Ga naar inhoud


Remote desktop op Android TV . Hoe ?


aanj
Ga naar oplossing Opgelost door aanj,

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste 10 jaar geen enkel virus of i.d. verder op de computer gehad , elke keer dat er iets binnen kwam , heb ik het vrij snel

gezien en opgelost . Daarna een image terug gezet , ik heb een systeem en een documenten partitie . En Backups , 8 hdd's in de computer

en 10 externe schijven ( in de computer altijd risico ) , heb waarschijnlijk alle email's nog die ik ooit gekregen heb .😳

 

En aangezien ik dingen goedkoop wil hebben kom ik toch op zeer dubieuze sites !

 

Android telefoon's rooten en alternatieve software er op ( omdat wat ik wil niet mogelijk is met de origenele software , een bepaalde skin bijv.)brengt

je ook op niet erg betrouwbare sites .

 

Het enige waar ik wel wat op gehad heb, is mijn Android telefoon , "er is een probleem met uw pakket " met beide benen in getrapt 🤣

maar dat is volledig mijn eigen fout ! Dat doe ik helemaal zelf , heeft die malware niks mee te maken . En Ziggo Mail laat de meeste van dat spul

in Email gewoon door ! Gmail vangt veel meer .

Dat moet ik gewoon zien . Ik zie dan wel gelijk dat er iets niet klopt : de sms app vervangen . Metteen uit gezet , alleen in veilige mode opstarten , wat medicijnen er op losgelaten , en wat instructies gevolgd . Instellingen e.d. gebackupt , alles gewist en opnieuw geinstalleerd .

 

En ik heb ooit geprobeerd een TRIPLE tuner (HET BLIKJE DUS )  te kopen op een Chineese site voor een 800se V2 (originele ! , 3 zelfs ) , 3 keer geprobeerd 😚 . nooit iets gekomen .

€150 kwijt , geen beveiliging die daar iets aan kon doen .

 

Ik doe wel nagenoeg  niks aan social media , alleen whattsapp . 5 jaar geleden iets op facebook gezet of zo . om op een Honda Prelude pagina

te kunnen komen . Op mijn telefoon geen Facebook , Instagram e.d. alleen Whattsapp . Als ik aan onderzoeken mee doe val ik onmiddelijk af ,

ze kunnen niks met mij . Ook geen Spotify , heb een usb stick met 4000 songs van de Heikrekels tot Metallica daar heb ik genoeg aan , die draai

ik elke dag in de auto duurt een paar maanden voor hij weer vooraan begint.

Geen Netflix , of ander abbonement . Heb genoeg aan Ziggo , Satelliet en Spotnet .  Zo min mogelijk Microsoft spul alleen als het niet anders kan ,

wel Zonealarm strak ingesteld , kan ik ook veel  bemoeizucht van M.S.  alsnog tegenhouden , M.S. alles zelf laten controleren is

als een oplichter zichzelf laten controleren

. Zo fel als ze proberen tegen te houden dat ik Defender helemaal verwijder , ( meerdere viruscanners botsen , en ik heb andere progamma's ) , is "appart" , zeker omdat virussen er totaal geen probleem mee zullen hebben .

Als er een melding in beeld komt op een site "u moet nu onmiddelijk op deze knop duwen om uw beveiliging te updaten "

zullen hele volksstammen dit doen .

Onmiddelijk uitzetten dan trouwens , power off, die melding kriig je toch niet weg ,  neem het risico maar dat hij niet meer opstart ,

dan opstarten met PE usb en virus scanner starten .

 

DIT ALLES  TER INFO NIET ALS ADVIES !! 

 

Heb al meer hierover gediscussieerd , begin daar niet meer aan (ik ken iemand die bij DEll werkt aan beveiliging) vergeefse moeite .

 

Niet doen wat ik doe ! Ik denk ook niet dat een gemiddelde gebruiker met hun gewoonten dat zou kunnen , of willen .

 

Ad

 

 

 

 

 

 

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb nog niks gedaan aan de remote desktop , ga in November weer er heen ga het dan testen . De tv daar is ander merk als hier weet niet of het daar

hetzelfde werkt als hier .

