Ga naar inhoud


Wat vinden jullie nederlanders nu eigenlijk zelf van de app NPOstart?


kaarsenbril

Aanbevolen berichten

Als vlaming kijk ik soms NPOStart.

Ik vind de manier waarop NPO tewerk gaat eigenlijk afschuwelijk en een openbare omroep onwaardig..

enkele voorbeelden:

Bijna alle programma's zijn niet bekijkbaar en zitten achter een paywall...

Een serie van eigen boden... Na een week of zo vedwijnt de eerste aflevering al achter een paywall, als je er niet als de kippen bij bent kun je de reeks al niet volledig meer zien...

Een 18 plus rating film, kan je maar na 20 uur bekijken, betaal je, is er geen probleem meer...

Totaal gebrek aan respect van de app beheerders voor de start kijkers....

 

Zijn we hier in België toch stukken beter af.

 

Wat denken jullie Nederlanders hier eigenlijk zelf van?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De goedkoopste wijze om de zenders te zien met "herbekijken" functie is het sowieso voor 2,95€ als IPTV.

Of je neemt de DVB-T2 buiten antenne voor terrestrische (gratis) te ontvangen uitzendingen. En als je het onwaardig vindt kijk je toch niet.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, boudeman zei:

npo start kan ik zonder registratie probleemloos zien hier in DE middels een vpn.

Dat lukt mij met bijv. Canvas e.d. niet

 

Das wel raar,

 

vorig jaar in Afrika nog naar VRT max gekeken.

Wel niet naar rechtstreekse uitzendingen want dat deed ik via TVV.

 

Beiden werkten zonder problemen en zonder VPN.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigen npo programma's op npo start zijn zonder vpn te bekijken. Toch heb ik het gevoel dat in het buitenland de bandbreedte soms beperkt wordt. Met vpn loopt de stream dan zonder haperingen. Voor de niet eigen producties is vaak/altijd een geoblock ingesteld.

Bij Canvas cs is het eerste dat ik tegenkom dat ik mij moet laten registreren. Misschien moet ik maar eens proberen of dat lukt als niet-Belg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In NL is het gebruikelijk dat aanbieders alleen maar geld willen zien. De content zal hen worst zijn en de kwaliteit ook. Daarom gebruik ik het ook niet. Zelfde voor NLZiet en meer van die meuk. Voor de betere programma’s wordt het Duits of Engelstalige TV via de schotel. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar eens een VRT profiel gemaakt als "pseudo-Belg".

En inderdaad, als ik wat wil zien vpn aanzetten en aanmeldingsprocedure starten. Dan werkt het wel, maar met meer gedoe dan bij npo start zonder aanmeldingsprocedure.

Het verschil is vermoedelijk dat content op VRT veel langer beschikbaar blijft (hoe lang?) dan die ene week op npo start. Daarna wordt het betaald npo plus.

En lastig voor Belgen zonder NL bank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NPO start app doet mijn Samsung Tizen besturingssysteem crashen, alleen de stekker er uit doet de tv weer tot leven wekken. 
 

En beeldkwaliteit van het betaalde gedeelte “plus” is om te janken. 
 

mvgr, HJS

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die + staat niet voor de kwaliteit maar voor de extra €3,95 die ze van je pikken. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-7-2023 om 10:48, kaarsenbril zei:

Als vlaming kijk ik soms NPOStart.

 

Wat denken jullie Nederlanders hier eigenlijk zelf van?

 

 

 

Ik gebruik NPO Start weleens om (als ik niet thuis ben) bv live naar het wielrennen te kijken. 

De NPO App werkt namelijk beter dan de KPN App waarop ik ook live-TV kan kijken. 

 

Terugkijken doe ik zelden. Ik heb nooit begrepen waarom terugkijken zo populair is. 

NPO Start Plus heb ik daarom ook niet nodig. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugkijken hangt samen met jouw tijd en planning. Als ik tijd heb kan ik kijken en niet we moeten kijken dus maak zelf maar tijd daar voor!

Dat geld voor de mensen die zelf koken voor zichzelf of het gezin, die later thuis zijn, die belangrijkere dingen te doen hebben zoals het gezin.

;)

 

Dat al die streamers natuurlijk geweldige hoeveelheden van het netwerk eisen is duidelijk. Voorheen nam je alles tegelijk op met je kaartje en keek dan als het jou uitkwam. Belemmeren van opnemen en de cloud is dus milieu onvriendelijker dan voor al dat streamen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Terugkijken hangt samen met jouw tijd en planning. Als ik tijd heb kan ik kijken en niet we moeten kijken dus maak zelf maar tijd daar voor!

Dat geld voor de mensen die zelf koken voor zichzelf of het gezin, die later thuis zijn, die belangrijkere dingen te doen hebben zoals het gezin.

;)

 

Dat al die streamers natuurlijk geweldige hoeveelheden van het netwerk eisen is duidelijk. Voorheen nam je alles tegelijk op met je kaartje en keek dan als het jou uitkwam. Belemmeren van opnemen en de cloud is dus milieu onvriendelijker dan voor al dat streamen.

 

Daar gaan we weer... Jij vindt dat, dat is wat anders dan het hier presenteren of het een feit is (en dus onderzocht).

  • Like 1
  • Haha 1

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...