Ga naar inhoud


Remote desktop op Android TV . Hoe ?


aanj
Ga naar oplossing Opgelost door aanj,

Aanbevolen berichten

20 uren geleden, aanj zei:

2 appartementen boven elkaar , in elk appartement een VU +Zero , een wat oudere Android TV (misschien met minder gedoe ) een WIFI 

Modem ( ik wil niemand op het hoofd modem ) , een stekker blok met KAKU module ingebouwd (zelf gemaakt ) daarop een KAKU module 

met timer om de tv en tuner na 4 uur uit te schakelen , dan blijft het geen dagen aan staan ( ook zelf gefabriceerd) , dit om van Ned uit , de TV , tuner 

en  het modem aan te zetten .

 

In de meeste Tv's en tuners zit de functie van het automatisch uitschakelen na een bepaalde tijd.

 

Ik denk dat gebruik van deze functie goedkoper is in elektriciteitsgebruik dan al je sxitchen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En hoe zet je hem weer aan ?  Stroom er af en weer er aan ? Niet handig . En hoe zet ik hem dan remote aan  ? Gaat hij niet naar standby ?

2 apparaten op standby gebruiken meer als een KAKU switch , en branden door bij  stroomstoring . Gaat niet werken .

Alleen 3 switches staan aan als er niemand is en die zijn absoluut nodig om remote de boel aan te zetten . De rest als er iemand is , en daar wordt 

aan verdiend .

 

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet met zoveel rekening houden . Heb stickers van de modems gehaald zodat de fabrieks inloggegevens  niet zichtbaar zijn , en de reset 

toetsen onklaar gemaakt . Zouden ze nog met kabel contact kunnen maken , maar het standaard wachtwoord is natuurlijk veranderd .

Degene die er dan nog inkomt , weet er meer van en zal de boel wel niet overhoop helpen .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, jeevanhoof zei:

 

Op de aan toets drukken

Kan niet !

Toets is in Tenerife , ik in Nederland , hoe duw ik daar op ?

Als het met de toets kan staat hij dus op standby , en gebruikt stroom en hangt aan het net , dus gebruikt stroom misschien meer als KAKU .

Dus  heeft geen zin .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 minuten geleden, aanj zei:

Toets is in Tenerife , ik in Nederland , hoe duw ik daar op ?

Waarom zou je een tv aan willen zetten die je niet kunt zien omdat hij op 1.500 km afstand staat?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan die tv wel aanzetten op afstand, maar hoe controleer je dan beeld en geluid?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Penthe zei:

Ik denk dat hij beiden huizen in Tenerife verhuurd voor vakantie gangers en hij na elk vakantie bezoek de boel wil kontroleren op afstand.

 

En de ontvanger gaat in stand-by.

Kan je dus vanop afstand gewoon starten.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-9-2023 om 14:02, ceesv zei:

Je kan die tv wel aanzetten op afstand, maar hoe controleer je dan beeld en geluid?

Met remote desktop voor de android tv , wat ik hier probeer uit te vinden 

En de  VU+ bedienen  met Teamviewer naar een computer daar , daar start je browser op maakt contact met de VU  .

Kies , maak screenschot . zet ververs  op paar seconden , beeld op de computer thuis , zo controleren of alles 

werkt en eventueel instellen of herstellen . Gasten of familieleden zeggen wel eens : de tv werkt niet , dan kan ik controleren 

of het werkt , wat meestal wel is , maar hebben ze op een verkeerde knop geduwd , een goeie is : ze hebben op de TV of RADIO 

knop geduwd ( ik vergeet nog wel eens deze te blokkeren met een plakbandje in de afstandsbediening ) , verkeerde hmdi ingesteld ,

of de tv springt op digitale tv bij opstarten enz enz . Remote control is de oplossing voor heel problemen 

Op 29-9-2023 om 07:17, jeevanhoof zei:

En de ontvanger gaat in stand-by.

Kan je dus vanop afstand gewoon starten.

Nee dus want de stroom gaat er af . Als ik dat niet doe staat de tv en de tuner de hele dag aan terwijl er niemand kijkt  , omdat het 

modem aan moet staan voor wifi . Dus stroom er af , en aparte stroom bron voor modem en TV/TUNER  . En als er niemand meer is 

moet er zowiezo de stroom helemaal af anders staat alles eventueel maanden aan . En ik ik moet wel alles remote aan kunnen zetten als er 

niemand is . 

 

Al doende leert men , net thuis , volgende bewoner : het werkt niet !!!  @#$%^ DAT VERGETEN DAT DAT OOK KON .😓😡😠

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook leuk als je na lang experimenteren  de oplossing gevonden denkt te  hebt , iemand zegt : dat mag jij niet hoor dat is veel te gevaarlijk . 

Kan misschien wel door terroristen gebruikt worden , hoe dan ? Dat zeggen we niet , is gevoelige informatie . 

 

Ben nu bang dat  de gsm switches het in eens niet meer doen , had andere die werkten op 2G , heb nu 4G . Heb eens een vrachtwagen 

met 2g centrales voor sloop gereden . Maar veel beveilings installaties schijnen nog op 2G te werken .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In jouw verhuur situatie is een enigma satelliet ontvanger niet de beste oplossing.

 

Een gesloten Canaldigitaal ontvanger werkt voor jouw situatie veel beter.

Die werkt altijd, daar kan de klant niets aan instellen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 minuten geleden, aanj zei:

Ook leuk als je na lang experimenteren  de oplossing gevonden denkt te  hebt , iemand zegt : dat mag jij niet hoor dat is veel te gevaarlijk . 

De oplossing die je nu hebt werkt ook niet, je hebt steeds mensen aan de lijn die zeggen dat het niet werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Een gesloten Canaldigitaal ontvanger werkt voor jouw situatie veel beter.

Die werkt altijd, daar kan de klant niets aan instellen.

 

 

Hadden we , veel te duur , een kapot gegaan . iets van 750 € per jaar en veel te onbetrouwbaar bedrijf .

Gewoon satelliet ontvanger die de vrije zenders pakt , C.D. ontvangers veel te onhandig ,en omdat we nu Android Tv hebben 

Ziggo Go ( ook onhandiger dan tuner ) , heel veel mensen hebben Ziggo , dus gratis . 

 

Probleem is dat ik een VPN verbinding met thuis moet hebben , en internet is onzekerder als satelliet . En satelliet kun je veel zelf aan doen .

Het bangste ben ik er voor dat mijn IP adres thuis veranderd , dan ligt het plat . Dan moet ik een nieuwe config file maken in Nederland

en die op Tenerife inladen in de  TV  in OPEN VPN , NORD e.d. werkt niet , geen beeld . Andere VPN komen volgens mij meer lagen tussen 

dus kwetsbaarder en misschien langzamer . Ook kan mijn modem hier het begeven , met ander modem ook weer nieuwe config file . 

Dus moet ik Remote desktop hebben op de TV . Anders krijg ik gelijk Murphy op bezoek .

 

Ad 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 minuten geleden, aanj zei:

Het bangste ben ik er voor dat mijn IP adres thuis veranderd , dan ligt het plat .

Daar zijn ook oplossingen voor, alleen kost een statisch wan ip adres dat een beetje geld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...