Ga naar inhoud


Sat4all server vervangen


Michel

Aanbevolen berichten

  • Michel plaatste dit topic in de spotlight

Leuk! Toevallig in Equinix 7.3? Die heb ik helpen opbouwen. Camera’s en toegang… Enige DC waar de lift helemaal tot op het dak reikte… Bus 255 naar de Holtenbergweg. Oversteken, paadje langs de Shurgard en 5 minuutjes lopen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel prikte dit topic vast

Mooi! Ik kan persoonlijk merken sat4all veel vlotter reageert op klikken etc.

Hopelijk nu de aankomende 10 jaar probleemloos draaien 🙂!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een groot verschil met de begintijd. Toen draaiden de gebruikers nog op een 486, misschien pentium computer. En een 512kb lijn was al heel wat om thuis te hebben. Zo gaat het met de techniek. Wij, op m'n werk zijn de eerste internetprovider van griekenland, gooien regelmatig 100 tot 200 servers naar de recycling. Reden: worden te langzaam en teveel stroomgebruik.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is er zeker. Als IT'er kan je niet blijven hangen in het verleden want voordat je het weet verander je in een dino ;)

 

Ik blijf me er echter over verbazen hoe oud die oude server is geworden en nog steeds werkt. Alleen de schijven zijn redelijk recent eens vervangen, maar de rest is gewoon nog steed hetzelfde oude bakje. Ik kan helaas niets meer vinden over hoe oud die daadwerkelijk is.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Frans B zei:

Een groot verschil met de begintijd. Toen draaiden de gebruikers nog op een 486, misschien pentium computer. En een 512kb lijn was al heel wat om thuis te hebben. 

Toen ik een abbonement afsloot bij xs4all in de jaren 90, hadden ze een pentium pro als webserver voor alle klanten websites.... En inderdaad, 512 kbit/s was erg snel.... Nu met een 1200Mbit (downstream) verbinding kan ik mij dat niet meer voorstellen!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Michel zei:

Dat is er zeker. Als IT'er kan je niet blijven hangen in het verleden want voordat je het weet verander je in een dino ;)

 

Ik blijf me er echter over verbazen hoe oud die oude server is geworden en nog steeds werkt. Alleen de schijven zijn redelijk recent eens vervangen, maar de rest is gewoon nog steed hetzelfde oude bakje. Ik kan helaas niets meer vinden over hoe oud die daadwerkelijk is.

Ik heb hier nog een Alpha D25 server van 30 jaar staan.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 jaar geleden had ik thuis een Atari 😂🤣 en op het werk een 486 386 compaq met DOS erop maar destijds probeerde men me een SUN Microsystems aan te smeren van 38.000 Hfl. met solaris erop

 

er is tegenwoordig ook een Apple Mac Studio M2 Ultra  voor 14.000€ ( gewoon mesjogge )

 

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er is niets veranderd. High end home computers zijn nog steeds net zo duur al vroeger. Heel vroeger waren ze zelfs fors duurder.

 

Mijn zakenpartner wilde destijds een harde schijf op een Atari 1040ST om 2 tracks digitaal te kunnen masteren. Die HDD was iets van 700MB en kostte 22.000 Deutsche Mark. Het was wel het nieuwste van het nieuwste en het snelste van het snelste en daar betaal je dan ook voor.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De dag dat de computer van de wereldkampioen schaken won!

 

Dat is ook letterlijk het enige waar een computer goed in is,  snel rekenen. Helaas voor  bijvoorbeeld AI,  kun je niet alles rekenkundig oplossen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...