Ga naar inhoud


LNBs voor Visiosat Bisat met G4 beugel


Mikej0h
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw naar de hobby met schotels, en heb tweedehands een flinke Visio Bisat gekocht.

De schotel heeft een B4 beugel, en bied dus plaats voor 4 LNBs.

 

De meegeleverde LNBs zijn zwaar verweerd en geoxideerd, en wil ik voor mijn avontuur het liefst vernieuwen.

Mijn voorkeur is tenminste Astra 1/2/3 (of, op de beugel is dat dan 1,3,2), en wellicht later met Hotbird erbij.

Ik heb niet meer dan 2 ontvangers, daarmee is een Twin LNB meer dan voldoende.

 

Als ik online kijk naar plaatjes van de LNBs op een vergelijkbare schotel, zie ik verschillende modellen (vormen van LNBs).

Zie hier een voorbeeld:
Koppen.jpg

 

Het liefste heb ik een 'reguliere' variant. Welke LNBs passen goed voor de door mij gewenste sateliet ontvanst? (de A's)

 

Alvast bedankt ovor de input!

aangepast door Mikej0h
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Een B4 houder is voor de Astra 19,2-23,5 en 28,2.

Als het een beugel is voor de 13-19-23 en 28 staat is er op de zwarte plaat het nummer B5 ingeslagen.

Ik zou voor de Inverto Ultra PLL gaan, die zijn heel goed en hebben maar een kopdiameter van 48mm, zie: https://inverto.tv/lnb/446/twin-high-gain-low-noise-40mm-pll-lnb. Die passen.

 

 

 

B5 beugel.png

Visiosat Bisat Supports-.PNG

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland kost deze lnb bij een heel bekende satellietshop €25,95 zonder verzendkosten voor 4 stuks dus €103,80
In Duitsland kost deze lnb bij een heel bekende satellietshop €19,90 + €11,- verzendkosten. 4 stuks dus €90,60

In de plaat moet B5 ingeslagen zijn net zoals bij de B3-plaat op bijgevoegde foto.

 

B3-plaat.jpeg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie die lnb nog wel goedkoper staan in Duitsland maar wordt niet buiten Duitsland verzonden. Wat je dan kunt doen is naar een afhaalpunt laten sturen aan de Nederlandse grens en zelf ophalen of misschien wil een forumlid dat doen die aan de grens woont en hem door stuurt.
Voor 4 lnbs ben je dan €71,60 + €4,90 = €76,50 + doorverzendkosten.

 

Inverto Ultra PLL goedkoop.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-8-2023 om 19:11, Mikej0h zei:

@Sprietje dank voor je antwoord!
Zijn er nog andere LNBs die ik kan overwegen? Ik vind een LNB van 30 euro vrij stevig aan de prijs.

Kwaliteit kost geld.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wil je een goede of goedkoop produkt?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, je kunt niet allemaal gewone lnb's gebruiken, er moeten smalle bij zijn en de ALPS-lnb's waren prima alleen worden deze al enkele jaren niet meer gemaakt. Andere merken smalle lnb's zijn allemaal lens-lnbs en die zijn een stuk gevoeliger voor regendruppels dan gewone lnb's. Inverto is de enige lnb die gebruik maakt van een feedhorn en toch maar een bescheiden kopdiameter heeft van 48mm en past.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al vele jaren drie Alps en die zijn eigenlijk onverwoestbaar. Ik kan me voorstellen dat je ze tweedehands, dus goedkoop, kan vinden op xxxxx.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet hoor qua prijs en kwaliteit. Dan zou een tweedehands ook hetzelfde waard zijn als een nieuwe.

Ik had de eerste T55 met twin Smart LNB's opgesteld de helft van de prijs voor een Inverto Black Premium en deden het 8 jaar goed, toen ben ik verhuisd.

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de suggesties, met name @Sprietje voor de uitzoektocht.

Het is niet dat ik direct op zoek ben naar "het aller goedkoopste", maar vind het fijn als ik een keuze kan maken.

 

Door de gegeven informatie blijkt dat er eigenlijk niet echt een keuze is, en de opties praktisch gelimiteerd zijn tot 1 merk/model.

Dank allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...