Kom er dan op terug , om door te geven of het gelukt is , zag ook nog ander programma om te proberen , nog niet echt in verdiept .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, aanj zei:

Ik heb de laatste 10 jaar geen enkel virus of i.d. verder op de computer gehad , elke keer dat er iets binnen kwam , heb ik het vrij snel

gezien en opgelost . Daarna een image terug gezet

 

Als je niets binnenkrijgt, waarom dan een image terug zetten?

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt af en toe even iets binnen , wat  de virus scanner pakt . Maar omdat ik twijfel of hij alles wel goed opruimd , je weet maar nooit,

zet ik de image terug .Dan zit er zeker niks meer in de systeem partitie . En voorkom ik later meer werk , een verse image is ook nooit weg .

Er zou dan nog in de bootsector wat kunnen zitten , maar dat lijkt tot nu toe mee te vallen , dat moet de virus scanner hopelijk zien .

Of Zonealarm geeft meldingen van rare programma's die naar internet willen , bij opstarten moet ik iedere keer enkele programma's 

toestemming geven , heb het vrij strak staan , om zo goed mogelijk in de gaten te houden wat er gebeurd . 

Heb ook 2 Windows 7 installaties op de computer als er een soms fout gaat . Heb ook een W8 laptop en een Surface met W10 , stond W11 op 

maar dat is pas echt bagger , 10 terug gezet , de app store werkt niet meer door alle instellingen  maar dat geeft niet , Defender blijft 

ten minste weg . 🎇

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Heb vanmiddag wat geprobeerd met Anydesk en Teamviewer . Het lijkt me in basis hetzelfde programma .

AnyDesk wil wel installeren vanaf de store , maar de bediening en het beeld ligt wat door elkaar je moet gokken waar je bent .

Hij moet ook nog een app voor de bediening installeren , die je  aan moet  zetten . anders werkt je muis en toetsenbord niet . Wat experimenteren en mopperen en gelukt . 

 

Team viewer Quiksupport kun je installeren maar de bediening app installeerd hij niet , niet compatible , dat zullen we nog wel eens zien .

De app Teamviewerhost apk van de teamviewer wil niet side installeren , verassing ? Nee dus . 

Dan maar naar de wilde app's , Teamviewer host apk ergens vandaan getoverd . Installatie app gedownload , en dat lukte , de extra app deed hij zelf ,

en werkte . Nog effe foetteren  en zoeken omdat de muis het niet deed , de bedienings app stond niet aan .

 

De bediening is wazig , het ene klikken werkt wel het andere niet . je hoeft ook niet veel aan te klikken . Dus het kan er mee door .

Wat ik er mee wil doen is VPN opstarten en kijken of Ziggo Go het doet vanaf hier . De OpenVpn gaat naar mijn thuis modem , in te stellen 

met een config file van mijn modem . Maar ik heb geen vast ip adres het blijft wel lang hetzelfde maar veranderd wel eens en dan heb ik  een ander

config file nodig , dat kan ik er in zetten en testen vanaf thuis , kan vanuit Tenerife ook thuis een ander config file maken op het modem .

Heb ook nog een andere commercieele VPN , die gebruik ik voor Smarters en de Vu boxen , Spanje blokkeerd veel IPTV  ip adressen ..

Die kan ik nu ook op de tv instellen of aan zetten . Op de VU boxen kon ik dat al via internet . Ik kan nu ook controleren of de C.D. app werkt en Smarters 

je ziet geen vloeiend beeld maar wel beeld als het werkt . Hopelijk werkt het in Tenerife ook , Teamviewer is ook niet snel daar. 

 

Nu afwachten wat er nu weer gebeurt , internet lag er pas uit bij Orange , misschien iets verzinnen met 4g Modem . dat er iets is . 

Heb ook nog ergens een PI , maar daar ben ik wel te modern voor , ga geen pagina's code intikken als het ook met een muisklik kan ,

ook omdat ik van 10 tekens er zeker 3 fout type  .😥

 

Ad

 

 

 

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas weer een beveiliging die meer problemen maakt als oplost , zoals gewoonlijk .

