Ga naar inhoud


Is mijn selfsat h50D stuk?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

bij mooi weer heb ik 99%.

maar bij de minste regen val ik terug naar 20% en vroeger niet.

hij staat uitgericht op 23 Astra.

weet dat het weinig is, maar vroeger moest het harder regenen dan nu.

hij is ongeveer 5 jaar oud.

wat is volgens jullie fout?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Regenwater in je kabel of lnb?

Regen reserve te klein, schotel niet optimaal uitgericht?

Begroeiing in de weg?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bekend dat de plastic kap van de Selfsat door de jaren heen poreus gaat worden. In deze poriën blijft vocht zitten als het regent en schermt zo het signaal naar de antennes af. Het beste kun je de kap insmeren met vloeibare autowas als de kap goed droog is zodat de poriën vol was zitten. Dan is waarschijnlijk je probleem over.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik ook.

ik heb vroeger eens een draadje erover gemaakt

maar wegens huurhuis, en verzekering mag ik er hem zelf niet afnemen, en het werk voor af te nemen, te monteren en eventueel het uitrichten met behandeling van de vlakantenne zal me bijna een nieuwe kosten. Hun werkuren liggen zeer hoog.

even overleggen.

moest het een nieuwe worden, dan zou ik een met usals nemen, of raad je dat af @Sprietje??

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een foto ervan, ik weet niet of je er iets van kan maken?

IMG_20230724_165347.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik doen. Misschien door de wind verdraaid?

Kan je iets zien aan het oppervlak via de foto of is het van te ver getrokken?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, door de wind kan de skew niet vergaan. Waarschijnlijk heeft die nooit goed gestaan.
Voor de Astra 23,5 moet de vlakantenne op jou locatie op -8,5 graden ingesteld worden. Dat zal de ontvangst wel een stuk verbeteren.

Op een foto is niet te zien of de kap poreus is geworden, zelfs van dichtbij met het oog moeilijk te zien.

 

skew instelling.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u sproetje.

Eerst de skew proberen en dan eens bekijken.

Maar over 2 dagen ga ik op verlof, dus

Zal deze maar gebeuren na 3 augustus.

 

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

Dank u sproetje.

Jij maakt vrienden!😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Dat denk ik ook.

ik heb vroeger eens een draadje erover gemaakt

maar wegens huurhuis, en verzekering mag ik er hem zelf niet afnemen, en het werk voor af te nemen, te monteren en eventueel het uitrichten met behandeling van de vlakantenne zal me bijna een nieuwe kosten. Hun werkuren liggen zeer hoog.

even overleggen.

moest het een nieuwe worden, dan zou ik een met usals nemen, of raad je dat af @Sprietje??

 

Usals is bij draaibaar. Is deze dat ook ?

dat zou een ander licht op de skew werpen

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ceesv zei:

Jij maakt vrienden!😁

Die gsm en iPad veranderen altijd mijn woorden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens een sat meter erop gezet, en foto's van genomen. Ik weet niet of je iets zal van kunnen maken.

IMG_20230726_125043.jpg

IMG_20230726_124941.jpg

IMG_20230726_124652.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...