Ga naar inhoud


werkt kabel-tuner op Vuplus in combinatie met delta-kaart?


johnb

Aanbevolen berichten

Dat is niet interessant. Een vTuner werkt niet samen met een softcam dus hij doet dan alleen maar ongecodeerde kanalen. Zelfde gezeur met de TurboSE v2.

 

Een interne kabeltuner is wel aan te bevelen. 
 

Misschien kan hij de box ruilen (tegen meerprijs) voor een VU+ waar beide tuners tegelijk in kunnen? We helpen de TS wel met de installatie. Een VU+ biedt veel meer opties/mogelijkheden dan een TeeVee met satelliet aansluiting

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Huh?

Zo'n extern kabel / digitenne tunertje van / voor Vu+ heb ik al heel lang?

Kon ik met 1 kaart op heel veel ontvangers Digitenne kijken, toen het nog Conax was....

 

Dus, niet alleen ongecodeerde kanalen....

Ja, nu wel.... :)

Maar, da's Digitenne....

 

Niet bruikbaar voor kabel plus kaart? 

 

 

 

Screenshot_24.png.5e3dd733d106049af1739ae924555281.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch redelijk wat kennissen hier en wat Duitse familie. Veel daarvan hebben het zo geprobeerd maar echt geen beeld. Alleen met de interne tuner was er licht. 
 

Zelf ook de TurboSE v2 ooit geprobeerd op mijn SoloSE v2. Ook daar geen beeld met dat ding. Interne DVB-C tuner erin en gaan. Was in 2020.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2023 om 22:45, johnb zei:

Ik heb een VU+UNO4KSE decoder met twee Satelliet-tuners. De decoder is voorzien van een PLI-image.

Tot nu toe heb ik een Canal Digitaal abonnement. M.b.v. de softcam (oscam-emu) kan kijken naar het Canal Digitaal-pakket.

Omdat het waarschijnlijk heel moeilijk gaat worden om m.b.v. de softcam te kijken, heb ik mijn abonnement bij Canal Digitaal opgezegd en overgestapt naar Delta.

Mijn vraag: kan ik met een kabel-tuner in de decoder naar het zenderpakket van Delta kijken?

 

 

Terugkomend op je oorspronkelijke vraag:
Ja dat kan 100% zeker.
Verwacht alleen niet dat de standaardinstellingen van OSCam geschikt zijn voor elke provider. Echter dat is (voor ons) in een zucht en een scheet ingesteld.

Maar bovenal: Als je besluit een andere ontvanger te kopen (die zowel satelliet als kabel kan ontvangen): Geef niet te gauw op, we zijn hier om je te helpen. Komt allemaal goed.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Alex1970 zei:

Terugkomend op je oorspronkelijke vraag:
Ja dat kan 100% zeker.
Verwacht alleen niet dat de standaardinstellingen van OSCam geschikt zijn voor elke provider. Echter dat is (voor ons) in een zucht en een scheet ingesteld.

Maar bovenal: Als je besluit een andere ontvanger te kopen (die zowel satelliet als kabel kan ontvangen): Geef niet te gauw op, we zijn hier om je te helpen. Komt allemaal goed.

Bedankt voor je aanmoediging.

Ik ben niet van plan om een totaal nieuwe ontvanger te kopen (met satelliet- en kabel-tuners).

Ik vermoed dat internet-tv de nieuwe norm gaat worden en dat kabel-tv in Nederland zal verdwijnen.

 

Ik zal eerst eens kijken of ik op mijn laptop teamviewer kan installeren, zodat jullie mij dan verder kunnen helpen bij de installatie van een geschikte oscam-versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, johnb zei:

 

Ik zal eerst eens kijken of ik op mijn laptop teamviewer kan installeren, zodat jullie mij dan verder kunnen helpen bij de installatie van een geschikte oscam-versie.

Als je AnyDesk i.p.v. TeamViewer installeert kan ik je wel helpen! Belangrijk is uiteraard dat er een kabeltuner in je box zit (anders wordt het inscannen van Delta wat lastig). Ook belangrijk dat de box via je Windows thuisnetwerk benaderbaar is… Het installeren van een correcte oscam.server is een fluitje van een cent…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, uh hoe zal ik het luchtig en positief brengen? retorisch.

