Ga naar inhoud


Uno 4k se harde schijf vol


iamlake
Ga naar oplossing Opgelost door iamlake,

Aanbevolen berichten

Sinds vijf jaar de tevreden bezitter van een Uno 4k SE met ingebouwde harde schijf. Niks mis mee, tot ik een week geleden een storing kreeg bij het willen opnemen. Zowel via EPG of rechtstreeks opnemen een groen scherm (zie screenshot) met als conclusie dat de harde schijf vol zou zijn (error 28).

Het lukte een paar keer door de stroom eraf te halen en dan weer te starten dit weg te krijgen, zodat opnemen weer een dag lukte, maar later wou dat ook niet meer. Nu geupdated naar Openpli 8.3 release, maar ook dat helpt niet. Volgens het informatiescherm (zie tweede screenshot) is er nog 92,8 GB vrij op de harde schijf. Prullenbak leeggemaakt, geen backup ingesteld en ook geen continue time-shift. Ik las elders op dit forum dat dat misschien een rol zou kunnen spelen? Het lijkt erop dat er ruimte genoeg op de harde schijf is, toch komt die foutmelding. Mijn mogelijkheden zijn nu uitgeput, heb er ook niet veel verstand van ;)  Ben benieuwd of iemand mij hiermee op weg kan helpen. Bij voorbaat dank.

IMG20230813125103.jpg

IMG20230813125139.jpg

aangepast door iamlake
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie dat nieuw bent op dit forum.

Misschien eerst datgene uitvoeren wat in het scherm wordt geadviseerd, namelijk de crashlog downloaden en op het OpenPli forum plaatsen.

 

Ik ben namelijk nog niet helemaal overtuigd dat de oorzaak van de foutmelding aan de HDD ligt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Euh, "No space left on device" is niet voldoende om jou te overtuigen Jürgen?

 

Je zou kunnen kijken of er veel opnames op die disk staan en dan wat opruiming houden. Als je meldingen krijgt dat er geen ruimte meer vrij is en je kan geen nieuwe opnamen maken denk ik dat er geen vrije ruimte meer is op de harddisk.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wordt de hd wel gebruikt voor de opname locatie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Mooi om te zien dat je niet in de steek wordt gelaten! Wilde met de opmerkingen aan de slag, maar merkte dat het starten niet verder kwam dan het beginscherm (zie bijlage). Door de opmerking van Tonskidutch heb ik opnieuw de software geïnstalleerd en nu werkt alles weer. Ook het opnemen. Dit was ook zo toen ik vorige week de software vernieuwde. Maar even afwachten denk ik. Nu werkt het. Wanneer het probleem zich weer voordoet, meld ik me weer.

IMG20230814105202.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer dit eens 

 

1.jpg

2.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Bedankt voor de reacties tot dusver. Door opnieuw de software te installeren werkt het weer. Maar ik vermoed dat straks zoals eerder hetzelfde probleem zich gaat herhalen; er is immers niets veranderd. Inmiddels wel de door smetje Limb. Be voorgestelde wijziging van 40 naar 1000 ingesteld, maar hij heeft vijf jaar met de instelling 40 GB gedraaid. Wanneer na een week alles nog werkt stel ik voor dat ik de topic op de juiste manier afsluit en anders meld ik mij binnen een paar dagen weer door het opsturen van het crashlog bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nogmaals de vraag:

Staat je opname locatie wel goed ingesteld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...