Ga naar inhoud


Remote desktop op Android TV . Hoe ?


aanj
Ga naar oplossing Opgelost door aanj,

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Zoals wel een beetje bekend hier hebben wij 2 appartementen op  Tenerife .

.  Met VU+ Zero tuners , die kan ik benaderen via een computer daar , met teamviewer vanaf thuis , Kan alles vanaf thuis aanzetten , GSM switches en kaku . 

Als ze de boel weer eens ontregelen , of om zenders te updaten . Als C.D. moeilijk wordt , moet het wat moeilijker . Zoals de C.D. app zolang ik mijn kaart nog heb , en ik ga  geen apparatuur kopen voor C.D. en zeker geen abbo op de app nemen , dus zolang het duurt . Hebben er Android TV's . Heb Ziggo Go daar werkend via een VPN met thuis , dus we kunnen  zonder C.D. ( satelliet is wel het beste  , maar wordt te duur ) maar dat is wat moeilijk , het lukt me niet om die VPN automatisch te laten opstarten die app OPEN VPN , is een ramp , ook moet ik de config file updaten , als ik een ander ipadres krijg .

 

Daarom zou ik graag remote desktop op de Android TV hebben , om die in te kunnen stellen . Kom er tot nu niet uit hoe , ik  vind dingen die een kapitaal kosten , en kan er niet snel achter komen of ik er  zonder bemoeienis  aan de tv kant in kan . Internet modem aan , gsm switch , tv , computer en tuners aan met kaku . en remote desktop contact maken met de TV .

 

Android TV is dan wel gemaakt om ons zoveel mogelijk abbo's  te verkopen , en zeker geen eigen dingen te doen . Maar probeer het toch tegen beter weten in . 🤪

 

Iemand een idee ?  B.V.D .

 

Ad

 

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Je zou vnc kunnen proberen. Je moet dan een vnc app vinden die op android tv werkt.

 

https://www.realvnc.com/en/connect/download/viewer/android/

Ga dit overigens niet doen met een port forward in de router, maar gebruik voor iedere vorm van remote desktop een (site2site of road warrior) VPN.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer anders de bekende teamviewer. Schijnt er nu ook te zijn voor Android TV.

Van de pc weet ik dat de over te nemen device ook zo worden ingesteld dat hij jouw automatich laat inloggen.

Teamviewer moet natuurlijk wel zijn opgestart op de device.

Voor prive gebruikt is het gratis.

 

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt

Hoi , ben er weer even . Klopt heb ook uitgevonden dat teamviewer werkt , maar niet de quicksupport maar de host versie . Quicksupport werkt

niet unattended voor zover ik zie . Probleem is voorlopig dat host niet in de app store voor Android tv te vinden is , een apk is wel te vinden maar

Android tv is niet blij met dingen die je zelf doet , is ook uitgekleed . . Heb het idee dat Android tv bedoelt is om zoveel mogelijk dingen te kunnen

verkopen , eigen video en audio afspelen word niet op prijs gesteld , alleen als cast . Internetten moet je ook niet kunnen , of minimaal , alleen

abbonnementen afsluiten is voldoende en reclame ontvangen natuurlijk , hoe meer hoe liever .

 

Nu even geen tijd , satelliet en internet ligt er uit in tenerife , van de satelliet snap ik niet . Kl... .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, aanj zei:

Heb het idee dat Android tv bedoelt is om zoveel mogelijk dingen te kunnen

verkopen , eigen video en audio afspelen word niet op prijs gesteld , alleen als cast . Internetten moet je ook niet kunnen , of minimaal , alleen

abbonnementen afsluiten is voldoende en reclame ontvangen natuurlijk , hoe meer hoe liever .

 

Ad

Ik heb ook Android TV maar speel 90% van de tijd eigen spul af doormiddel van Kodi die over het lokale thuis netwerk overal bijkan. Ook VLC kan onder Android TV gewoon alles van je lokale netwerk afspelen. Geen enkel probleem dus. En er zijn ook zat apps te vinden onder Android TV die gratis content aanbieden wel krijg je daar reclame als kado bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer soms effe snel wat af te spelen , of apk te installeren van af USB stick . voor Jan Modaal , niet te doen . Ik speel meest af met VLC , maar dat

is ook voor veel mensen te veel info . en je netwerk moet kloppen .