Deze melding komt als je verbinding probeert te maken met de host . Die moet je op de host aanklikken voor hij verder gaat , dus unattended 

verbinding maken gaat niet lukken . En uitzetten gaat niet lukken , stomme programmeurs , vinden ons te dom waarschijnlijk ,

welke wereld schokkends  kan er gebeuren , je kan niks gevaarlijks doen op Android  TV welke berichten :mail werkt niet

Wachtwoorden : in welke browser dan wel ,  in programmas zijn ze allemaal niet zichtbaar  , fotos ik zet natuurlijk allemaal gevoelige foto's

op plekken waar ik met mijn tv bij kan , one drive en drive werken ook niet  WAT DAN ????  heb wel wat gevonden over uitzetten 

op Chromecast , maar dat werkt niet op Android TV  👎😠

 

Adimage.thumb.jpeg.cae99dfe7978dc61cd60f2a6f1aea1d9.jpeg

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, aanj zei:

Helaas weer een beveiliging die meer problemen maakt als oplost , zoals gewoonlijk .

 

Software ontwikkelaars moeten gebruikers tegenwoordig tegen zichzelf in bescherming nemen.

Iets wat in dit geval gelukkig ook gebeurt is.

 

Gebruikers weten het toch altijd beter totdat het fout gaat en dan gooien ze uiteraard de lekentroef op tafel dat de gebruikte software niet veilig was

en dat zij het als domme gebruikers niet konden vermoeden.

Jaren terug stond op windows installatie standaard ook alles open. 

Wilde je veiligheid dan moest je het zelf maar dichtzetten.
Wat 3 jaar terug nog een onneembare vesting was voor indringers openen ze nu in een handomdraai door handig gebruik te maken van divers exploits die ontdekt zijn.

Daarom is het belangrijk dat je os up to date is en blijft en je apps voorziet van de laatste updates.

Veelal gebeurt dit tegenwoordig al automatisch want alles wat je aan gebruikers overlaat faalt vroeg of laat.

 

Je zult toch echt op zoek moeten naar een andere oplossing die remote beheer toestaat ipv terugvallen op servicedesk tooling om adhoc met een klant mee te kunnen kijken.

Met android mediaplayer devices heb ik geen ervaring maar wellicht kun je die ook opnemen net als bv chromebooks in een gsuite beheer omgeving waarbij je als beheerder gewoon apps en instellingen kunt pushen.

 

Update: zoek het web eens af naar "android tv management" genoeg commerciele oplossingen maar wie weet zijn er ook opensource alternatieven.

 

 

 

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin !

Het is MIJN apperatuur ,  ik hoef geen support aan klanten te geven , ik hoef niet beschermd te worden .Waarom moet iemand over mij beslissen wat ik mag?

Dit is gewoon censuur !  Als ik iets krijg zijn zij dan verantwoordelijk ?  Vergoeden zij dan eventuele schade ? Ik blijf toch verantwoordelijk , maar ik mag de boel niet instellen zoals ik wil . Meestal zijn dit argumenten van mensen die denken  dat  wat zij willen wet is en ten koste van alles doorgedrukt 

moeten worden niet goedschiks dan kwaadschiks . 

 

Het gebeurt op alle gebieden tegenwoordig , politiek , wetenschap klein voorbeeld : klimaat verandering , klimaat is altijd al veranderd , anders hadden 

wij hier niet kunnen leven , onderzoeken die er over gaan worden alleen uitgevoerd als de uitkomst welgevallig is ( andere krijgen geen geld)

 

Uit spraak : sinds wij meten is het nog nooit zo warm geweest , wanneer zijn jullie begonnen met meten ? Van ongeveer het jaar 800 tot 1100 was het warmer als nu , met  poolkappen en gletsjers smelten er bij . Je zou denken belangrijke informatie , moet iedereen weten en goed onderzocht worden , nou... nee dus

Na deze tijd de kleine ijstijd waar  veel mensen  in europa stierven door mis oogsten en ziekten als de pest .

Iemand die het waagt kritiek te hebben is niet goed wijs want zij hebben de wijsheid in pacht .

 

Dan hetzelfde niveau , E.R. in Den Haag , een stel dwazen met waan ideen  die deze wel eens even op de rest van de bevolking zullen afdwingen . 

Moet dan denken aan die grap van de muis en de olifant die over een brug lopen , zegt die muis wat stampen wij samen hard . Alleen E.R. is een muis met 6 Olifanten en ze denken echt dat ze ook maar iets stampen . 

 

Met Teamviewer  kan ik gewoon overal mijn computers unattended bedienen hoor .

