Ga naar inhoud


Dorpelbescherming


Psychosammie

Aanbevolen berichten

De dorpels van onze voordeur en achterdeur zijn van een soort geribbeld kunststof. Na 2 keer erover heen rijden met een rolstoel is het plastic al stuk. Ik zoek dus iets wat ik daar overheen kan monteren om de dorpel te beschermen.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uren geleden, Tonskidutch zei:

als dat bij je nieuwbouw woning is, sinds sleuteloverdracht kun je dat melden als gebrek

 

Als je dat bewust of onbewust zelf sloopt vervalt die garantie wel.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt eraan of jij moedwillig iets stuk maakt OF dat het product ongeschikt is gebleken voor de functie die het vervullen moet. Ergo verborgen gebrek.

Er zijn redelijk veel arbitrages over geweest in het verleden over soortgelijke zaken.

 

Maar voor een tientje heb je een nieuwe metalen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was toch al voor de bouw bekend dat de woning geschikt moesten zijn voor een rolstoel?

Als zo'n dorpel dan na een paar keer al stuk/beschadigd is lijkt me dan toch een probleem van de verkoper en heeft niets met moedwil of zelf slopen te maken er is gewoon een ondeugdelijk product geleverd welke niet geschikt is waar deze geschikt voor zou moeten zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-1-2024 om 20:21, gerrit B zei:

Het was toch al voor de bouw bekend dat de woning geschikt moesten zijn voor een rolstoel?

 

Zeker, maar dat wil niet zeggen dat de bouwer daar dan rekening mee houdt. Je moet eens weten hoeveel moeite ik heb moeten doen om geen dorpel in de badkamer te laten plaatsen. Uiteindelijk kwamen ze met een rubber dorpel, iedereen blij. Van de dorpels bij de voordeur en openslaande deuren achter wisten we alleen dat ze laag profiel waren. Op zich prima maar niet dat ze niet bestand zijn tegen de recent gekregen rolstoel.

 

Anyway, ik wil er een slijtdorpel op plakken maar die zijn dan alleen voor naar buiten draaiende deuren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het probleem toch eerst bij de aannemer/verkoper neerleggen hij heeft immers iets geleverd wat uiteindelijk niet deugdelijk blijkt te zijn.

Je mag van een dorpel immers verwachten dat deze gewoon jaren mee zal gaan en niet bij een paar keer gebruiken al ernstige beschadigingen vertoont.

Laat de aannemer maar met een oplossing komen welke geschikt is voor rolstoel gebruik.

Ga je zelf een oplossing bedenken die achteraf ook niet blijkt te werken en ga je dan claimen dan komen ze vrijwel zeker met het verhaal "ja maar je hebt zelf aanpassingen gedaan en daardoor is de garantie komen te vervallen".

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Psychosammie zei:

Anyway, ik wil er een slijtdorpel op plakken

kijk die kunststoffen is nu ook al versleten !

dus je gaat weer voor hetzelfde slimmeke 😁

 

slijten - langzaam stuk gaan / uitgesleten raken

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, Tonskidutch zei:

slijten - langzaam stuk gaan / uitgesleten raken

 

Bijna goed. Ze heten slijtdorpel om de onderliggende dorpel te beschermen tegen slijten. Ze zijn van aluminium.

 

Google slijtdorpel

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo heeft elke bouwmaterialen handel wel zijn terminologie.

Het gaat erom dat je eigenlijk -0- dorpel had willen hebben tussen binnen vloer afwerking en buiten verharding.

Dat kan daar zijn prachtige details voor met een "valdorpel" in de deur ingebouwd opdat geen vocht en wind naar binnen komt.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk maar hiermee kom je weer in de categorie wijzigingen waarvoor de bouwer geen risico wil nemen en dat dus gewoon niet doet. Bouwer is vooral angstig dat iets niet voldoet aan het bouwbesluit. Dat was met geen drempel in de badkamer ook zo.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het probleem met een standaard woning reeds geëngineerd waar naderhand verschillende opties / voorzieningen aan worden toegevoegd.

De bouwbesluitregels verplichten alleen een maximale dorpel hoogte van 20mm en dus beperken ze geen 0 mm obstakel. Dat er 150mm opstand moet zijn tussen verharding buiten en een gevelopening kan je voorkomen door een draingoot van 150mm diep in het detail op te nemen en daarmee is die -0- mm ook bouwbesluittechnisch voldoende.

 

Maar dat is allemaal vergeefs bij een reeds ontworpen standaard woning die ook al is gekocht voor die gebouwd gaat worden.

 

Overigens als je der nu iets opplakt mag dat niet hoger zijn dan de 20mm , die als maximale dorpelhoogte geldt ... tis wat dat detailleren.

 

p.s. er moet minimaal 1 toegang zijn met maximaal 20 mm dorpelhoogte

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-1-2024 om 10:38, Psychosammie zei:

 

Bijna goed. Ze heten slijtdorpel om de onderliggende dorpel te beschermen tegen slijten. Ze zijn van aluminium.

 

Google slijtdorpel

Je kunt bij zetwerkprofiel dorpels op maat laten zetten, ook van tranenplaat.

Is goed te betalen. In aluminium, RVS en meer materialen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...