Ga naar inhoud


Thuisbatterij 3 fase systeem


kwetal
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Met slimme meters is de situatie nog anders.

 

Ik heb een contract voor 3 x 20 Ampère.

De hoofdzekeringen zijn 3 x 30 Ampère.

 

De slimme meter is geprogrammeerd voor 3 x 20 Ampere en schakelt de voeding uit wanneer er over een bepaalde tijd tijd de 20 Ampère overschreden wordt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ceesvIs dat in Frankrijk?

Hier in de VS gebruiken ze je slimme meter zelfs om het af te schakelen als je de rekening niet hebt betaald, of als ze vermoeden dat er iets anders illegaals aan de hand is!

Maar wat ik dus al aangaf, het kan prima een contractuele kwestie zijn. Zal mij niets verbazen als de Italiaanse nutsbedrijven hetzelfde doen als in Frankrijk.....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het inderdaad over de Franse situatie, maar dit soort meters wordt intussen over heel Europa uitgerold.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Die 16A wordt vermoedelijk ook in Italië door een 'slimme meter' bewaakt en niet door een gewone zekering. Ga er maar van uit dat je erg weinig speling krijgt, dat is namelijk niet in het belang van de stroomleverancier.  Gebruik je meer stroom?-dan moet je een hogere aansluitwaarde kopen is de reactie van de leverancier.

 

In Frankrijk wordt de slimme meter ook gebruikt om een betalingsachterstand op te lossen. De stroom wordt echter niet geheel afgeschakeld, maar op een minimaal verbruik gezet, een paar 100 watt. Dat schijnt beter te werken dan helemaal afsluiten. Dan doet internet het nog en kun je online betalen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Ik heb een (in mijn beleving) gepeperde rekening gekregen over juli en augustus. Bijna 600 euro. Terwijl alleen maar bouwvakkers op werkdagen gebruik hebben gemaakt van die ene fase. Het is een gespecificeerde maar vrij complexe opbouw van het bedrag. Bij gelegenheid zal ik deze rekening eens beter proberen te doorgronden.

 

Vanmiddag heb ik de uitvoerder van de elektra gemist. Mijn vrouw heeft hem wel gesproken. Volgens hem komt er geen aggregaat, ook geen accu's maar een "bouwstroomvoorziening". Maar die zal linksom of rechtsom gevoed moeten worden. Bestaat er soms ook een apparaat dat een fase kan converteren naar drie fases?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een bouwstroom voorziening is meestal een zwerfkast die tijdelijk de bouwplaats van stroom voorziet.

Je krijgt dus een tijdelijke aansluiting.

 

Ik heb niet begrepen dat je draaistroom machines moet voeden, je kan dus die 3 fasen parallel zetten op de tijdelijke voorziening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Ik heb niet begrepen dat je draaistroom machines moet voeden

Het lijkt me ook niet. Of de warmtepompen moeten zo geavanceerd zijn dat....  Dan is de oplossing toch een stuk simpeler dan gedacht/gevreesd. Ik krijg dan 3 "nep" fasen zonder faseverschil.... Als het maar werkt. Dat is het belangrijkste.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

eh, nee.

Daar gaan die 2 warmtepompen niet op draaien.

 

Specificaties sessy

  5 kWh bruikbare capaciteit
Vermogen

2,2 kW laden en 1,7 kW ontladen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, wanderer zei:

even terug naar de topic titel: is "Sessy" een mogelijke oplossing (even gogelen op sessy)?

Bedankt voor de tip. Ik kende het niet. De prijs voor 5 Kw opslag vind ik in ieder geval wel bemoedigender dan de in een eerder stadium genoemde 10k. Indien sessy dit kan realiseren voor deze prijs dan kunnen anderen dat mogelijk ook.

 

Vooral die ontlaad capaciteit is nogal een flessenhals. Zelfs als zet je er een paar parallel dan zet het nog niet veel zoden aan de dijk. Er van uitgaande dat er soms een piekvermogen van 11 Kw  nodig zou kunnen zijn.

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 3-10-2023 om 18:23, ceesv zei:

Een bouwstroom voorziening is meestal een zwerfkast die tijdelijk de bouwplaats van stroom voorziet.

Je krijgt dus een tijdelijke aansluiting.

 

Ik heb niet begrepen dat je draaistroom machines moet voeden, je kan dus die 3 fasen parallel zetten op de tijdelijke voorziening.

Zo is het dus opgelost tot begin december. Aan de paal hangt nu een kastje dat drie echte fasen levert. Via een noodkabel aangesloten op de definitieve groepenkast. Ik vrees dat dit een relatief dure tijdelijke voorziening wordt die ik links- of rechtsom moet bijbetalen.

 

OT: Het is zonder meer een fout van onze bouw supervisor. Maar evenals een succesvol politicus zal hij dat natuurlijk nooit toegeven. Wij zijn een van de weinige woningen in een relatief nieuwe wijk die nog bovengronds van stroom worden voorzien. Omdat toch alles vernieuwd wordt is dit een mooie gelegenheid om de aansluiting ondergronds te maken en de foeilelijke mega betonpaal uit de tuin te verwijderen. Voor het overige niets dan lof voor het installatie bedrijf dat de elektra zodanig heeft uitgevoerd dat ik later een of meerdere batterijen bij kan plaatsen zodra daar behoefte aan ontstaat.

 

Ook de meervoudige coax van de schotel naar de 3 TV aansluitpunten is heel netje aangelegd. Evenals cat6 naar ieder kamer en een internet radioverbinding naar het dak. Ondanks de latente taalproblematiek gaat de uitvoering verder helemaal naar wens.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...