 

Voorts wordt er geschermd met veiligheid daar zijn mensen gevoelig voor , en bewijzen ? Bij mij heb ik meer problemen met W8 + computers als met w7

computers . Is er ergens een test met w7 computer  en w11 computer gekeken na een maand normaal gebruik met normale standaard beveiliging welke 

dan meer bedreigingen heeft binnen gekregen .

 

Beveiliging is big buisiness , daar moet zoveel mogelijk aan verdiend worden daar hebben mensen goed werk mee , dus instand houden , mensen bang

maken zonder reden . 

Ik vermoed  dat 99% van de infecties door de gebruikers zelf veroorzaakt worden en maar op 2 manieren tegengewerkt kunnen worden en dat 

is door de gebruiker de handen op de rug binden of het totale net te filteren op kwaadaardige software . In het eerste geval kun je niks doen en het 2e 

is onmogelijk en wordt dan zeker gebruikt om kritiek te verwijderen , in China zijn ze daar al wel een heel eind op weg met methode 2 begint al 

goed te werken voor de staat , ben niet zeker of dat de gebruikers dat willen .

 

Dan is dit een beveiliging van niks , je geeft een gebruiker een keuze die  hij zelf niet begrijpt , en dus nog een foute keuze maken , zorg  dan dat iemand alle instellingen kan maken zodat  de gebruiker kan doen wat hij wil door een keer alle keuzes in te stellen die hij wil te maken . 

Dan is  deze beveiliging ook niet al te moeilijk te omzeilen is , men neme Pi  programmeerd de afstands bedienings codes en zend ok code , gedonder om niks en "beveiliging" omzeild . Nut 0,niks . Behalve een programmeur die weer een tijdje werk heeft gehad en werk voor de gebruiker . 

 

Nog een wonder dat er hier iemand een linux ontvanger heeft , geen beveiliging en internet , moet  toch heel onveilig zijn , stel je voor dat iemand meekijkt .

dat kan toch niet , misschien kan  iemand er wel een app opzetten die het netwerk controleerd , wachtwoorden verzameld en inlog codes . 

Zit op hetzelfde niveau van wat hier beveiligd moet worden .

Allemaal een  gecertificeerde ontvanger , we willen het toch veilig houden ? . Je moet wel heel roekeloos zijn zo'n ding in huis te willen hebben .

 

Ad .

 

 

 

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
23 minuten geleden, aanj zei:

Wat een onzin !

Het is MIJN apperatuur ,  ik hoef geen support aan klanten te geven , ik hoef niet beschermd te worden .Waarom moet iemand over mij beslissen wat ik mag?

 

Dat beslis je dus ook ZELF, men stelt je alleen de vraag om je dit bewust wilt beslissen en dat is maar goed ook :)

 

23 minuten geleden, aanj zei:

Dit is gewoon censuur ! 

 

Nee, dat is gewoon privacy wetgeving. Die is er om ONS te beschermen.

 

23 minuten geleden, aanj zei:

 

Het gebeurt op alle gebieden tegenwoordig , politiek , wetenschap klein voorbeeld : klimaat verandering , klimaat is altijd al veranderd , anders hadden 

wij hier niet kunnen leven , onderzoeken die er over gaan worden alleen uitgevoerd als de uitkomst welgevallig is ( andere krijgen geen geld)

 

Uit spraak : sinds wij meten is het nog nooit zo warm geweest , wanneer zijn jullie begonnen met meten ? Van ongeveer het jaar 800 tot 1100 was het warmer als nu , met  poolkappen en gletsjers smelten er bij . Je zou denken belangrijke informatie , moet iedereen weten en goed onderzocht worden , nou... nee dus

Na deze tijd de kleine ijstijd waar  veel mensen  in europa stierven door mis oogsten en ziekten als de pest .

Iemand die het waagt kritiek te hebben is niet goed wijs want zij hebben de wijsheid in pacht .

 

Oei oei.... Steek je hoofd nog verder in het zand.
 

23 minuten geleden, aanj zei:

Met Teamviewer  kan ik gewoon overal mijn computers unattended bedienen hoor .

