Ga naar inhoud


Schotel 180 cm


bannadda

Aanbevolen berichten


Ga er vanuit dat ook met een lading beton de zaak in de loop der jaren verzakt.  Daarom heb ik hier bij de schotel die in beton in de grond staat 3 spandraden aan palen bevestigd die ik af en toe aan moet draaien met draadspanners om de mast weer helemaal verticaal te krijgen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaar mijn vragen over de ondergrond en windzone.

Ik heb het idee dat de TS dat begrip niets zegt gezien zijn opmerking over de schutting van de buurman.

Maar de TS ziet het allemaal wat luchtiger.

Een 180 cm schotel is een windvanger, dat moet je niet "luchtig" nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je even die winddruk in ogenschouw neemt en het gewicht van de fundering zelf, op een pure zandbodem overweegt kun je 45 graden aanhouden ten opzichte van het bovenste aangrijpppunt van de mast en de radius van de mastvoet.

De mastvoet ligt dan over het gehele oppervlak compleet op die zandgrond. Waarvan we zeker moeten zijn dat die niet onderspoeld kan worden.

 

Dus volgens de foto, waar het aangrijpingspunt lijkt op 1,1 meter hoog => dus 1,1 meter raduius van het fundament of de ingeschreven cirkel op een vierkant.

Ervan uitgaande dat de wind uit alle richtingen kan komen. Dikte van die voet circa 0,2 meter beton. (cylinderinhoud berekening op internet)

Hetgeen in 3, 0x Kubieke meter beton resulteert.

 

Dat is voor een vlakke plaat beton op zand (men noemt het op staal) gefundeerd met een simpel staalnetje boven en beneden een behoorlijke afmeting.

Er zijn ook andere funderingstechnieken met minder beton maar met meer bekistingstechniek en materieel.

 

Maar alles is ook met een berg B2 blokken te regelen zoals reeds gebruikt en de foto toont.

 

 

Screenshot_4.png

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, smetje limb.BE zei:

1kub zal zeker voldoende zijn 

Het gewicht van normaal verdicht beton is 2,4 g/cm³. Dit komt per kubieke meter (kuub) neer op 2400 kg/m³. Niet verdicht beton heeft een gewicht van ongeveer 2300 kg/m³. Gewapend beton heeft een gewicht van 2500 kg/m³.

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier op kreta meerdere schotels in tuinen geplaatst. De grootste was 2.40m. Er werd een betonplaat van 1.50 x 1.50 en 20cm gewapend beton gestort. Dat is ruim 15 jaar geleden, en ze staan er nog steeds, werkend. 1 keer een probleem gehad. Was op verse grond gestort die niet erg stabiel was. En na een aardbeving ,een beetje, verschoven.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig de pemig ,wat een berekeningen allemaal.

zorg dat je een vaste ondergrond hebt ,en anders afgraven tot je op vaste grond komt.

ophoogzand erin en wackeren ,of anders inwateren ,maar zorg dat het onwies hard wordt.

en die proef doe je met een duimstok. desnoods nog een puinlaag in ,wat ze ook in de wegenbouw gebruiken.

weer een laag ophoogzand en aantrillen / wackeren.maar zorg dat het hard wordt.klein laagje zand voor het afreien ,stelconplaat er op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, bannadda zei:

@MrDish stelcomplaat zijn zwaar moet ik een kraantje huren als ik op vaste grond zit kan ik de bekisting er waterpas in maken dan die vol storten met beton erin met betongaas erin met goede draadstangen rvs mocht het spul verzakken kan ik de schotel altijd weer bijstellen 

Dat moet je zelf weten ,maar ik ben dan goedkoper en eerder klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...