 

Ik kijk al één lang weekend via de Ziggo Go app op mijn mini pceetje die ook via de AVreceiver aan de TV hangt en heb dus eigenlijk geen kabel tuner in de receiver nodig (die overigens wel aanwezig is, want daarmee kan ik NOG opnemen)

 

En voor de andere helft kijk ik naar satelliet ontvangst waarvoor ik de receiver destijds kocht.

 

Als je Laptop een HDMI uitgang heeft kun je direct op de smarttv hetzelfde doen als ik, zonder smartcard of CI+, allemaal middels DRM en Docsis op de laptop.

 

 

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

P.S.

Als je nu nog geen DVB-C tuner hebt voor de UNO4K is een aanpassing van die Oscam ook niet nodig voor een Delta kaart, daar die geen signaal krijgt wegens de DVB-S2 tuner in je UNO4K

Dat aanpassen van de Oscam kan Mimisiku pas doen als je signaal op de DVB-C tuner hebt als vervanging van de DVB-S2 dual tuner die er nu in steekt.

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Mimisiku zei:

Als je AnyDesk i.p.v. TeamViewer installeert kan ik je wel helpen! Belangrijk is uiteraard dat er een kabeltuner in je box zit (anders wordt het inscannen van Delta wat lastig). Ook belangrijk dat de box via je Windows thuisnetwerk benaderbaar is… Het installeren van een correcte oscam.server is een fluitje van een cent…

Bedankt voor je aanbod Mimisiku.

Ik heb geen kabeltuner aangeschaft, want ik wil niet de satellietkanalen missen om de Delta-kanalen te kunnen zien.

Als de kabeldecoder essentieel is, dan bekijk ik de Delta-kanalen rechtstreeks op de TV en gebruik ik de decoder voor de ongecodeerde satelliet-kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Tja, uh hoe zal ik het luchtig en positief brengen? retorisch.

 

Ik kijk al één lang weekend via de Ziggo Go app op mijn mini pceetje die ook via de AVreceiver aan de TV hangt en heb dus eigenlijk geen kabel tuner in de receiver nodig (die overigens wel aanwezig is, want daarmee kan ik NOG opnemen)

 

En voor de andere helft kijk ik naar satelliet ontvangst waarvoor ik de receiver destijds kocht.

 

Als je Laptop een HDMI uitgang heeft kun je direct op de smarttv hetzelfde doen als ik, zonder smartcard of CI+, allemaal middels DRM en Docsis op de laptop.

 

 

Mijn probleem is niet, dat ik geen TV kan kijken. Dat lukt gewoon door de kabel rechtstreeks op de TV aan te sluiten.

Maar Ik wil TV kijken via de Vu+- decoder vanwege de ondertitel-mogelijkheden in het PLI-image en de geweldige EPG.

 

Als ik TV kijk m.b.v. een app, mis ik de mogelijkheden van het PLI-image.

Bovendien heb ik een Windows-laptop. Daarop kan ik de app van Delta-TV niet installeren.

Jouw oplossing is dus voor mij niet weggelegd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

P.S.

Als je nu nog geen DVB-C tuner hebt voor de UNO4K is een aanpassing van die Oscam ook niet nodig voor een Delta kaart, daar die geen signaal krijgt wegens de DVB-S2 tuner in je UNO4K

Dat aanpassen van de Oscam kan Mimisiku pas doen als je signaal op de DVB-C tuner hebt als vervanging van de DVB-S2 dual tuner die er nu in steekt.

Ik heb ook nog een VU+SOLO4K-decoder.

Daar is naast de aansluitingen voor satelliet-TV nog een "lege plek". 

Kan daarin een kabeldecoder worden gezet die dan meteen aangesloten is op de ontvanger?

VUSOLO4K.thumb.jpg.a3c51aa2407f6a1a42ee7981e7cd8918.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan worden uitgebreid met een Plug & Play (Dual DVB-S2, Dual DVB-C/T/T2, DVB-S2 of DVB-C/T/T2) tuner.

 

Vu-_Solo4K_004.png

aangepast door bellejt
prentje

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...