 

Herinner: https://www.trendmicro.com/vinfo/pl/security/news/cyber-attacks/hack-on-teamviewer-after-reported-unauthorized-connections

en:
https://www.cnet.com/tech/services-and-software/teamviewer-hacked-how-to-find-out-and-what-to-do/

 

23 minuten geleden, aanj zei:

Voorts wordt er geschermd met veiligheid daar zijn mensen gevoelig voor , en bewijzen ? Bij mij heb ik meer problemen met W8 + computers als met w7

computers . Is er ergens een test met w7 computer  en w11 computer gekeken na een maand normaal gebruik met normale standaard beveiliging welke 

dan meer bedreigingen heeft binnen gekregen .

 

Wil je bewijzen... FF lezen dan :)

https://www.cvedetails.com/vulnerability-search.php?f=1&vendor=Microsoft%2C+&product=Windows+7%2C+Windows+8%2C+Windows+8.1&cweid=&cvssscoremin=&cvssscoremax=&hasexp=1&publishdatestart=&publishdateend=&updatedatestart=&updatedateend=&cisaaddstart=&cisaaddend=&cisaduestart=&cisadueend=&page=1

 

 

23 minuten geleden, aanj zei:

Beveiliging is big buisiness , daar moet zoveel mogelijk aan verdiend worden daar hebben mensen goed werk mee , dus instand houden , mensen bang

maken zonder reden . 

Ik vermoed  dat 99% van de infecties door de gebruikers zelf veroorzaakt worden en maar op 2 manieren tegengewerkt kunnen worden en dat 

is door de gebruiker de handen op de rug binden of het totale net te filteren op kwaadaardige software . In het eerste geval kun je niks doen en het 2e 

is onmogelijk en wordt dan zeker gebruikt om kritiek te verwijderen , in China zijn ze daar al wel een heel eind op weg met methode 2 begint al 

goed te werken voor de staat , ben niet zeker of dat de gebruikers dat willen .

 

Ja inderdaad. Dat doen ze allemaal alleen maar om geld te verdienen. Ze maken ons bang omdat daar het grote geldt zit. Sorry hoor maar je uitlatingen slaan echt nergens op. Het heeft niets met de realiteit of gewoon veilig internet gedrag te maken.

 

23 minuten geleden, aanj zei:

Nog een wonder dat er hier iemand een linux ontvanger heeft , geen beveiliging en internet , moet  toch heel onveilig zijn , stel je voor dat iemand meekijkt .

dat kan toch niet , misschien kan  iemand er wel een app opzetten die het netwerk controleerd , wachtwoorden verzameld en inlog codes . 

Zit op hetzelfde niveau van wat hier beveiligd moet worden .

Allemaal een  gecertificeerde ontvanger , we willen het toch veilig houden ? . Je moet wel heel roekeloos zijn zo'n ding in huis te willen hebben .

 

Los van het feit dat het nergens op slaat wat je zegt is geen enkel besturingsysteem veilig. Het is alleen wel zo dat aantoonbaar de meeste lekken ontstaan op een Windows desktop OS en het Android mobile OS. Daar valt ook het meeste te halen en is de gebruiker gemiddeld het minst met beveiliging bezig. Hiervan ben jij zelf het klassieke voorbeeld.

 

Graag weer on-topic want het gaat inmiddels nergens meer over.

 

M.v.g,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Windows ga je veel minder meldingen krijgen.

Bij Android, is het verplicht om toestemming te vragen, zodat programma's bv aan je geheugenkaart of camera kunnen.

 

Sommige programma's vragen zelfs toestemming tot je telefoon.

Dit is meestal om het programma bv even op hold te zetten als er je niemand belt.

 

Je navigatie programma ga je steeds toestemming moeten geven tot je GPS, anders gaat het niet werken.

 

Een camera programma heeft steeds toegang nodig tot je camera en je geheugenkaart, anders kan die geen foto's maken en opslaan.

 

Als je een foto of filmpje verstuurd via Whatsapp, dan heeft Whatsapp toegang nodig tot je foto's.

 

Maar een programma dat toestemming vraagt om zelf te mogen bellen, dan zou ik toch wel eens nadenken.

 

Trouwens tegenwoordig kan je al vaker instellen dat de toestemming alleen geld tijdens gebruik van het programma.

