Ga naar inhoud


Dpg media ( VTM) neemt RTL Nederland over, voor 1,1 miljard €.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alles blijft bij het oude @DigisatBelgium

ze doen het om meer reclame inkomsten te verwerven en een sterker aanbod te hebben tegenover de streamingdiensten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan me toch niet voorstellen dat de zenders niet van naam zullen veranderen, nu ze niet meer in de RTL groep zitten ......

vtm zal het niet worden, ntm dat bekt niet echt, afwachten wat het wordt.

 

"RTL geldt als ‘het VTM van Nederland’"

hahaha wat een grap ........... leg de programmaschema's van de vtm's en de rtl's maar eens naast elkaar, rtl komt niet tot op kniehoogte.

aangepast door Jean-Claude
  • Like 2

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jean-Claude zei:

ik kan me toch niet voorstellen dat de zenders niet van naam zullen veranderen, nu ze niet meer in de RTL groep zitten ......

vtm zal het niet worden, ntm dat bekt niet echt, afwachten wat het wordt.

 

"RTL geldt als ‘het VTM van Nederland’"

hahaha wat een grap ........... leg de programmaschema's van de vtm's en de rtl's maar eens naast elkaar, rtl komt niet tot op kniehoogte.

RTL tvi groep in Wallonië is ook van DPG media, daar is de naam ook behouden, alleen nieuwe logo’s en de namen omgedraaid van de rtl zenders, maar alles is behouden, het draait om extra geld verdienen aan reclame, 

ze willen een grote aanbieder zoals bol bv nu een groter bereik willen aanbieden over verschillende gebieden, dus 3 keer cashen 😉

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp werkelijk niet waarom iemand in België nog interesse zou hebben om naar de Nederlandse commerciële zenders te kijken.  Alle formats die daar aan bod komen, vindt je ook terug op de Vlaamse commerciële zenders, alléén dan met Vlaamse deelnemers ipv Nederlandse deelnemers. Wat is dan nog de meerwaarde van het bekijken van de Nederlandse commerciële zenders in Vlaanderen.

 

Ik zie trouwens niet goed in wat dat met de "mediawet" te maken heeft.  De Nederlandse commerciële zenders beschikken slechts over de uitzendrechten van hun programma's voor Nederland en niet voor België, waarom zouden ze dan in België uberhaupt uitzenden.  Ze hebben er zelf geen interesse in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als belg kun je misschien toch nog lachen over die rare Nederlandse deelnemers? Dat is toch al wat als interesse voor den Belg.

De mediawet is elke keer weer een heel klein beetje aangepast, maar houdt zich niet bezig met die vraagstukken over het waarom, maar over hoe wij als Nederlandse Staat de meeste euro's voor uitzenden en ontvangst kunnen vangen van de commerciëlen. Dat doet de Belgische Staat idem.

 

Als je kijkt naar hoeveel de Staat aan die Radio en TV infrastructuur en Publieke Omroepen spendeert of investeert valt dat zwaar tegen.

De verhouding publiek : commercieel is 1:10. {ten minste dat las ik in een artikel een half jaar geleden}

 

Eigenlijk worden de meeste investeringen gepleegd door de netwerken en providers. Je kan net zo goed die hele kijk en luistergeld tax, weggemoffeld in de inkomstenbelastingen, afschaffen. Je wordt dubbel genaaid op dit moment. De ether en alle frequenties voor Dab+, FM, dvb-c/t2 en dvb-s2 is ook na 20 jaar straatroof en betutteling.

De eigenlijke dienst van de Staat is het verdelen op frequenties opdat de zenders zich niet tegen elkaar wegdrukken. Woopie!

 

 

 

 

m.a.w. marktwerking waar de Overheid een vette voet tussen de deur zet

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-12-2023 om 15:41, Jean-Claude zei:

ik kan me toch niet voorstellen dat de zenders niet van naam zullen veranderen, nu ze niet meer in de RTL groep zitten ......

vtm zal het niet worden, ntm dat bekt niet echt, afwachten wat het wordt.

 

"RTL geldt als ‘het VTM van Nederland’"

hahaha wat een grap ........... leg de programmaschema's van de vtm's en de rtl's maar eens naast elkaar, rtl komt niet tot op kniehoogte.

Als ik kijk naar het aanbod van progamma,s van vtm op de tv als zo,n programmering ook op  rtl komt hou ik m,n hart vast wat een ellende , iedereen in,t weekend naar huis en van 12:00 tot 22:00 een stuk of 15 afleveringen van een serie die al 3 x  grijs gedraaid zijn , zo,n overname kost geld en de stockholders willen natuurlijk wel geld zien , ze zijn geen filantropische instelling he 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, DigisatBelgium zei:

De Nederlandse commerciële Tv Zenders "hebben geen toelating" om in België te mogen uitzenden via de Kabel TV. In 1991 werd daar een mediawet voor vastgelegd. Ik vind dit censuur van de bovenste plank! Gelukkig is Satelliet het alternatief! (of APP tv)

 

 

en veel van die Nederlandse programma's worden dan in belgie ook uitgezonden, dus zoveel mis je niet, vind die hype van de Nederlandse commerciële dat niet in belgie via kabel of VDSL kunnen ontvangen worden zo saai worden, die zenders in Nederland zenden voor 90% hetzelfde uit in belgie in een vlaamse vorm of gewoon de Nederlandse versie.

als ik eens kijk naar de Nederlandse commerciële zenders zie ik niks vernieuwend dat niet in belgie voor komt op de commerciële zenders. 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...