, bij de bestaande timers € 14, zit daar gewoon een schaalverdeling op met een fijnafstemming met 12 functies.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...