 

Mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 19-9-2023 om 17:46, aanj zei:

Ik heb de laatste 10 jaar geen enkel virus of i.d. verder op de computer gehad , elke keer dat er iets binnen kwam , heb ik het vrij snel

gezien en opgelost . Daarna een image terug gezet ,

Tja, dit zegt alles.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel je heb gelijk wat betreft wat betreft on-toppic , maar ik wil me wel graag even verdedigen . 

Ik wordt aangevallen eigenlijk nog nog steeds zonder bewijzen alleen aannames , en publicaties van  bedrijven die hun eigen producten heel goed 

vinden en beoordelen . Ik onderbouw mijn beweringen meest met (zover ik weet ) onafhankelijke  wetenschappelijke publicaties ,

en artikelen uit ( gerenommeerde ) betrouwbare news sites , voor dat iemand gaat roepen : social media ! Daar doe ik niet aan.

Kijk meest ook documentaire en geschiedenis zenders , is mijn vrouw niet blij mee : alweer oorlog .

 

Normaal onderbouw ik mij argumenten meteen met referenties maar wilde het kort houden , dit onderwerp gaat in hoofdzaak ergens anders over ,  wil daarom graag nog effe wat verduidelijken . voor mij is het dan wat veiligheid betreft  afgedaan . Graag toppic niet afsluiten , ik ga straks naar Tenerife 

de zaak afwerken en laten weten hoe het afgelopen is , op andere tv's .

 

Ik zet hier wat links hopelijk mogen deze .

Dit stond gisteren in het AD  

 

https://www.ad.nl/tech/traditionele-hacker-op-zn-retour-mensen-beginnen-nu-te-wennen-aan-cybercrimineel-2-0~a6db8138/

 

Hier de tekst :

 

Traditionele hacker op z’n retour: ‘Mensen beginnen nu te wennen aan cybercrimineel 2.0’

De ‘ouderwetse’ computercrimineel gaat definitief een nieuw boevenpad op. De eerste acht maanden van 2023 telde de politie minder aangiftes van 
traditionele cybercrime dan in dezelfde periode vorig jaar. De Fraudehelpdesk verwacht over heel dit jaar een schade van ‘slechts’ zeven ton.
Martijn Klerks 

Daarmee hebben de opkomst van virusscanners, spamfilters en meldknoppen voor verdachte mailtjes dus effect, concludeert internetexpert Danny Mekic. 
„Door betere bescherming tegen zaken als hacking en malware is de potentiële opbrengst fors kleiner dan een paar jaar geleden.”
Coronajaar

Het resultaat is te zien in de nieuwste aangiftecijfers van de politie. Het aantal meldingen van cybercrime, waarbij de computer zowel het middel als het doel is,
 verdubbelde toen we in coronajaar 2020 zowat vergroeid raakten met ons scherm, steeg door in 2021, maar daalde in het jaar daarop alweer.
 En ondanks een piekje in augustus stond het totale aantal cybercrimeaangiftes eind vorige maand dus nog altijd lager dan op hetzelfde moment in 2022.

De keerzijde, volgens een woordvoerder van de Fraudehelpdesk: 
„Computercriminelen vinden het nu eenvoudiger om met een smoes mensen over te halen om zelf geld over te maken.”
 Denk aan de ‘zoon’ of ‘dochter’ die appt ‘of je snel even wat geld kunt overmaken’, of beleggings- of datingfraude.


Allemaal voorbeelden van wat de politie horizontale fraude noemt - en het aantal aangiftes daarvan stijgt wél.
 De politie kan geen exacte cijfers geven, omdat in dezelfde categorie ook zaken als kilometertellerzwendel en zorgfraude vallen, 
maar bevestigt het beeld van cybercriminelen die hun werkterrein verleggen van achterdeurtjes in computers naar hun onoplettende gebruikers.
Onvoorstelbaar

Corona en de lockdowns hebben die ‘markt’ voor criminelen groter gemaakt, zegt Mekic, net als de opkomst van instant betalen — wat in de volksmond ‘tikkie’ is gaan heten.
 „Je wordt als slachtoffer onder druk gezet om snel te handelen, snel even iets over te maken, je hebt geen tijd om te twijfelen.” 
Bovendien: „Mensen beginnen nu gewend te raken aan het idee dat criminelen zich zouden voordoen als je zoon of dochter, of zelfs hun stemgeluid kunnen nadoen, en worden dus waakzamer.”

