Ga naar inhoud


Sat4all server vervangen


Michel

Aanbevolen berichten

Op 27-6-2023 om 01:19, Mojo zei:

Ik heb hier nog een Alpha D25 server van 30 jaar staan.

Ik heb jaren een API CS20 (dual CPU Alpha) in gebruik gehad als server in een DC. Was z'n tijd heel erg vooruit. Dit waren de specs:

 

2 Alpha processors @ 833 MHz
4 x 256 MB ECC geheugen
1 x 73 GB / 7200 rpm harddisk
1 x 250 GB / 7200 rpm harddisk
2 x 100 Mbit Ethernet

 

Die heeft toch een jaar of 5 goede dienst bewezen voordat dit werd vervangen door een "iets" andere setup. (BladeCenter met SAN enclosure) . Maar dat is ondertussen allemaal verleden tijd. Het is domweg goedkoper om een krachtige VPS te huren voor het spul wat ik er nu nog mee doe....

Als je interesse hebt, dan denk ik dat ik die CS20 nog wel ergens heb liggen... (Onder het stof 😉 )

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel prikte dit topic los

Op 27-6-2023 om 07:19, Mojo zei:

Ik heb hier nog een Alpha D25 server van 30 jaar staan.

Ik neem aan dat je een AlphaServer DS25 hebt staan. De nostalgie maakt je iets optimistisch. 30 jaar geleden hadden we de DS25 nog niet uitgebracht. 😀

aangepast door pilux
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, pilux zei:

Ik neem aan dat je een AlphaServer DS25 hebt staan. De nostalgie maakt je iets optimistisch. 30 jaar geleden hadden we de DS25 nog niet uitgebracht. 😀

Zal niet veel schelen dan. Heeft tot 2 jaar geleden gewoon zijn werk gedaan.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen de dieren nog konden spreken ...

Mijn eerste PC was een IBM met 8086 processor, TWEE floppy drives en een matrix printer. Tekstverwerking WordPerfect en spreasdsheet Lotus 123.

Daar kwam heel het dorp naar kijken 😀

Volgende was een Macintosh, grafisch heel sterk ... toen 😀

 

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit pure nostalgie inzake de Atari ST 1024 heb ik nog wel wat Youtube fimpjes bekeken afgelopen week. Ook omdat @Michel die midi interface aansprak van zijn vriend met harddrive, die ik zelf niet heb gebruikt.

Midi in + Midi out en je hebt een heel leuke sampler/sequencer met de oude Atari (nog steeds) zoals je in de youtube link kan zien.

 

Je moet indien je dergelijke oudjes uit de zolderberging haalt wel vooraf heel kundig inspecteren en wakker maken (separate voeding) > anders branden er wel wat voeding onderdelen door of de floppy drive motoren branden door.

 

Ook voor restauratie en reparatie zijn er weer heel veel youtube filmpjes te vinden over Apple, Atari, IBM, Compac etc. En er worden nog steeds hoge prijzen voor gegeven in de tweedehands websites.

 

andere berichten op Sat4all

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel haalde dit topic uit de spotlight

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...