 

Wat ik al zeg , apps met reclame of die je indirect toch wel ergens betaald , of ineens toch moet gaan betalen , dat is waar het systeem op ingesteld is .

Een ietwat gevordere gebruiker kan er dan met moeite iets van maken wat hij wil . Wat zou de verklaring kunnen zijn dat er geen Chrome of Firefox of Gmail op kan ?

En het moeilijk maken van Smarters is gewoon censuur , zoiets als Firefox onmogelijk maken om niet welgevallig news te blokkeren , de  programma's op zich doen niks fout .

 

Gebruiks vriendelijk zou zijn :

Stick er in , kies nu de file die u wil spelen , u kunt het best deze  speler gebruiken , uw codecs zijn niet goed zal ze even updaten ?. wilt u ondertitels ? zal ik even de bijpassende downloaden ? uw versie is niet de beste , een betere kunt u HIER aanschaffen .

De apk die u hebt ondersteunen we officieel niet ,maar als u hem toch wil gebruiken , installeren we hem voor u , uiteraard geen garantie .

 

Ad

 

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nochtans ook Android tv op mijn box.

 

Ik heb toch nergens problemen mee.

Ok je hebt geen degelijke browser, maar daar dient het ook niet voor.

Maar Kodi, VLC, apps van TVV, Vrt Max, Vtm....helemaal geen probleem.

Een filmpje van een stick afspelen is toch geen probleem.

En reclame kom ik toch niet tegen met die apps, tenzij je reclame bedoeld voor het programma dat je wil bekijken.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zelf actief gebruiker van zowel de Google Android TV 4K dongle als ook meerdere Nvidia Shields. Nooit problemen met reclame of dergelijke.

 

Gebruik voor IPTV TiviMate en voor de Set-Top-Box Dream Player TV. Voor het afspelen van een film op lokale storage inderdaad Kodi.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb het over de legale app, niet over de illegale dienst ;) 

 

De app heeft geen website, die staat alleen in de store. Die websites zijn van anderen.

 

zie ook: https://tivimates.com

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil alles zoals ik het wil en als het in principe kan . Ik wens me niet aan te passen . De programma's die ik wil .

Smarters werkt het best zoals ik wil , dan wil ik niet anders , omdat ik van iemand anders moet .

Eigenlijk moet mijn telefoon er uit zien en werken zoals ik wil , werkt het eenmaal goed wil ik ook niks meer anders ,omat het "nieuw" is .

Een Iphone gaat het dus nooit worden , ik wil mijn eigen telefoon hebben niet iemand anders ding .

Ik werk met Windows 7 , omdat er uit ziet zoals ik wil ( classic skin ook ) en goed werkt . Alle nieuwe dingen zijn alleen totaal overbodig en maken

het systeem alleen langzamer , als ik wil textverwerken wil ik geen kermis op de achtergrond hebben .

Niet zeuren over veiligheid , het grootste veiligheids risico is de persoon aan het toetsenbord en de muis , en daar werkt geen een virusscanner tegen .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 6-9-2023 om 14:03, aanj zei:

Zoals wel een beetje bekend hier hebben wij 2 appartementen op  Tenerife .

.  Met VU+ Zero tuners , die kan ik benaderen via een computer daar , met teamviewer vanaf thuis , Kan alles vanaf thuis aanzetten , GSM switches en kaku . 

En dan ook nog volop het www op.:ph34r:

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
19 uren geleden, aanj zei:

Niet zeuren over veiligheid , het grootste veiligheids risico is de persoon aan het toetsenbord en de muis , en daar werkt geen een virusscanner tegen

Dat was ooit zo, maar dat is al heel lang niet meer de realiteit. Met een verouderd OS loop je veel risico. Punt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...