 

Het pleidooi dus van de internetexpert: zorg dat criminelen minder druk op hun slachtoffers kunnen uitoefenen. 
„Banken moeten hun klanten de kans geven om, net als bij creditcardbetalingen, frauduleuze transacties terug te draaien.
 En een speciale ‘veilige’ betaalmogelijkheid aanbieden: als iemand geld overmaakt aan een onbekende, zou dat pas moeten worden uitbetaald als de tegenprestatie is geleverd.”

 

 

Volgens  mij lees ik niks over  betere systemen of betere software beveiliging , alleen Virus scanners en aanverwanten , Ondanks betere software 

tot nu toe steeds stijging . Grootste probleem , de Gebruiker , zei ik al .

 

 

Wat betreft kop in het zand steken , daar hoort volgens mij ook bij ,wetenschappelijke onderzoeken negeren  en mensen die wat anders vertellen

als leugenaars uitmaken  en als achterlijk . ( hier niet gebeurd hoor !)

 

https://www.nationalgeographic.nl/geschiedenis-en-cultuur/2019/06/klimaatverandering-in-de-middeleeuwen

 

https://clintel.nl/wie-heeft-de-middeleeuwse-warme-periode-uitgegumd/

 

Mijn Taekwondo leraar zei altijd , negeer beginnelingen niet ,zij kunnen een techniek misschien wel heel goed uitvoeren waar je nog van kunt leren . 

Terzijde , hij zei ook altijd als je gaat vechten , moet je bereid zijn hem dood te slaan , anders is de reden om te gaan vechten niet groot genoeg . 

Dus heeft degene die mij uit heldere hemel een klap tegen mijn hoofd gaf in Rotterdam , het er goed afgebracht ! Blauw oog is niet de moeite .

 

Als veel mensen hier illusie's hebben , lekker doorgaan , uiteindelijk komt de waarheid toch wel boven , al twijfel ik daar in Noord Korea en China 

wel wat aan . En als wij hier selectief negeren gaan we wel die kant op .

 

ALLES OVER DIT VEILIGHEID ONDERDEEL GEZEGD .

 

Update over Remote Desktop volgt eventueel  half  November als ik in TENERIFE ben .

 

Ad

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

woman.jpg

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, aanj zei:

Ik wordt aangevallen eigenlijk nog nog steeds zonder bewijzen alleen aannames , en publicaties van  bedrijven die hun eigen producten heel goed 

vinden en beoordelen . Ik onderbouw mijn beweringen meest met (zover ik weet ) onafhankelijke  wetenschappelijke publicaties ,

en artikelen uit ( gerenommeerde ) betrouwbare news sites , voor dat iemand gaat roepen : social media ! Daar doe ik niet aan.

Kijk meest ook documentaire en geschiedenis zenders , is mijn vrouw niet blij mee : alweer oorlog .

 

Het hele bovenstaande verhaal (teruglezen van alle berichten) is behoorlijk warrig met de nodige schrijvvouten, maar niemand hier valt jou aan.

 

Er zijn twijfels over je oplossingen.

 

Op 20-9-2023 om 20:59, aanj zei:

Heb vanmiddag wat geprobeerd met Anydesk en Teamviewer . etc etc

hoe en waarom jij dat zelf als de oplossing aanmerkt is me niet duidelijk.

 

Op 6-9-2023 om 14:03, aanj zei:

Hallo ,

Zoals wel een beetje bekend hier hebben wij 2 appartementen op  Tenerife .

.  Met VU+ Zero tuners , die kan ik benaderen via een computer daar , met teamviewer vanaf thuis , Kan alles vanaf thuis aanzetten , GSM switches en kaku . 

Als ze de boel weer eens ontregelen , of om zenders te updaten . Als C.D. moeilijk wordt , moet het wat moeilijker . Zoals de C.D. app zolang ik mijn kaart nog heb , en ik ga  geen apparatuur kopen voor C.D. en zeker geen abbo op de app nemen , dus zolang het duurt . Hebben er Android TV's . Heb Ziggo Go daar werkend via een VPN met thuis , dus we kunnen  zonder C.D. ( satelliet is wel het beste  , maar wordt te duur ) maar dat is wat moeilijk , het lukt me niet om die VPN automatisch te laten opstarten die app OPEN VPN , is een ramp , ook moet ik de config file updaten , als ik een ander ipadres krijg .

 

Daarom zou ik graag remote desktop op de Android TV hebben , om die in te kunnen stellen . Kom er tot nu niet uit hoe , ik  vind dingen die een kapitaal kosten , en kan er niet snel achter komen of ik er  zonder bemoeienis  aan de tv kant in kan . Internet modem aan , gsm switch , tv , computer en tuners aan met kaku . en remote desktop contact maken met de TV .

 

Android TV is dan wel gemaakt om ons zoveel mogelijk abbo's  te verkopen , en zeker geen eigen dingen te doen . Maar probeer het toch tegen beter weten in . 🤪

 

Iemand een idee ?  B.V.D .

 

Ad

 

 

 

De Clou is een stabiele VPN te installeren met DYNDNS voor thuis en Tenerif en dat gaat veel beter op een echt OS zoals Windows of Linux geinstalleerd op een echte pC.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrijffouten kan best , heb het druk , dus snel effe tussendoor wat krabbelen , en typ minstens van 10 tekens 3 verkeerd dus Pi is drama .

En ik wil effe zo kort mogelijk to the point komen , maar met wat wazig commentaar valt dat niet mee 

Even snel  de installatie , is nogal wat , ik wilde eigenlijk alleen snel  weten welke remote desktop app werkt.

 

2 appartementen boven elkaar , in elk appartement een VU +Zero , een wat oudere Android TV (misschien met minder gedoe ) een WIFI 

Modem ( ik wil niemand op het hoofd modem ) , een stekker blok met KAKU module ingebouwd (zelf gemaakt ) daarop een KAKU module 

met timer om de tv en tuner na 4 uur uit te schakelen , dan blijft het geen dagen aan staan ( ook zelf gefabriceerd) , dit om van Ned uit , de TV , tuner 

en  het modem aan te zetten .

 

Dan in 1 appartement de glasvezel modems , een computer Thin Client met W10 er op en alle anti spyware programma's er op los gelaten ,

een KAKU basis station . Een simschakelaar om het internet met sms aan te kunnen zetten , een simschakelaar om het hele internet stroom loos 

te maken als er een tijd niemand is , alle 2 de simschakelaars met status  en temperatuur melding terug via sms ,kan ik de temperatuur in de

gaten houden , apperatuur gebruit niet veel zonder computer . Een KAKU  schakelaar om computer aan te zetten 

 

Alles om unattended toegang te hebben ( huurders verzinnen de raarste dingen ) o.a. om zenders in de VU te updaten en te kijken of er beeld is ,

en eventueel te laten zien hoe de tuner werkt  ( veel kennen alleen remote 1 NED . remote 2 NED 2 enz )  

En dus om om de TV te kunnen bedienen en instellen om Go te kunnen zien e.d. Als er niemand is

Dan pas internet storing dan kan ik niks !! Misschien nog iets op vinden , misschien 4g modem met simkaart  er bij zetten , of PI met 4g stick . 

Ook stoomstoring gehad 800 v op installatie is niet goed , eerste sim switch uitgefikt , daarom mischien de rest heel gebleven , wel wat

adapters  in de rest van het appartement en 2 antieke beeldschermen wijlen .

 

En dan beginnen de problemen met de beveiligings mensen die wat verzinnen , prepay simkaarten aleen op naam ( terrorisme ) , vast internet 

alleen te betalen via Spaanse bankrekening ( mag niet van Europa ) maar nee , veranderd nu langzaam, prepay kaarten alleen op te waarderen

met Spaanse credit kaart (terrorisme) , veranderd nu ook en beetje ,  IPTV adressen geblokkeerd , naar SMARTERS website  nee hoor geblokkeerd,

net zoals Piratebay hier ( Censuur ?) , Bankrekening geblokkeerd , van heel veel mensen hier , wegens witwassen ?!? , ok wat hebben we gedaan ? 

kunnen we u niet zeggen !! UIteindelijk bleek er een teken van het paspoort van de legitimatie , niet goed te zijn i een L  of zo . Maanden gekost

om te herstellen . Water en eletriciteit nog op naam van eigenaren van 20 jaar geleden , lijkt onmogelijk te veranderen . 

 

De installatie is puzzelen , de beveiliging nog veel meer . 

 

Ad

 

 

tv.JPG

comp.JPG

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...